Previous Page  4 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 84 Next Page
Page Background

D

e

O

p t i c i e n

n r

5 2 0 1 6

4

I

n h o u d

P. 10 INTERVIEW

Het is feest! Volgend jaar bestaat Enot Amsterdam precies honderd jaar en dat betekent ‘ivoor’ voor de leverancier die geschiedenis wist te schrijven binnen de

Nederlandse optiek. Het bedrijf, opgericht in 1917, wist maar liefst twee wereldoorlogen te doorstaan en zichzelf telkens opnieuw uit te vinden. Drie generaties

ondernemende broers stonden en staan aan het roer bij Enot Amsterdam. Dit is een verhaal over moed, ondernemerschap, het vak vanuit het hart beoefenen en

weten hoe een jubileum groots te vieren.

48

P. 48 COVERSTORY

Menrad heeft met de komst van merken als Italia Independent, Revo en het eigen BlueBerry de laatste jaren niet

stilgezeten. Stuk voor stuk projecten die zeer goed in de markt zijn ontvangen en geïntroduceerd. Introducties

die niet via de ‘geijkte’ paden zijn verlopen, maar die Sander van de Meeberg (directeur Menrad Nederland

B.V) mede via social media ‘booming’ in de business heeft gemaakt. Mooie succesverhalen van een bedrijf dat

we van oorsprong kennen als betrouwbaar, servicegericht en van het hoge kwaliteitsniveau. Kernwaarden waar

het bedrijf volgens Sander van de Meeberg nog steeds voor staat. “Menrad is een bedrijf met een prachtige

geschiedenis en de daarbij behorende waarden en normen, maar Menrad is zich ook bewust van de verande-

ringen in het huidige retaillandschap en waar de opticien behoefte aan heeft. Juist deze combinatie heeft er voor

gezorgd dat wij terugkijken op succesvolle jaren.” De redactie van De Opticien spreekt met Sander over deze

en komende ontwikkelingen van Menrad Nederland B.V.

10 P. 44 ESCHENBACH PROFILEERT ZICH STERK Op de afgelopen Silmo spraken we met Jeroen Timmer van Eschenbach over de vele verschillende merken die hier- onder vallen. Daarbij kwamen we erachter dat al deze merken zich sterk profileren op ieder een andere doelgroep. Hierbij een overzicht van de merken van Eschenbach en hun laatste nieuws. 44 P. 30 KOMONO BREIDT UIT MET OPTICAL COLLECTION Het Belgische accessoiremerk Komono komt na zonnebrillen en horloges nu ook met hun eerste Optical Collection. De brillencollectie bestaat uit maar liefst dertien verschillende modellen, allen in diverse kleuren, exclusief ver- krijgbaar bij opticiens. De collectie werd voor het eerst gepresenteerd op de Silmo in Parijs. Daar spraken wij met oprichters Raf Maes en Anton Janssens en hadden het over verleden én toe- komst.