Previous Page  3 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

de

kapper

3

B L A D W I J Z E R

de kapper

C O L O F O N

Inhoud De Kapper nr. 5, 2014

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

Telefax: +31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Myrthe Ex (media-adviseur)

m.ex@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2014

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten. De uitgever en

de auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade,

van welke aard ook, die is ontstaan als

gevolg van handelingen en/of beslissin-

gen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

DE VISIE

Afgelopen twee maanden was het behoorlijk bikkelen om de belangrijkste kappersevenementen te coveren voor deze

uitgave. Dat doen we echter graag en de grote verschillen in grootte en opzet resulteerden in een meer dan gevarieerd

programma. Topstylisten uit binnen- en buitenland presenteerden de nieuwste trends voor de komende maanden en

hoewel het showseizoen nog niet voorbij is, ben ik er zeker van dat het indrukwekkende ‘multi brand’-event van

Wella Company niet meer overtroffen gaat worden. Een report over deze perfect georganiseerde avond met een

on-Nederlands hoog fashiongehalte vindt u op pagina 14 en 15. Een ander event waarvan we hoge verwachtingen

hebben is het ‘Cutting Lab’ van Intercoiffure op 6 oktober. Jammer genoeg was de deadline van deze uitgave van De

Kapper net twee dagen eerder, maar mocht u benieuwd zijn of Intercoiffure aan de

hoge verwachtingen heeft voldaan dan vindt u het antwoord in onze Cutting Lab-

publicatie op dekapper.biz en ons Facebook- en Twitter-account.

Een ander belangrijke gebeurtenis van de afgelopen twee maanden was een waar-

schuwing van de ANKO betreffende een mogelijk einde aan het lage btw-tarief in

de kappersbranche. Over deze kwestie heeft Patrick Klappe een column geschreven

die ‘spot on’ is en waarvoor ik u graag verwijs naar pagina 41. Ook lanceert Patrick

hier twee uitstekende ideeën om de beunhazerij in onze sector aan te pakken, waar

u als hardwerkende en stevig belaste ondernemer ongetwijfeld enthousiast over bent.

Veel kijk- en leesplezier toegewenst!

Jos Kennis

Hoofdredacteur

j.kennis@gpmedia.nl

Interview

p. 10

Jaren geleden ging Jan van der Tol – als enige jongen in een klas vol meiden –

naar de kappersschool met als uiteindelijk doel om vertegenwoordiger in de

kappersbranche te worden. Na het behalen van zijn diploma kwam Jan inderdaad

terecht in de buitendienst van wat destijds één van de grotere leveranciers van het

land was. Nadat hij ook bij verschillende andere firma’s ervaring had opgedaan,

zette Jan drie jaar geleden de stap naar het zelfstandig ondernemerschap. Na een

gedegen voorbereiding slaagden Jan en zijn team er binnen korte tijd in om het

Italiaanse kleuringsmerk Megix in Nederland stevig op de kaart te zetten. Hoe

dit precies is gelukt verduidelijkt Jan in een uitgebreid interview. “De supersnelle

kleuringen van Megix, de grote commerciële mogelijkheden en onze sterke focus

op marketing zijn belangrijke redenen voor het succes!”

Event: Icons of the Hair Industry

p. 14

Voor het eerst maakte de nationale finale van de Wella Professionals TrendVision

Awards deel uit van een groter portfolio-event, waaraan ook de merken Sassoon

Professional en Sebastian Professional een bijdrage leverden. Doordat de verschil-

lende ambassadeurs en creative directors volledige creatieve vrijheid hadden

gekregen was ‘Icons of the Hair Industry’ een zeer inspirerend event met een hoog

‘high fashion’-gehalte!

Trendcollectie: Barbie by Ruth Roche

p. 33

Het nieuwste project van de Amerikaanse hairstylist Ruth Roche (Artistic Director

van Pureology) draagt de veelzeggende naam ‘Barbie’. Deze trendshoot is ontwik-

keld in de stijl van de jaren vijftig en is geïnspireerd op de stijl van Jackie O. en

vintage barbies.

En verder…

Een interview met Mark Hayes, de Fashionable Truth-collectie van Francis

Schroembges, de opening van de eerste Philip Martin’s Conceptstore, evene-

menten van Alcina, Lisap Milano en Aerorasor, de nieuwe Nederlandse Haarlijn

‘Shades’, de Cordless Super Taper van Wahl, Jaguar Smokey Silver & Gold, Ilham

Mestour tijdens de Paris Fashion Week, de nieuwe trendcollectie van Bert de

Zeeuw, de opening van ‘The Old School’ in Rotterdam en nog veel meer!

Fashionable Truth