Previous Page  114 / 120 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 114 / 120 Next Page
Page Background

PAUL BLOCK VERHUISDE MET ZIJN OPTIEKZAAK NAAR EEN GEHEEL NIEUW PAND IN EIJSDEN (VLAKBIJ MAASTRICHT) EN HAD DAAROM CART

BLANCHE VOOR HET INTERIEUR VAN ZIJN NIEUWE WINKEL. EN WAT HIJ IN ZIJN VORIGE WINKEL NIET HAD – OVERZICHT – WILDE PAUL NU

WEL. “IK ZIE NU PRECIES WAT ER IN MIJN GEHELE WINKEL GEBEURT. OF IK NU IN DE WERKPLAATS BEN, OF EEN OOGMETING VERRICHT IN

DE REFRACTIERUIMTE. MAAR BOVENAL HEBBEN MIJN KLANTEN PRIVACY DOOR DE FRAAIE, INTIEME ZITPLAATSEN IN HET MIDDEN.” VOOR

DIT ONTWERP HEEFT PAUL BLOCK SAMENGEWERKT MET INTERIEURARCHITECT JOS BAIJENS. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN SPREEKT BEIDE

HEREN OVER HET RESULTAAT.

“Het kopen van een bril is een feestje!” vertelt Paul Block. “Dat doe je

immers niet iedere dag. De optiek is de laatste jaren behoorlijk in beweging.

We hebben het veelal over prijs. Prijs vind ik niet het belangrijkste. Wat ik

veel belangrijker vind is de belevenis bij het kopen van een bril. Bij elke bril

geven wij bijvoorbeeld een olifant weg van de Elephant Parade. Hoe duurder

de bril, hoe groter de olifant. Ik heb tien jaar lang een project in Sri Lanka

geleid waardoor mensen weer konden lezen en schrijven dankzij een bril van

Paul Block. De olifantjes staan symbool voor dit positivisme en de toekomst

die je iemand kan bieden. In het dorp en omstreken herkent men direct de

olifantjes van Block. “Ben je ook bij Paul geweest”, vragen ze dan. De klant

moet het leuk vinden om hier een bril te komen uitzoeken.”

IEDEREEN IS WELKOM

“Voor ieder wat wils, dat is ons streven. Een lees-, vertebril, een multifocaal

of een kinderbril, het is allemaal mogelijk. Ook op locatie zijn we actief bij

O

P T I E K

I N

B

E E L D

D

E

O

P T I C I E N

N R

1 2 0 1 6

114

Het kopen

van een bril

is een feestje