PAUL BLOCK VERHUISDE MET ZIJN OPTIEKZAAK NAAR EEN GEHEEL NIEUW PAND IN EIJSDEN (VLAKBIJ MAASTRICHT) EN HAD DAAROM CART
BLANCHE VOOR HET INTERIEUR VAN ZIJN NIEUWE WINKEL. EN WAT HIJ IN ZIJN VORIGE WINKEL NIET HAD – OVERZICHT – WILDE PAUL NU
WEL. “IK ZIE NU PRECIES WAT ER IN MIJN GEHELE WINKEL GEBEURT. OF IK NU IN DE WERKPLAATS BEN, OF EEN OOGMETING VERRICHT IN
DE REFRACTIERUIMTE. MAAR BOVENAL HEBBEN MIJN KLANTEN PRIVACY DOOR DE FRAAIE, INTIEME ZITPLAATSEN IN HET MIDDEN.” VOOR
DIT ONTWERP HEEFT PAUL BLOCK SAMENGEWERKT MET INTERIEURARCHITECT JOS BAIJENS. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN SPREEKT BEIDE
HEREN OVER HET RESULTAAT.
“Het kopen van een bril is een feestje!” vertelt Paul Block. “Dat doe je
immers niet iedere dag. De optiek is de laatste jaren behoorlijk in beweging.
We hebben het veelal over prijs. Prijs vind ik niet het belangrijkste. Wat ik
veel belangrijker vind is de belevenis bij het kopen van een bril. Bij elke bril
geven wij bijvoorbeeld een olifant weg van de Elephant Parade. Hoe duurder
de bril, hoe groter de olifant. Ik heb tien jaar lang een project in Sri Lanka
geleid waardoor mensen weer konden lezen en schrijven dankzij een bril van
Paul Block. De olifantjes staan symbool voor dit positivisme en de toekomst
die je iemand kan bieden. In het dorp en omstreken herkent men direct de
olifantjes van Block. “Ben je ook bij Paul geweest”, vragen ze dan. De klant
moet het leuk vinden om hier een bril te komen uitzoeken.”
IEDEREEN IS WELKOM
“Voor ieder wat wils, dat is ons streven. Een lees-, vertebril, een multifocaal
of een kinderbril, het is allemaal mogelijk. Ook op locatie zijn we actief bij
O
P T I E K
I N
B
E E L D
D
E
O
P T I C I E N
N R
1 2 0 1 6
114
Het kopen
van een bril
is een feestje