NBT nr1 2024 Online

NBT MAGAZINE NR 1 2024 41 1993 Nieuw lid van het Echte Bakkersgilde Uitdagingen Zoals bij veel – al dan niet alle – bakkerijen, heeft klimaatverandering ook veel invloed op Bakkerij van der Coer. Wil merkt dat klimaatverandering en de regelgeving eromheen veel invloed hebben op de beslissingen die hij maakt. “Het bakkersvak heeft altijd zijn ups-and-downs, maar ik merk dat alle nieuwe regelgeving de toekomst wat onzekerder maakt. Het is in ieder geval moeilijker om een planning te maken voor de komende jaren, aangezien de regelgeving steeds verandert. Ik weet soms niet of de volgende stap die ik zet daadwerkelijk de goede is. Neem bijvoorbeeld het energienet. Bakkers die al hun gasovens hebben ingeruild voor elektrische ovens, komen nu steeds vaker in de problemen, terwijl ze die stap op aanraden van de overheid hebben gemaakt.” ALS WE ZIEN DAT PRODUCTEN LANGER DE TIJD NODIG HEBBEN OM TE ONTWIKKELEN, ZORGEN WE ERVOOR DAT ZE DIE KANS KRIJGEN “Ik zou graag het bedrijf van mijn ouders en grootouders over willen nemen, maar ik moet er natuurlijk wel mijn brood mee kunnen verdienen”, zegt Jelle. “Ik zit er soms aan te denken: wat zou ik in de toekomst kunnen doen om me te onderscheiden van andere bakkers en de supermarkt? Misschien komt er, naast een broodwinkel, ook een lunchroom of restaurant in het pand. Ik wil dat de bakkerij een bestemming wordt in plaats van een tussenstop, zodat mensen hierheen komen om met vrienden een kop koffie te drinken of ’s avonds uit eten te gaan met familie.” ‘Iedereen in het dorp kent ons’ Wat de klanten van Bakkerij van der Coer betreft, zou de familie nog een eeuw in Zeeland mogen draaien. “Ik merk goed dat onze klanten heel blij zijn dat er nog een warme bakker in Zeeland is. Mensen vragen ons soms of wij niet óók gaan stoppen, zoals andere bakkerijen in de buurt. Wij vertellen hun vol trots dat we dat zeker niet van plan zijn. We zijn blij dat we zulke goede, trouwe klanten hebben. Het is hier altijd gezellig druk, mensen herkennen ons in het dorp en we krijgen nauwelijks klachten”, zegt Petra. “We hebben dan ook wel héél lekker brood”, voegt Wil er met een knipoog aan toe. “Het onderhouden van een goede band met je klanten is belangrijk. Als er dan iets misgaat, zoals een luchtbel in het brood of iets dergelijks, dan weten klanten dat we het voor hen oplossen. Wij hebben het vertrouwen van onze klanten gewonnen en daar zijn we erg blij mee.” Meer informatie: Bakkerij van der Coer Van.der.Coer@echtebakker.nl www.vandercoer.echtebakker.nl 1993 Annie, Adriaan, Petra en Wil van der Coer - Overname 1999 Echte Bakkerij Van der Coer wint de prijs voor beste bakker van de regio Nijmegen en 2e beste bakker in Nederland. 2001 Demi van der Coer helpt Peter met schoonmaken in de banketbakkerij 2001 Robin van der Coer samen met vader Wim aan het ontbijt in de bakkerskantine

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4