Meat&Co-nr3-2020 online

m e a t & c o n r 3 2 0 2 0 7 V a k b e u r z e n SIAL Paris ZOEKT NOG NADRUKKELIJKER DE FOODCOMMUNITY OP Al voor de Coronaviruscrisis zette het toenemende bewustzijn van de consument en de snelle groei van de wereldbevolking de agrovoedingsindustrie aan tot nadenken over de manier van produceren. Op dit moment staat de industrie onder ongekende druk om aan de nieuwe vraag te voldoen, nu ook de problematiek van nieuwe beperkingen verbonden aan de verspreiding van ziekten erbij gekomen is. Gezondheid, transparantie, eco- verantwoordelijkheid, voedselrechtvaardigheid: de pandemie heeft de diepe problemen die onze industrie beïnvloeden in de schijnwerpers gezet. Nooit was de behoefte aan verandering en het herontdekken zo sterk. #OWN THE CHANGE In oktober zal de 2020-editie van de SIAL Paris het debat openen rond een krachtig en verenigend thema: ‘#Own the change’. In een tijd van transities, heruitvindingen en wereldwijde sociale verantwoordelijkheid, wil de SIAL foodprofessionals uit de hele wereld verenigen rond de grote veranderingen die plaatsvinden in de industrie. “We zullen altijd voedsel nodig hebben, maar de veranderingen aan de horizon zijn enorm. Tussen nu en 2030 zal de wereldbevolking stijgen van 7,6 naar 8,6 miljard (Rapport Verenigde Naties, 2017). Deze enorme toename vormt een enorme uitdaging voor de food community. Ervoor zorgen dat er genoeg te eten is, is natuurlijk belangrijker dan innovatie, maar er zijn nieuwe paradigma’s om rekening mee te houden, zoals meer produceren maar minder vervuilen, nieuwe supply sources verkennen, transparanter worden”, verduidelijkt Trentesaux. ‘KEUZES MAKEN’ Nieuwe benaderingen met respect voor mens en milieu moeten worden geïnitieerd of versterkt. Daarom dringt de SIAL Paris er bij de foodcommunity op aan om verandering te omarmen en samen oplossingen voor de toekomst op te stellen. Trentesaux: "Onze houding tot voedsel verandert en we moeten nieuwe keuzes maken. We moeten dringend onze relatie met de landbouw en de transformatie en distributie van producten heroverwegen om consumenten een zinvolle ervaring te bieden. Bij de SIAL geloven we dat bedrijfsprestaties alleen zinvol zijn als het verbeteringen brengt aan gezondheid, het milieu en de samenleving als geheel. Onze rol is om de verandering te begrijpen, te analyseren en om onze exposanten en bezoekers, als eerste betrokkenen, handvatten te geven om de oplossingen van de toekomst te creëren.” Via Make.org heeft SIAL haar partners geconsulteerd met als doel om de beste voorstellen een sterk en internationaal podium te bieden, mogelijkheden voor ontwikkeling te creëren met de wereldwijde voedingsindustrie en de ideeën gezamenlijk in werking te brengen. De resultaten van deze consultatie zullen eind juni worden gecommuniceerd. Tijdens de SIAL (die van 18 tot en met 22 oktober 2020 plaatsvindt in beurscomplex Paris Nord Villepinte in Parijs) zullen de beste voorstellen worden getransformeerd tot concrete acties. Meer informatie via www.sialparis.com SIAL PARIS ROEPT FOODPROFESSIONALS UIT DE HELE WERELD OP OM HUN COLLECTIEVE INTELLIGENTIE TE BUNDELEN, OM SAMEN ALS EEN COMMUNITY OPLOSSINGEN TE ONTWIKKELEN, OM VOEDSEL TE BIEDEN DAT GEZOND, EVENWICHTIG, ECO-VRIENDELIJK, EERLIJK EN TOEGANKELIJK VOOR ZO VEEL MOGELIJK MENSEN IS. “WE WILLEN ALLE FOODPROFESSIONALS IN AL HUN DIVERSITEIT MOBILISEREN OM HUN OPLOSSINGEN VOOR TE STELLEN EN DEEL TE NEMEN AAN DE CONCRETE ONTWIKKELING ERVAN OP DE SIAL PARIS IN OKTOBER”, ALDUS GENERAL MANAGER NICOLAS TRENTESAUX VAN SIAL.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4