D
e
O
p t i c i e n
n r
2 2 0 1 7
28
A
w a r d s
Het is de missie van NanaWoody&John om het verschil tussen vakbekwame
en gepassioneerde zelfstandige opticiens en met aanbiedingen smijtende
ketens en branchevreemde kanalen zoals drogisterijen onder de aandacht van
een groot publiek te brengen. Zelfstandige opticiens werken immers anders,
verkopen andere producten en hebben totaal andere winkels waarin de bele-
ving gelukkig een steeds grotere rol speelt.
Het platform doet dat met informatieve blogs op de website, met posts
op Facebook en Instagram, met services aan geabonneerde opticiens, met
een tijdschrift dat door de deelnemende opticiens aan hun klanten mee-
gegeven wordt en met events zoals de aanstaande uitreiking van de eerste
NanaWoody&John Awards.
EERSTE
NANAWOODY&JOHNAWARDS
WORDEN 10 APRIL UITGEREIKT
TWEE JAAR GELEDEN WERD NANAWOODY&JOHN GELANCEERD. DE NAAM VERWIJST NAAR NANA
MOUSKOURI, WOODY ALLEN EN JOHN LENNON. DRIE ICONISCHE BRILDRAGERS DIE EEN DEEL VAN HUN
IMAGO ZELFS AAN HUN BRIL TE DANKEN HEBBEN. EN DAT GELDT NATUURLIJK VOOR MEER BEROEMDHEDEN.
Daarvoor zijn in allerlei categorieën een aantal onderscheidende producten
en innovaties genomineerd net als tien recent ge- cq verbouwde en in 2016
ge- cq heropende winkels die meedingen in de categorie Best Store Design
Award. De afgelopen maand kon er op die winkels gestemd worden. De
focus ligt op innovatie want dat is waarmee zelfstandige opticiens zich kun-
nen en moeten onderscheiden. Daarom zijn er straks ook EYENOVATION
Awards voor bijzondere projecten en producten.
Maandagavond 10 april, wanneer de Awards in Amsterdam uitgereikt wor-
den, belooft een mooie avond te worden waarin de zelfstandige opticiens
zich op een positieve wijze aan de aanwezige pers zullen presenteren. Wie
wint is in feite minder belangrijk. Het gaat om alle zelfstandige opticiens
samen. De Opticien is er natuurlijk bij en in ons volgende nummer leest u er
alles over!