Previous Page  50 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 50 / 60 Next Page
Page Background

R

E P O R T A G E

D

E

K

A P P E R

N R

4 2 0 1 6

50

DE ITALIAANSE STAD BOLOGNA (EN HET GEBIED DAAR-

OMHEEN) IS BINNEN DE INTERNATIONALE KAPPERSBRAN-

CHE BEKEND VANWEGE COSMOPROF, DE GROOTSTE

KAPPERS- EN BEAUTYBEURS TER WERELD DIE HIER IEDER

VOORJAAR GEHOUDEN WORDT. DE REGIO IS OOK

BEKEND VANWEGE EEN GROOT AANTAL KAPPERSMER-

KEN DAT HIER ZIJN THUISBASIS HEEFT. HET GAAT DAN

OM HAARCOSMETICAMERKEN, MAAR OOK OM MERKEN

VAN ELEKTRONISCHE KAPPERSTOOLS EN PRODUCENTEN

VAN SALONMEUBILAIR. BINNEN DEZE LAATSTE GROEP

IS SALON AMBIENCE DE BELANGRIJKSTE. HET MERK IS

ACTIEF IN EEN GROOT AANTAL LANDEN EN KAPSALONS

DIE ZIJN INGERICHT MET SALON AMBIENCE-MEUBILAIR

VIND JE VAN LUXEMBURG TOT MEXICO EN VAN KROATIË

TOT AUSTRALIË. DE REDACTIE VAN DE KAPPER GING

GRAAG OP DE UITNODIGING IN OM - SAMEN MET PIM

STUIJ VAN SALON AMBIENCE BENELUX - EEN BEZOEK TE

BRENGEN AAN HET ITALIAANSE HOOFDKANTOOR VAN

SALON AMBIENCE, WAAR WE SPRAKEN MET DE NIEUWE

MARKETINGDIRECTEUR KRIS DADE.

SALON AMBIENCE

De showrooms, kantoren, productiehallen en magazijnen

van Salon Ambience zijn gevestigd in Reggio Emilia, op een

klein uur rijden van Bologna. Hier aangekomen zie je direct

op welke manier Salon Ambience zich onderscheidt van veel

andere interieurmerken. Het salonmeubilair wordt namelijk

volledig in eigen huis ontworpen en geproduceerd. Sommige

onderdelen van het meubilair worden aangeleverd door gespe-

cialiseerde toeleveranciers uit dezelfde regio, maar ook hier-

voor geldt dat ze volledig ‘Made in Italy’ zijn, wat een garantie

is voor een Europees kwaliteitsniveau.

TRENDBREUK

“In tegenstelling tot de meeste andere merken, importeert Salon

Ambience geen onderdelen uit lagelonenlanden zoals China

en Vietnam”, verduidelijkt Kris Dade. “Tijdens de economische

crisis zag je dat veel salons de verleiding niet konden weerstaan

en goedkoop meubilair uit deze landen kochten. Die trend ligt

nu definitief achter ons, want goedkoop bleek voor veel van

deze salons duurkoop. De garantievoorwaarden op dit meu-

bilair zijn doorgaans beperkt en wanneer de pomp van een

behandelstoel na drie maanden blokkeert of de bekleding min-

der duurzaam is dan gedacht, dan heb je een probleem. Nu zie

je dat salons toch weer meer voor kwaliteit gaan en bereid zijn

om een iets hogere prijs te betalen voor meubilair dat aan de

hoogste kwaliteitseisen voldoet. Ook tijdens de afgelopen jaren

is Salon Ambience vast blijven houden aan deze standaard,

waar nooit concessies aan zijn gedaan. Die strategie werpt nu

zijn vruchten af, aangezien kappers weten dat we duurzame,

hoogwaardige producten voor een eerlijke prijs bieden.”

DESIGN

“Onderscheidend aan Salon Ambience is ook de manier

waarop onze collecties tot stand komen”, vult Pim Stuij aan.

“In het topsegment van de markt zie je bijvoorbeeld dat merken

enorme bedragen neertellen voor de samenwerking met inter-

nationaal bekende designers. Dat geld moet ergens vandaan

komen en wordt natuurlijk doorberekend in de prijs die de kap-

per voor het meubilair betaalt. In dat geval betaal je dus vooral

voor de naam die op het logo staat, terwijl de Salon Ambience-

collecties qua design minstens zo mooi zijn en vaak ook in

meer kleurstellingen en uitvoeringen leverbaar zijn. Verder zijn

de Salon Ambience-prijzen realistischer en bereikbaarder. Als

saloneigenaar heb je altijd de garantie dat je kiest voor meu-

bilair met een prijs/kwaliteitverhouding die onovertroffen is.”

IN HOUSE

“Hier in Reggio Emilia beschikken we over een professionele

designafdeling waar de collecties van A tot Z worden ontwor-

pen”, vertelt Kris Dade. “Doordat het meubilair volledig ‘in

house’ ontwikkeld en geproduceerd wordt, zijn de interne lij-

nen kort. Dit betekent dat we snel kunnen inspelen op nieuwe

IS VOOR 100% MADE IN ITALY”

Salonmeubilair wordt door Salon Ambience volledig in eigen

huis ontworpen en geproduceerd. Doordat de lijnen kort zijn, kan

er snel worden ingespeeld op nieuwe trends en marktontwikkelin-

gen. Hierdoor biedt Salon Ambience bijvoorbeeld ruime keuze op

het gebied van barber chairs