Previous Page  47 / 90 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 47 / 90 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

2 2 0 1 6 47

Oscar Klinckenberg: “Als je naar de algemene trend kijkt

dan zie je dat huismerken het steeds beter doen: het kwali-

teitsverschil tussen huismerken en A-merken wordt dan ook

kleiner en kleiner. Dat is de conclusie van onderzoekers van

de TiasNimbas Business School en onderzoeksbureau Gfk.

Het marktaandeel van huismerken steeg in de periode 2003-

2012 van 29 procent naar 45 procent. Het onderzoek beves-

tigt daarmee een trend die al langer gaande is. Ondernemers

durven nu met een huismerk naar buiten te treden en garant

te staan voor de kwaliteit. Dit gebeurt in allerlei branches,

van kleding tot food. Dit is het moment om daar ook als

zelfstandige opticien op in te spelen!”

KAN JE IETS VERTELLEN OVER HET AANBOD BIN-

NEN OPTIVIEW?

“We hebben het pallet aan contactlenzen en vloeistoffen de

afgelopen jaren alleen maar vergroot, waardoor de opticien

zijn eigen keuze kan maken wat betreft zijn Optiview-

assortiment. Aangepast aan de contactlensleverancier waar-

mee de opticien nauw samenwerkt. We dwingen de deel-

nemer nergens toe, iedereen heeft zijn eigen voorkeur en

kan zijn eigen keuzes maken binnen het assortiment van

Optiview. We werken samen met de drie grootste contact-

lensleveranciers en zorgen ervoor dat nieuwe producten

snel binnen Optiview beschikbaar zijn.”

HOE KIJKEN JULLIE AAN TEGEN OPTIVIEW EN HET INTERNET?

“Als je naar internet gaat zal je geen Optiview tegenkomen, behalve via de

webshop van de zelfstandige opticien. Wij staan de deelnemers uiteraard toe om

via de eigen webshop hun eigen private-label te verkopen Dit zien wij als een

verkooptool die de zelfstandige opticien alleen maar helpt in zijn verkoop en de

loyaliteit niet in de weg staat. In tegendeel zelfs.”

HELPEN JULLIE OOK BIJ DE (DOOR)VERKOOP VAN OPTIVIEW?

“Ja, we hebben een aantal marketing- en communicatieactiviteiten waarmee we

de zelfstandige opticien ondersteunen. Dit zijn campagnes voor het glas en de

contactlenzen, zodat je het merk kan laten leven in de winkel. Het moet name-

lijk niet alleen een merk zijn dat bekend is bij de specialist, ook naar de consu-

ment toe kan je je merk uitdragen alsof het je eigen merk is. Uiteraard zijn de

marketingmaterialen aan te passen met de eigen logo’s en prijsstellingen. Naast

deze campagnes hebben wij ook een compleet lenzenplan klaargemaakt dat

ook door de verschillende WAP-pakketten wordt ondersteund.”

HOE ZIEN JULLIE DE TOEKOMST VAN OPTIVIEW?

“We bieden na vijf jaar continuïteit met Optiview. Het assortiment en de kwali-

teit staat als een huis en dat zal in de toekomst zo blijven. Uiteraard blijven we

inspelen op noviteiten die die worden geïntroduceerd op de markt. In de dag- en

nachtlenzen zien we bijvoorbeeld interessante ontwikkelingen die goed zouden

passen bij Optiview.”

Pim Föster: “We zijn nu een panel aan het oprichten met een stuk of acht voor-

aanstaande contactlensspecialisten die samen met ons kijken welke producten

geschikt zijn om zich onder Optiview te scharen en waar we moeten uitbreiden.

De producten moeten bij de zelfstandige horen en een duidelijk prijsniveau heb-

ben. Daar gaan we met het panel uitgebreid naar kijken.”

“Uiteraard spelen we ook in op de toenemende combiwinkels audicien/opticien.

Naast Optiview voor de zelfstandige opticien bieden wij ook het private-label

Optihear aan, speciaal voor de zelfstandige audicien. Ook hierin zullen wij ons

blijven ontwikkelen.”

Voor aanvullende informatie:

Optitrade Retailgroep

Tel+31 (0)30 634 31 32,

www.optitrade.nl

Een

private label

STAAT GARANT

VOOR

LOYALITEIT

EN

KLANTENBINDING