de kapper
4
Het verhaal begon in 1934, toen Harm van de Hare – de opa van Marc – een
kapperszaak startte aan de Amstelveenseweg in Amsterdam. In 1946 verhuis-
de hij naar de Wijde Lombardsteeg en een tweede verhuizing (naar een statig
grachtenpand aan de Singel 274) volgde in 1953. Dit is nog steeds de plek
waar de salon gevestigd is en waarvan Marc in 2007 mede-eigenaar werd. In
2010 werd de zaak volledig gemoderniseerd en een jaar later nam Marc het
stokje geheel van zijn vader over.
Het tachtigjarig bestaan inspireerde Marc tot een nieuw logo, een nieuw kap-
perstenue en een naamswijziging. ‘Marc & Wout van de Hare herenkappers’
is getransformeerd naar ‘Van de Hare Amsterdam Barbers’, een naam die
hoort bij de tijdgeest en die een internationale uitstraling heeft.
Meer informatie:
www.vandehare.nlJ
U B I L E U M J A A R
V A L T
S A M E N
M E T
N A A M S W I J Z I G I N G
E N
N I E U W
L O G O
T
E L E F O O N B O E K
.
N L
:
B E R E I K B A A R H E I D
K A P S A L O N S
K A N
F L I N K
V E R B E T E R D
W O R D E N
C
R E A T I V E
T E A M
V E R Z O R G T
H A A R
B I J
A
D D Y
V A N
D E N
K
R O M M E N A C K E R
-
S H O W
Van de Hare Amsterdam Barbers bestaat tachtig jaar!
“Kapsalons telefonisch vaak onbereikbaar”
In september vierde Marc van de Hare (41) het tachtigjarig bestaan van zijn
salon, die eerder door zijn opa en vader werd geleid. Marc greep dit bijzondere
jubileum aan om enkele veranderingen door te voeren, waaronder een nieuw
logo, nieuwe bedrijfskleding en een nieuwe bedrijfsnaam.
Telefoonboek.nl heeft een bestand
van zevenduizend kapsalons die
door consumenten beoordeeld zijn.
Maar liefst 71% van deze zaken is
volgens consumenten één of meer-
dere keren onbereikbaar geweest.
“Dit percentage is hoog, maar ver-
klaarbaar”, aldus Joost Nijensteen,
Business Manager van Telefoonboek.
nl. “Kappers zijn vaak gefocust op
de klant en het opnemen van de
telefoon heeft niet altijd prioriteit.
Uit ander recent onderzoek blijkt
dat één op de vier klanten bij geen
gehoor overstapt naar een concur-
rent. Onbereikbare salons lopen dus
potentiële klanten mis.”
Het onderzoek bij kappers is
gedaan in het kader van Places
Antwoordservice, een nieuwe dienst
voor Telefoonboek.nl.
Uit cijfers van Telefoonboek.nl blijkt dat kapsalons telefonisch lang niet altijd
goed te bereiken zijn.
Tijdens de show in hetMuziekgebouw
aan ’t IJ lanceerde Addy niet alleen
zijn nieuwe couturecollectie, maar
ook zijn eerste parfum genaamd ‘Red
Carpet’. Om deze te ontwikkelen
bezocht Addy in de afgelopen drie
jaar de belangrijkste Europese par-
fumhuizen. Voorafgaand aan de cou-
tureshow haalde het L’ANZA Creative
Team alles uit de kast om coupes te
creëren die het ‘Red Carpet’-thema
nog meer versterkten. Om dit te
bereiken maakten ze gebruik van een
breed scala aan technieken, waaron-
der vlechttechnieken voor een zeer
feminiene look met een romantisch
tintje.
Meer informatie:
www.lanza.eu, www.addyvandenkrommenacker.nlL’ANZA versterkt ‘Red Carpet’-gevoel aan het IJ
Op 15 september presenteerde Addy van den Krommenacker zijn nieuwe
spring/summer-collectie met een ‘haute couture’ catwalkshow waar de stijl en
glamour vanaf spatte. De presentatie werd gesponsord door L’ANZA Benelux,
waarvan het Creative Team het haar van de modellen verzorgde.