Previous Page  16 / 84 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 16 / 84 Next Page
Page Background

de opticien

16

R

E C H T S T R E E K S

V A N

D E

C A T W A L K

“Ik denk dat fashionista’s een brillenkenners moe zijn geworden van de main-

stream tinten en de grote logo’s op de zijkanten van de zonnebrillen. Wij pre-

senteren een fraai alternatief met onze Deense zonnebrillen”, vertelt Annette

Esto, ontwerpster bij Fleye.

Fleye heeft daarom nieuwe kleurrijke zonnebrillen ontworpen met een twee-

kleurig thema. Elk model is opgebouwd uit verschillende stukken acetaat. Door

een patroon in de bovenste laag acetaat te snijden wordt de tweede laag ace-

taat zichtbaar. Hierdoor ontstaat een extra kleurrijke dimensie. De zonnebrillen

zijn uitgerust met Carl Zeiss lenzen, zijn gepolariseerd en bieden een optimale

UV bescherming.

Voor aanvullende informatie: FLEYE, Tel. +31 (0)6 41164411,

www.fleye.dk

In de vorige uitgave van De Opticien lieten wij u al kennis maken met de

Two Toned collectie van Fleye. Aan deze monturenreeks is nu een kleine

exclusieve zonnebrillenserie toegevoegd. De inspiratie komt rechtstreeks

van de catwalk. De kleuren en trends die te zien waren op de catwalks van

Parijs, Londen, Kopenhagen en Milaan hebben de Deense designers volop

geïnspireerd.

Nu ook zonnebrillen in Two Toned collectie van Fleye

Robo geeft opticiens hiermee een middel om zich te kunnen onderscheiden

van de concurrenten. De doekjes kunnen worden ingezet voor speciale wer-

vings- of promotionele acties, maar kunnen daarnaast ook als verkoopproduct

het assortiment verrijken. Via een speciale webpagina kunnen klanten van

de opticien na betaling bij de opticien hun foto uploaden. Robo verzorgt het

gehele verdere proces van bedrukken en verzenden. Het proces van bestellen

is zo opgezet dat de opticiens er geen omkijken naar hebben.

Robo heeft sinds 2012 een website waarop particulieren losse microvezel-

doekjes met eigen foto voor smartphone, tablet en uiteraard brillen kunnen

bestellen. Bij de lancering kreeg deze website aandacht in een aantal lande-

lijke bladen. “Dat leverde een flinke hausse aan bestellingen op”, aldus Kees

Budding van Robo. “Wij zien veel foto’s van (klein)kinderen, huisdieren en

vakantiebestemmingen voorbij komen. We merken dat mensen het een heel

origineel en functioneel product vinden dat niet alleen leuk is om zelf te heb-

ben, maar ook erg geschikt is om als cadeau aan een ander te geven.”

Vanwege de relatieve onbekendheid van dit eigen foto doekje wil Robo de

bekendheid van het product vergroten, door met opticiens samen te werken.

Verschillende klanten van Robo doen inmiddels mee aan dit project en zijn

enthousiast. Een aantal van hen heeft de doekjes daarnaast gebruikt voor de

viering van hun jubileum en voor de heropening van hun winkel. Als u geïnte-

resseerd bent kunt u informatie opvragen bij Robo :

info@robo-poets.nl

Robo Poetsdoeken, al decennia lang actief in het bedrukken van brillen-

doekjes, is een nieuw initiatief gestart gericht op de zelfstandige opticiens.

Robo biedt sinds kort de mogelijkheid om losse brillendoekjes te bestellen

met full color opdruk van eigen foto’s. Opticiens kunnen daarmee hun klan-

ten een brillendoekje bieden met daarop hun eigen favoriete foto.

B

E D R U K K E N

M E T

E I G E N

F A V O R I E T E

F O T O

Nieuw initiatief van Robo Poetsdoeken