D
e
O
p t i c i e n
n r
2 2 0 1 7
30
K
o r t
n i e u w s
JOHNSON & JOHNSON HEEFT DE OVERNAME VAN ABBOTT MEDICAL
OPTICS (AMO) AFGEROND. AMO’S SURGICAL BUSINES EN EYE
CARE BUSINESS ZULLEN TOETREDEN TOT JOHNSON & JOHNSON
VISION CARE, INC., PRODUCENT VAN ACUVUE® CONTACTLENZEN.
DEZE TWEE BEDRIJVEN ZULLEN SAMEN WORDEN AANGEDUID ALS
JOHNSON & JOHNSON VISION.
IN 2017 ORGANISEREN OPTICAL KICK OFF EN NICHE BEIDE BEURZEN
OP DEZELFDE DAG ÉN OP DEZELFDE LOCATIE. DIT ZAL PLAATSVINDEN
OP ZONDAG 3 SEPTEMBER IN PALEIS10 TE BRUSSEL. DE BEURZEN
VULLEN ELKAAR DUSDANIG AAN, DAT HET IDEE IS ONTSTAAN OM DE
KRACHTEN TE BUNDELEN MET BEHOUD VAN IEDERS IDENTITEIT.
Deze bundeling van de wereldwijde leiders in contactlenzen en chirurgische
oogheelkundige apparatuur is een belangrijke stap in de richting van Johnson &
Johnson’s lang bestaande strategie om een leider op het gebied van ooggezond-
heid te worden, en bij te dragen aan het verbeteren en herstellen van het zicht
van meer mensen over de hele wereld. Johnson & Johnson Vision zal nu in staat
zijn om de omvangrijke krachten en expertise van elke organisatie te benut-
ten - en kunnen putten uit de enorme hoeveelheid middelen en expertise van
Johnson & Johnson - om zich te richten op de behoeften van de consument.
Op de langere termijn is Johnson & Johnson van plan om onze innovatiepro-
cessen toe te passen voor beide organisaties - en verder te investeren in oog-
gezondheid - voor het ontwikkelen van productverbeteringen die de behoefte
van de contactlensspecialist weerspiegelen, en van nieuwe producten waar
klanten wereldwijd van zullen profiteren.
Omdat de producten van Johnson & Johnson bestemd zijn voor verschillende
oogzorgsegmenten, zullen de contactlens/oogzorg en chirurgische bedrijven
als aparte, klantgerichte organisaties blijven opereren, en daarbij profiteren
van de mogelijkheden om elkaar te ondersteunen.
Voor aanvullende informatie:
Johnson & Johnson Vision
Tel. +31 (0)20 3469538
www.jnjvisioncare.nlMet name voor de bezoekers, de zelfstandige Benelux opticiens, is het een uit-
gelezen kans om zich op één dag te oriënteren op een groot en divers aanbod
van nieuwe collecties en zich te informeren over de nieuwste trends en ontwik-
kelingen. Zo wordt het bezoek aan beide beurzen een bijzonder waardevolle
gelegenheid.
OPTICAL KICK OFF
Ontdek de nieuwste optische collecties van Charmant, Luxottica, Marchon,
Menrad, Marcolin, Williame Optics en tevens het complete gamma instrumen-
ten van ZEISS, tijdens het jaarlijks evenement Optical Kick Off. Tijdens deze
zeventiende editie profiteert u van uitzonderlijke condities en geniet u van een
leuke dag met het hele gezin.
NICHE
Ook op de vierde editie presenteert NICHE een bijzondere selectie van niche
collecties die er op dat moment toe doen, voor opticiens die onderscheidend
willen zijn. ‘Sfeervol, een juiste mix aan merken, goed georganiseerd’ waren
enkele lovende reacties na de eerste NICHE beurzen in 2015 en 2016. In 2017
zullen we de bezoekers wederom inspireren met bijzonderheden en merkbele-
ving. Een dag vol interactie tussen designers, exposanten, en collega-optiekbe-
drijven.
WANNEER?
Zondag 3 september 2017
WAAR?
Brussels Expo Paleis10
Meer informatie
Verdere informatie over o.a. het programma en de aanmelding volgt later. Het
nieuws is ook te volgen op de websites en Facebook:
www.nicheopticalfair.be www.optical-kickoff.be www.facebook.com/nicheopticalfair www.facebook.com/opticalkickoffJOHNSON & JOHNSON
RONDT OVERNAME
ABBOTT MEDICAL OPTICS AF
COMBINATIE
OPTICAL KICK OFF
EN
NICHE
OP 3 SEPTEMBER 2017