Previous Page  46 / 90 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 46 / 90 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

2 2 0 1 6

46

I

N T E R V I E W

WAT IS HET BELANG VAN EEN PRIVATE LABEL?

Oscar Klinckenberg: “Ik denk dat vandaag de dag een Optitrade-deelnemer

niet meer zonder private label kan als weerwoord op de ketens. Ten eerste

heeft Optiview een duidelijk prijsvoordeel, maar nog belangrijker vind ik dat

we loyaliteit en klantenbinding creëren. Loyaliteit is bij contactlenzen erg

belangrijk - zeker ten opzichte van het internet. Dat is één van de belangrijkste

redenen waarom Optiview het laatste jaar een flinke groei heeft laten zien. Op

dit moment maken zo’n vierhonderd opticiens gebruik van Optiview. Dat zijn er

vijftig meer dan vorig jaar. Dit zijn serieuze aantallen en dat maakt onze positie

als private-label sterker. Sterker voor zowel de deelnemer als de positie die het

merk inneemt ten opzichte van de concurrentie.”

Pim Föster: “Vorig jaar hebben we - zoals bekend - de naam en de verpakking

van Optiview vernieuwd. In de praktijk is dit een uitstekende zet gebleken; het

heeft het vertrouwen in Optiview alleen maar versterkt. We hebben de kwaliteit

en uitstraling van het private-label verhoogd, zodat het beter aansloot bij de kwa-

liteit die de zelfstandige opticien biedt en uitstraalt. Als je naar de omzet kijkt,

zijn we binnen de contactlenzen met zeventien procent gegroeid, met het glas

en de vloeistoffen is de omzet gelijk gebleven.”

“Daarbij komt dat elf procent van de totale omzet van contactlenzen bij

Optirtade wordt behaald met Optiview, terwijl wij altijd tien procent als doel

hadden gesteld. Optiview gaat dus boven verwachting goed en zal de komende

jaren blijven groeien. Optiview heeft een duidelijk plaats veroverd in het assor-

timent van de zelfstandige opticien.”

OPTIVIEW IS HET EXCLUSIEVE HUISMERK VOOR DE ZELFSTANDIGE OPTI-

CIEN. HET BIEDT EEN RUIM ASSORTIMENT CONTACTLENZEN, VLOEI-

STOFFEN EN GLAZEN AAN AFGESTEMD OP DE NIEUWSTE ONTWIKKE-

LINGEN IN DE MARKT. HET PRIVATE-LABEL VAN OPTITRADE LAAT DE LAAT-

STE JAREN EEN GROEI ZIEN EN DAAROM SPREKEN WE PIM FÖSTER EN

OSCAR KLINCKENBERG OVER HET BELANG EN SUCCES VAN OPTIVIEW.

Private label Optiview

LAAT

KRACHTIGE GROEI

ZIEN

Pim Föster

Oscar Klinckenberg