Previous Page  13 / 90 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 90 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

2 2 0 1 6 13

opticien betekent het dat men nu te maken heeft met één betrouwbaar bedrijf

waar men terecht kan voor een breed portfolio aan originele, onderscheidende

brillenmerken.”

KAN JE IETS MEER OVER DE MERKEN AFZONDERLIJK VERTELLEN?

“Inface werd in 1986 opgericht door opticien Hans Laursen. Inface levert

frames op een prijsniveau die het ProDesign assortiment aanvult. Inface heeft

een indrukwekkende collectie zonnebrillen en een sterke eyewear collectie met

kleinere maten. De tweede generatie van de familie Laursen, Mette en Thomas

Laursen, blijven voor Inface werken, terwijl Hans Laursen zich als Senior

Consultant gaat richten op de ontwikkeling binnen Inface.”

“Face à Face dat in 1994 werd opgericht door Pascal Jaulent en Nadine Roth,

is een wereldklasse designer merk in termen van expressie en eigentijds design.

De producten behoren tot het high-end segment. De frames zijn prijziger dan

ProDesign’s assortiment en vullen daarmee het bestaande productportfolio aan.

Pascal Jaulent en Nadine Roth blijven als aandeelhouders en drijvende krachten

bij Face à Face werkzaam. Het merk heeft een uitstekende reputatie en een

grote naamsbekendheid.”

“Tussen het traditionele en het nonchalante, het chique en het eigenzinnige met

een ‘trendy Londen’ gevoel; dat is de stijl van Woow. Een op en top niche-merk

tegen een aantrekkelijke prijs. Het is ontstaan in tijden van de crisis toen er

behoefte was binnen Face à Face naar een product in een iets lager prijsseg-

ment.”

“Het merk ProDesign tot slot is opgericht in 1973. De heldere Deense ontwerp-

stijl is de basis van de producten, maar ProDesign voegt altijd een twist toe van

iets verrassends - iets onverwachts. Er wordt gestreefd naar evenwicht tussen

klassiek en strak om de klassieke stijlen voortdurend actueel te houden.”

OP WELKE MANIER HEBBEN DE DRIE BEDRIJVEN VAN ELKAAR

KUNNEN PROFITEREN?

“ProDesign heeft een ontzettend sterke backoffice die gebaseerd is op een aan-

tal belangrijke pijlers. We bieden meer dan alleen mooie designproducten. Een

merk als Face à Face is van nature excellent in het ontwerpen van bijzondere

niche-producten, maar wellicht minder gespecialiseerd in zaken als online

nabestellen, service et cetera. Aan de ‘voorkant’ zal er dan ook niks verande-

ren bij het Franse merk, maar achter de schermen zullen wij de back-office op

een gelijk niveau brengen als die van ProDesign, zodat de opticien voor alle

designmerken een betrouwbare partner heeft.”

WELKE BELANGRIJKE PIJLERS BEDOEL JE PRECIES?

“Naast het product zelf is de after-sale service net zo belangrijk in onze ogen.

Als de opticien een probleem heeft moet hij bij ons terecht kunnen. Wij heb-

ben dan ook als doel om wereldwijd de beste after-sales te bieden binnen de

optiekbranche. Omdat ik geloof dat nu en in de toekomst een opticien behoefte

heeft aan een betrouwbare partner waar hij op kan rekenen. Denk bijvoorbeeld

aan het op tijd leveren, zodat de opticien de klant precies kan vertellen wan-

neer de bril binnenkomt. Ook de consument verwacht dit van de zelfstandige

opticien.”

HET NEDERLANDSE TEAM IS HET LAATSTE JAAR COMPLEET VERAN-

DERD, KAN JE HIER IETS MEER OVER VERTELLEN?

“Onze vertegenwoordigers zijn erg belangrijk voor ons. We willen namelijk

meer bieden dan alleen het verkopen van brillen. We willen de zelfstandige

opticien daar waar mogelijk is ondersteunen in zijn verkoop en zorgen dat hij

een sterke partner wordt. Het huidige team heeft ontzettend veel ervaring bin-

nen de optiekbranche en daar ben ik blij en trots op. Zij weten precies wat voor

een product zij in handen hebben, van welke materialen het is gemaakt, waar

de bril is ontworpen en geproduceerd wordt, wat de ‘unique selling points’ zijn

en hoe zij de opticien kunnen helpen in de marketing. Het team bestaat uit vier

experts en ieder heeft zijn eigen merk. Zo zijn Edward en Betty verantwoorde-

lijk voor Prodesign, is Emanuel actief voor Face à Face en is Kiki de dame van

Woow. Inface is in Nederland ondergebracht bij Osinga Brilmode. Dat zal ook

niet veranderen, omdat zij het simpelweg erg goed doen op de Nederlandse

markt. Wat wel gaat veranderen is het feit dat we de opticien in de toekomst

nog meer gaan vragen waar we hen kunnen ondersteunen. Hoe kunnen we de

beste leverancier worden? Dat is in mijn ogen een fantastische uitdaging!”

Voor aanvullende informatie: ProDesign Denmark

Tel. 079-5938770,

www.prodesign.de