de opticien
16
R
E C H T S T R E E K S
V A N
D E
C A T W A L K
“Ik denk dat fashionista’s een brillenkenners moe zijn geworden van de main-
stream tinten en de grote logo’s op de zijkanten van de zonnebrillen. Wij pre-
senteren een fraai alternatief met onze Deense zonnebrillen”, vertelt Annette
Esto, ontwerpster bij Fleye.
Fleye heeft daarom nieuwe kleurrijke zonnebrillen ontworpen met een twee-
kleurig thema. Elk model is opgebouwd uit verschillende stukken acetaat. Door
een patroon in de bovenste laag acetaat te snijden wordt de tweede laag ace-
taat zichtbaar. Hierdoor ontstaat een extra kleurrijke dimensie. De zonnebrillen
zijn uitgerust met Carl Zeiss lenzen, zijn gepolariseerd en bieden een optimale
UV bescherming.
Voor aanvullende informatie: FLEYE, Tel. +31 (0)6 41164411,
www.fleye.dkIn de vorige uitgave van De Opticien lieten wij u al kennis maken met de
Two Toned collectie van Fleye. Aan deze monturenreeks is nu een kleine
exclusieve zonnebrillenserie toegevoegd. De inspiratie komt rechtstreeks
van de catwalk. De kleuren en trends die te zien waren op de catwalks van
Parijs, Londen, Kopenhagen en Milaan hebben de Deense designers volop
geïnspireerd.
Nu ook zonnebrillen in Two Toned collectie van Fleye
Robo geeft opticiens hiermee een middel om zich te kunnen onderscheiden
van de concurrenten. De doekjes kunnen worden ingezet voor speciale wer-
vings- of promotionele acties, maar kunnen daarnaast ook als verkoopproduct
het assortiment verrijken. Via een speciale webpagina kunnen klanten van
de opticien na betaling bij de opticien hun foto uploaden. Robo verzorgt het
gehele verdere proces van bedrukken en verzenden. Het proces van bestellen
is zo opgezet dat de opticiens er geen omkijken naar hebben.
Robo heeft sinds 2012 een website waarop particulieren losse microvezel-
doekjes met eigen foto voor smartphone, tablet en uiteraard brillen kunnen
bestellen. Bij de lancering kreeg deze website aandacht in een aantal lande-
lijke bladen. “Dat leverde een flinke hausse aan bestellingen op”, aldus Kees
Budding van Robo. “Wij zien veel foto’s van (klein)kinderen, huisdieren en
vakantiebestemmingen voorbij komen. We merken dat mensen het een heel
origineel en functioneel product vinden dat niet alleen leuk is om zelf te heb-
ben, maar ook erg geschikt is om als cadeau aan een ander te geven.”
Vanwege de relatieve onbekendheid van dit eigen foto doekje wil Robo de
bekendheid van het product vergroten, door met opticiens samen te werken.
Verschillende klanten van Robo doen inmiddels mee aan dit project en zijn
enthousiast. Een aantal van hen heeft de doekjes daarnaast gebruikt voor de
viering van hun jubileum en voor de heropening van hun winkel. Als u geïnte-
resseerd bent kunt u informatie opvragen bij Robo :
info@robo-poets.nlRobo Poetsdoeken, al decennia lang actief in het bedrukken van brillen-
doekjes, is een nieuw initiatief gestart gericht op de zelfstandige opticiens.
Robo biedt sinds kort de mogelijkheid om losse brillendoekjes te bestellen
met full color opdruk van eigen foto’s. Opticiens kunnen daarmee hun klan-
ten een brillendoekje bieden met daarop hun eigen favoriete foto.
B
E D R U K K E N
M E T
E I G E N
F A V O R I E T E
F O T O
Nieuw initiatief van Robo Poetsdoeken