D
e
O
p t i c i e n
n r
2 2 0 1 7
15
I
n t e r v i e w
WAAROM WORDT BOBO’S EYEWEAR OPGESPLITST IN MOREL NEDERLAND B.V. EN
BOBO’S EYEWEAR?
Brian: “We hebben een duidelijk doel en dat is groei en focus. Door Bobo’s Eyewear te splitsen in
twee ondernemingen kunnen we meer focus leggen op de verschillende merken zonnebrillen en
monturen.”
Ron vult aan: “Bovendien was het al langer de wens van Morel om de merken exclusief aan te
bieden, zodat je honderd procent focus hebt op één fabrikant. Dat betekent ook dat we de selec-
tie zoals Morel die maakt gaan verkopen, zodat de leverbetrouwbaarheid nog veder toeneemt,
evenals de snelheid van de levering. We kijken er echt naar uit om samen met Morel – waar we al
meer dan vijftien jaar ontzettend goed mee samenwerken – deze nieuwe stap te maken.”
“Ik word directeur van Morel Nederland BV. en Brian zal deze rol vervullen voor Bobo’s Eyewear.
Eigenlijk was deze verdeling heel logisch voor ons, omdat Brian de technische en sportieve man is
van ons twee en zich daardoor ontzettend thuis voelt bij bijvoorbeeld Serengeti en Bollé.”
Brian: “Dat neemt niet weg dat ik mij in de dagelijkse flow zal blijven bemoeien met Morel en
ik weet ook zeker dat Ron dat zal doen met Bobo’s Eyewear. Onze kantoren grenzen aan elkaar
en worden slechts gescheiden door een glazen wand. We blijven daarom een hecht team. Ook
qua service gaat de klant er niks van merken. We blijven werken met dezelfde mensen en volgens
dezelfde werkwijze. Wel zal er in de vertegenwoordiging het één en ander verschuiven. De mer-
ken van Morel worden bij elkaar ondergebracht en hetzelfde geldt voor de zonnebrillen, ook ons
verkoopteam zal uitgebreid worden.”
NAAST DEZE VERANDERINGEN HEBBEN JULLIE OOK HET OPTIEK CENTRUM
BRABANT OPGERICHT, KUNNEN JULLIE HIER MEER OVER VERTELLEN?
“Het OCB is een overkoepelend orgaan waar Bobo’s Eyewear en Morel Nederland onder worden
gebracht. Daarnaast gaan ook Kemkes Slijptechniek en 3D printing onderdeel uitmaken van het
OCB.
NIEUW:
OPTIEK CENTRUM BRABANT
DE LAATSTE TIJD IS ER BIJ BOBO’S EYEWEAR ACHTER DE SCHERMEN HARD GEWERKT
AAN EEN UITBREIDING VAN HET BEDRIJF, TEN BEHOEVE VAN MEER EFFICIËNTIE, GROEI
EN FOCUS. RON BOUWMANS: “BOBO’S EYEWEAR WORDT IN DE TOEKOMST ONDER-
VERDEELD IN TWEE APARTE BEDRIJVEN: BOBO’S EYEWEAR, WAAR ALLE ZONNE-BRILLEN-
MERKEN ONDER VALLEN EN MOREL NEDERLAND B.V. WAAR ALLE MERKEN VAN HET
FRANSE MOREL WORDEN VERTEGENWOORDIGD. BOVENDIEN VALLEN BEIDE BEDRIJ-
VEN ONDER DE PARAPLU VAN OPTIEK CENTRUM BRABANT (OCB), EEN OVERKOEPELEND
ORGAAN VAN WAARUIT MEER NIEUWE INITIATIEVEN ONTPLOOID GAAN WORDEN.”
UITERAARD WILLEN WIJ ALLE ‘INS & OUTS’ WETEN EN DUS TREDEN WIJ IN GESPREK MET
RON EN BRIAN.
We willen met het centrum een plek creëren waar de
opticien voor uiteenlopende zaken terecht kan. Van
marketing, tot zonnebrillen- en monturen collecties
en van inslijpen tot 3D printing. Zo verhuist Kemkes
Inslijptechniek naar ons pand in Den Bosch en zal
hij hier zelfstandig zijn werkzaamheden voortzetten,
uiteraard gebruik makend van de voordelen van de
samenwerking, zoals het gebruik van de back-office.”
OOK 3D PRINTING GAAT ONDERDEEL UITMA-
KEN VAN HET OCB. HOE GAAT DAT IN ZIJN
WERK?
“Wij zijn druk bezig met het ontwikkelen van de
een 3D collectie genaamd J3D die in het najaar van
2017 gelanceerd gaat worden. Een collectie met
een consumentenprijs van driehonderd euro. Een
op maat gemaakte bril met de nieuwste 3D printing
mogelijkheden. De kwaliteit is hoog en de investering
die de opticien zal moeten bijdragen is laag, rond de
€1000,- voor de camera en natuurlijk de monsters.
Het doel is om verkoop onder de €300,- uit te kun-
nen komen. Een unieke combinatie voor een heel
breed publiek. De planning is om dit op de najaars-
beurs te kunnen introduceren.”
Brian tot slot: “Eigenlijk is dit pas het begin voor het
OCB. In de toekomst worden er nog meer initiatieven
ontplooid. Maar daarover later meer!”
Voor aanvullende informatie:
Optiek Centrum Brabant
Tel. +31 (0)73 6901777