“Het is een perfecte samenwerking tussen de Serengeti en de 24 Uur van Le
Mans om deze limited edition zonnebrillen collectie te lanceren want zowel
Serengeti als de 24 Uur van Le Mans zijn de pioniers van technologie en presta-
ties”, vertelt Ron Bouwmans van Bobo’s Eyewear, de distributeur van Serengeti
in Nederland.
Sinds 1923, is de 24 Uur van Le Mans het verhaal van de mannen en de machi-
nes, internationaal erkend als de moeilijkste motorsport race in de wereld,
beroemd om het uithoudingsvermogen en de zoektocht naar prestaties.
Als pionier van de fotochromatische en de Spectral Control® technologie,
lanceerde Serengeti ‘s- werelds beste lens om auto te rijden in 1982 en is het
tot op heden nog steeds de meest geavanceerde zonnelens in de zonnebrillen
industrie.
De Serengeti / 24 Uur van Le Mans limited edition zonnebrillen collectie zal
bestaan uit het beste van de Serengeti technologie en uitgevoerd worden met
gepolariseerde minerale en gepolariseerde PhD Trivex lenzen.
“Serengeti zonnebrillen bieden absoluut het beste in lenstechnologie en beste-
den een ongeëvenaarde aandacht aan details”, vervolgt Ron Bouwmans. “De
fotochromatische lenzen van Serengeti werken doordat zij zich aanpassen aan
veranderende lichtomstandigheden, zodat de ogen dat niet hoeven te doen.
De fotochromatische lenzen met het Spectral Control® filter worden donker-
der bij fel zonlicht, worden lichter bij weinig licht of bewolkt weer en filteren
de kortere blauwe lichtgolven die een atmosferische waas en verblinding
veroorzaken. Dit vermindert de vermoeidheid van de ogen en het levert de
ultieme gezichtsscherpte. Deze geweldige veelzijdigheid is de reden waarom
chauffeurs een duidelijke voorkeur hebben voor Serengeti zonnebrillen. De
Serengeti technologie is zo ontworpen dat de chauffeurs moeiteloos elk detail
op de weg kunnen zien en zo hun prestaties kunnen verbeteren.”
De ontwerpen van de zonnebrillen zijn geïnspireerd op de geschiedenis en het
erfgoed van zowel Serengeti als de 24 Uur van Le Mans.
Dani Lagace, Directeur Global Eyewear Division bij Serengeti, zei: “We zijn erg
trots op deze partnership met de legendarische 24 Uur van Le Mans en zijn blij
met de unieke ervaring die de race biedt. Het past uitstekend bij onze merk-
waarden: Het hoogste niveau van technologie en prestaties gebaseerd op ons
unieke erfgoed. De limited edition zonnebrillen collectie die in januari 2016
zal worden gelanceerd combineert de technische prestaties van Serengeti met
het heldhaftige imago van de 24 Uur van Le Mans.”
Fabrice Bourrigaud, Directeur Le Mans Spirit verklaarde aan de ACO(Automobile
Club de l’Ouest) : “We zijn erg blij om samen te werken met Serengeti
Eyewear. Zij hebben een enorme grote ervaring en een erkende knowhow in
de zonnebrillen industrie. Voor de ACO is deze samenwerking zeer zinvol. Nu
kunnen wij onze fans zonnebrillen aanbieden die kwaliteit, stijl en de beste
prestaties leveren en dat ook nog in een speciaal Le Mans ontwerp!”
Nadere informatie: Bobo’s Eyewear
T: +31 (0)73-6901777,
www.serengeti-eyewear.com,
www.24h-lemans.comZonnebrillen specialist Serengeti Eyewear kondigt een nieuwe samenwerking
aan met de beroemde 24 Uur van Le Mans race en de lancering van een limi-
ted edition zonnebrillencollectie voor 2016.
Serengeti Eyewear
kondigt officiële samenwerking
aan met de 24 Uur van Le Mans
S
A M E N W E R K I N G
D
E
O
P T I C I E N
N R
3 2 0 1 5 117