D
E
O
P T I C I E N
N R
2 2 0 1 6
10
K
O R T
N I E U W S
NIEUWE
STIJLVOLLE MERKEN
‘STIJLVOL EN ONDERSCHEIDEND’. DAT KEN-
MERKT DE COLLECTIES VAN STYLE22, VANAF
HEDEN DE NIEUWE DISTRIBUTEUR IN DE
BENELUX VAN DE EXCLUSIEVE MERKEN AMOR/
SOL-AMOR, MASUNAGA EN KENZO TAKADA.
Het mondaine Franse merk Amor/Sol-Amor uit de jaren ’50-’70 is opnieuw geïntroduceerd en
hoe! De combinatie van acetaat en metaal doen de harten van de liefhebbers smelten. Het is dan
ook de ambitie van het creatieve team om het DNA van Amor/Sol-Amor te behouden maar tegelij-
kertijd een evolutie te brengen binnen het merk. Met de terugkeer van dit historische merk gevoed
met hedendaagse inspiratie wordt zowel de vintage als de retro liefhebber overtuigd.
Het merk Masunaga is een van de oudste brillenmerken ter wereld en produceert sinds 1905 haar
brillenglazen in Fukui (Japan). Het produceren van een Masunaga montuur bestaat uit ruim 200
handmatige handelingen met absolute garantie voor kwaliteit. Niet voor niets is hun missie: “We
manufacture excellent eyeglasses. We want to make a profit if we can, but we don’t hesitate to
take a loss. It is always in our thoughts to manufacture excellent eyeglasses.”
De samenwerking van Masunaga met Kenzo Takada, de Japanse modeontwerper, levert bijzondere
collecties op. Een combinatie van vintage en fashion resulteren in eigentijdse ontwerpen. Bij ver-
schillende modellen zijn de sierlijke details zoals de gravure op de brug, de neus en de veren een
herinnering aan sieraden uit de jaren ’20. De originele rim is gemarkeerd met het stermotief van
Masunaga GMS en het familie embleem van Kenzo Takada, de campanula bloem.
In de Benelux is Style22 de verdeler voor de merken Amor/Sol-Amor en Kenzo Takada. Masunaga
wordt enkel in België en Luxemburg verdeeld.
Style22 is gelieerd aan Alain Mikli Benelux en Magali Occhiali.
Voor aanvullende informatie: Hans Zwijsen, Tel. +31(0)6 5363 6177
of
Magali Somers, Tel. +32(0)498 126 012,
www.style22.euIN DE
BENELUX
VIA
STYLE 22
NIEUWE DATUM
VOOR
NICHE
‘SFEERVOL, EEN JUISTE MIX AAN MERKEN, GOED GEORGANISEERD’ WAREN ENKELE
LOVENDE REACTIES NA DE ALLEREERSTE NICHE EDITIES IN 2015. EEN BEURS WAAR
HET TOPSEGMENT VAN DE NICHE-MERKEN ZICH PRESENTEREN BLEEK EEN WAARDE-
VOLLE AANVULLING VOOR DE OPTIEKMARKT. IN 2016 VINDT DE DERDE EDITIE PLAATS,
MET WEDEROM BIJZONDERE NICHE COLLECTIES DIE ER OP DIT MOMENT TOE DOEN,
VOOR OPTICIENS DIE ONDERSCHEIDEND WILLEN ZIJN.
NICHE is een beurs waar een selectie van het topsegment
van de NICHE-merken zich presenteren aan de Belgische,
Luxemburgse en Nederlandse opticiens. Om NICHE
onderscheidend en origineel te houden wordt in 2016
NICHE eenmaal georganiseerd. Voor deze derde editie is
gekozen voor het centraal gelegen Tour & Taxis in Brussel.
Let op: de data zijn gewijzigd naar 21 en 22 mei in plaats
van 19 en 20 maart!
NICHE BY NIGHT
Deze bijzondere avond staat in het teken van merkbele-
ving & aankoop van nieuwe collecties onder het genot
van een walking dinner. Vanaf 23.00 uur zorgt de DJ voor
een swingende party! Kortom; een relaxte avond met
designers, exposanten en collega-optiekbedrijven.
Zaterdag 21 mei 2016
19.00– 02.00 uur
Tour & Taxis Brussel
Entree (inclusief eten en drinken): €35,- p.p.