Previous Page  3 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 76 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Vaktijdschrift De Opticien heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Opticien besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

Kwaliteit versus kwantiteit. Een lastige combinatie. In een tijd waarin ketens als

paddenstoelen uit de grond schieten en consumenten via het internet naar een bril

speuren, zoeken vooral kleine ondernemers en beginnende merken naar manieren

om zich te onderscheiden in een volle markt. Tegen het grove geschut en de snelheid

van de ketens kan de zelfstandige opticien niet op. En laten we eerlijk zijn, dat moet

je ook niet willen. Een mooi interview hierover tref je aan op pagina 58.

Liever minder verkopen of produceren, van een betere kwaliteit en met aandacht voor

design, en goede oogzorg. Dat klinkt toch als muziek in de oren?! Aan de andere kant

wil iedereen wel blijven groeien, want in ons kapitalistische systeem staat groei nu

eenmaal gelijk aan succes. De vraag is dus: hoe blijf je groeien, zonder concessies te

doen op het gebied van kwaliteit?

Het geheim van de succesverhalen lijkt ‘m vooral te zitten in twee ogenschijnlijk

tegenstrijdige basisprincipes: denk groot, maar houd het wel in eigen hand. Durf dro-

men en doelen op papier te zetten en een eigen visie te creëren. Immers als je blijft

doen wat je altijd al deed, krijg je ook hetzelfde. Pak je het deze keer anders aan, dan

krijg je ook een ander resultaat. Spannend? Zeker! Maar het zal ook veel voldoening

geven en nieuwe wegen openen.

Een mooi voorbeeld van groot denken is het verhaal op pagina 10. Een duizelingwek-

kend getal van 1 miljard mensen die niet over goede oogzorg kunnen beschikken

deed Bijan Azami besluiten een oplossing voor het probleem te willen vinden. Enkele

jaren later gaat hij met een goed idee het veld in en start hij met zijn missie.

Tot slot. Door eigenwijs te zijn en bovenop je zaak te zitten, kun je je nu en in de toe-

komst blijvend onderscheiden. De grote spelers gaan nergens heen, dus het heeft geen

zin je op hen blind te staren. Wees creatief, durf groot te denken en bouw je onder-

neming zorgvuldig volgens je eigen visie uit. Daar word je uiteindelijk het gelukkigst

van. En de consument ook.

Hoofdredacteur De Opticien

Els e Wi tt en

De Visie

D

E

O

P T I C I E N

N R

3 2 0 1 6 3

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche

|

Mei 2016

|

16e jaargang no. 3

|

Prijs

10,50

de opticien

SPECIAL

Kinderbrillen!

COVERSTORY

HOC LANCEERT EYEDRIVE

MET 90% MINDER SCHITTERING

EYECATCHER

HOE STAAT HET MET HET

KEURMERK ZICHTKWALITEIT?

INTERVIEW

IRIS OPTIEK UIT DEN HAAG

IS VERBOUWD

Kwaliteit

VERSUS KWANTITEIT