Previous Page  48 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 84 Next Page
Page Background

D

e

O

p t i c i e n

n r

5 2 0 1 6

48

C

o v e r s t o r y

“DE TRADITIONELE DISTRIBUTEUR

DIE WE VAN ORIGINE ZIJN

IS VEEL BREDER GEWORDEN”

MENRAD THE VISION HEEFT MET DE KOMST VAN MERKEN ALS

ITALIA INDEPENDENT, REVO EN HET EIGEN BLUEBERRY DE LAATSTE

JAREN NIET STILGEZETEN. STUK VOOR STUK PROJECTEN DIE ZEER

GOED IN DE MARKT ZIJN ONTVANGEN EN GEÏNTRODUCEERD.

INTRODUCTIES DIE NIET VIA DE ‘GEIJKTE’ PADEN ZIJN VERLO-

PEN, MAAR DIE SANDER VAN DE MEEBERG (DIRECTEUR MENRAD

NEDERLAND B.V.) MEDE VIA SOCIAL MEDIA ‘BOOMING’ IN DE BUSI-

NESS HEEFT GEMAAKT. MOOIE SUCCESVERHALEN VAN EEN BEDRIJF

DAT WE VAN OORSPRONG KENNEN ALS BETROUWBAAR, SERVICE-

GERICHT EN VAN HET HOGE KWALITEITSNIVEAU. KERNWAARDEN

WAAR HET BEDRIJF VOLGENS SANDER VAN DE MEEBERG NOG

STEEDS VOOR STAAT. “MENRAD IS EEN BEDRIJF MET EEN PRACHTIGE

GESCHIEDENIS EN DE DAARBIJ BEHORENDE WAARDEN EN NOR-

MEN, MAAR MENRAD IS ZICH OOK BEWUST VAN DE VERANDERIN-

GEN IN HET HUIDIGE RETAILLANDSCHAP EN WAAR DE OPTICIEN

BEHOEFTE AAN HEEFT. JUIST DEZE COMBINATIE HEEFT ER VOOR

GEZORGD DAT WIJ TERUGKIJKEN OP SUCCESVOLLE JAREN.” DE

REDACTIE VAN DE OPTICIEN SPREEKT MET SANDER OVER DEZE EN

KOMENDE ONTWIKKELINGEN VAN MENRAD NEDERLAND B.V.

“We zijn de afgelopen jaren met veel projecten gestart, maar uiteraard zit hier een

strategische gedachte achter,” vertelt Sander van de Meeberg. “De markt is aan het

veranderen. De traditionele distributeur die we van origine zijn is veel breder gewor-

den. Bijvoorbeeld in de ondersteuning naar de zelfstandige opticien toe, denk daarbij

aan de ontwikkeling van social media. Menrad is actief en zichtbaar geworden op

social media als Facebook en Instagram. In de toekomst gaat we dit nog verder uitrol-

len, omdat we ons heel goed realiseren dat de zelfstandige opticien hier geen tijd voor

heeft of de know-how niet in huis heeft om dit professioneel op te pakken. Terwijl

social media bij uitstek een medium is om veel (potentiële) klanten te bereiken. Bij

ons op kantoor is hier drie dagen per week een professional mee bezig, zodat we

‘shareable’ content aan de opticien kunnen bieden om zijn merken te promoten bij de

juiste doelgroep. Per regio kan een doelgroep met op maat gemaakte content bena-

derd worden via Facebook. De accountmanager zal de opticien hier in begeleiden.

Wij bieden hier een compleet stappenplan voor aan en nemen de investering voor

onze rekening om dit bericht te promoten. Ik ben er van overtuigd dat dit de toekomst

is. ”

MISSIE

“Maar op meer gebieden verandert de samenwerking. De rol van de leverancier bin-

nen de optiek verandert. Als je kijkt naar Menrad als familiebedrijf zie je dat de waar-

des die we hebben uit het verleden altijd belangrijk zijn geweest en zullen blijven.

Wij zijn ooit begonnen als bedrijf met een duidelijke missie. Wij willen toeganke-

lijke, kwalitatief hoogwaardige eyewearproducten maken tegen een eerlijke prijs. Dat

is de oorsprong van het bedrijf en dat houden we al meer dan 120 jaar vol. Dit is en

blijft onze missie. We willen daadwerkelijk een partner zijn. Maar wat we merken is

dat de opticien steeds meer op zoek is naar een leverancier waar hij zijn activiteiten

kan onderbrengen.”