Previous Page  3 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 84 Next Page
Page Background

c

O l O f O n

E n

D

e

v

i s i e

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Opticien heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Opticien besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

Dit nummer staat boordevol beursnieuws, noviteiten en collecties. Want traditiege-

trouw gebeurt er in september altijd veel in de optiek. Na de zomervakantie start de

branche met de nodige beurzen en evenementen, waarvan wij uitgebreid verslag

doen. Zo presenteerde HOYA in samenwerking met onder ander HOET Yuniku,

’s werelds eerste 3D-maatwerkbril volledig ontworpen rondom optimaal zicht van

de drager. Het geeft maar weer eens aan hoe 3D printen de toekomst heeft. Al jaren

zien we initiatieven rondom deze bijzondere techniek. En zoals bij alle technieken

die nog jong zijn heeft dat tijd nodig. Yuniku is opnieuw een stap in de richting van

deze veelbelovende toekomst. U leest hier alles over op pagina 36 in deze uitgave.

Al jarenlang een succesvol evenement is september is Optitrade & Trends. Ditmaal

voor de vijfde maal georganiseerd. Het centrale thema van deze bijeenkomst was de

Golden Circle van Sinek. Deze theorie behoort inmiddels tot de lesstof van iedere

marketingopleiding en is niet voor niets zo succesvol gebleken.

Waarom zijn sommige organisaties wel succesvol en anderen niet? In zijn model

‘The Golden Circle’ (ook wel ‘Start with why’) gaat Simon Sinek uit van drie niveaus

waarop organisaties en mensen opereren: wat je doet, hoe je het doet en waarom je

het doet. Zijn stelling is dat meestal de derde vraag onderbelicht blijft en daarmee

écht succes uitblijft.

Volgens Sinek raak je mensen alleen als je de waarom-vraag kunt beantwoorden en

als het geloof daarin overeenkomt met het geloof (hoop) van de mensen. Waarom

draait niet om winst te maken. Dat is het resultaat. Bij ‘waarom’ draait het om je

purpose. Waar doe je het voor? Waarom bestaat je organisatie? Pas als het duidelijk

is waarom een iemand of een organisatie iets doet, kunnen mensen erin geloven.

Een mooi voorbeeld van zijn visie is het antwoord op de vraag waarom mensen kie-

zen voor een Apple computer:

“Als Apple net als iedereen was dan zou hun marketingboodschap kunnen zijn: We

maken geweldige computers. Ze zijn gebruiksvriendelijk. Wil je er een kopen?

Hier is hoe Apple eigenlijk communiceert: bij alles wat we doen, dagen we de

status quo uit, wij geloven in anders denken. De manier waarop wij de status

quo uitdagen is door producten te maken met een prachtig design, eenvoudig te

gebruiken, en gebruiksvriendelijk. We maken toevallig geweldige computers. Wil je

er een kopen?“

Merkt u het verschil? Belangrijk na te gaan is waarom u doet wat u doet. En of u dit

wel goed doet. Buiten de status quo denken dus. Net als de 3D geprinte brillen…

Dan ligt er een mooie toekomst voor u.

Els e Wi tt en

De Visie

D

e

O

p t i c i e n

n r

5 2 0 1 6

3

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche

|

September 2016

|

16e jaargang no. 4

|

Prijs

10,50

de opticien

Special

Hall of Frames

CentropSales

coverStory

I SEE NIkoN LENSES,

LENSwEar for vISIoNaIrS

interview

wErELdprImEur vaN BoBo’S EyEwEar

EN JoS BaIJENS: JoS EyEwarE

THE GOLDEN

CIRCLE VAN SINEK