Previous Page  5 / 78 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 78 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

6 2 0 1 5 5

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

024-3246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: (+31) (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Opticien besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche

|

December 2015

|

15e jaargang no. 6

|

Prijs

10,50

de opticien

COVERSTORY

PROCORNEA INTRODUCEERT

ORTHO K MULTIFOCAAL

DREAMLITE ZOOM

EYECATCHER

BBIG BESTAAT 15 JAAR

COLLECTIENIEUWS

JEAN FRANCOIS REY PRESENTEERT J.F. REY NATURAL LEATHER

SPECIAL:

C

ONTACTLENZEN

&

VLOEISTOFFEN

Voor u ligt alweer het laatste nummer van 2015. Een jaar waarin opnieuw veranderin-

gen hebben plaatsgevonden binnen de optiek. Naast prachtige collecties en noviteiten

die gepresenteerd werden en interessante en inspirerende evenementen die georgani-

seerd werden was de markt zelf ook volop in beweging. Met name de fysieke winkel

versus online bleek een terugkerend thema te zijn. Zo opende Ace & Tate – de van

oorsprong online speler – haar eerste fysieke winkel. Een ontwikkeling die benadrukt

dat de fysieke winkel belangrijk is en blijft.

Online winkelen groeit sterk. Desondanks bestaat de totale detailhandelomzet nog

steeds voor meer dan negentig procent uit omzet via het fysieke retailkanaal, zo blijkt

uit onderzoek van het CBS. En een rapport van ABN Amro wijst uit dat consumenten

momenteel met gemiddeld 74 procent de voorkeur geven aan de fysieke winkelom-

geving. Bijna de helft van de jonge generatie shoppers – de ‘millennials’ – verwacht

dit ook de komende jaren te blijven doen. De winkelvloer biedt dan ook belangrijke

functies die webwinkels vooralsnog niet of nauwelijks kunnen vervullen. Denk aan

beleving, voelen, passen, uitproberen en persoonlijk contact met advies op maat.

Hierin ligt dan ook de uitdaging voor u als zelfstandige ondernemer.

Dit neemt niet weg dat ‘online’ een goede aanvulling kan zijn voor de zaak. In deze

uitgave leest u dan ook over de succesvolle informatieavonden van Lookizi. Sven

Krijgsman van Lookizi schotelde tijdens deze bijeenkomsten alle ins en outs voor hoe

een (contactlenzen) webshop een aanvulling kan zijn op een fysieke winkel en hoe

de opticien daar het meeste uit kan halen.

Balans vinden tussen beiden en goed kijken waar de twee aspecten ‘fysiek’ & ‘online’

elkaar kunnen versterken is dan ook een belangrijk speerpunt vor 2016. Een jaar

met ongetwijfeld weer veel nieuwe uitdagingen. Pieter Vloet van Briljant Optiek uit

Boxmeer verwoordt het mooi in de rubriek Optiek in Beeld op pagina 72. “Optiek is

een prachtig vak, een passie waar ik mij nog elke dag voor de volle 200% voor inzet”

Kortom, een inspirerend verhaal over kansen pakken, zien en er vol voor gaan.

Alvast hele fijne feestdagen en een voorspoedig begin van 2016!

Else Witten

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Opticien

De Visie

Els e Wi tt en

Beleving, voelen, passen, uitproberen en

persoonlijk contact met advies op maat