NB T M
A G A Z I N E
N R
4 2 0 1 6
22
C
O V E R S T O R Y
D
A N V O
B
A K E R I E S
Danvo Bakeries:
BETER
BROOD BLIJFT VERBAZEN
“DANVO BAKERIES IS KLAAR VOOR DE
TOEKOMST.” DIT ZIJN DE WOORDEN VAN
COMMERCIEEL DIRECTEUR VAN DANVO
BAKERIES, BERNHARD VIS. AANLEIDING
VOOR DEZE UITSPRAAK IS DE RECENTE REA-
LISERING VAN EEN SPLINTERNIEUWE EN
HYPERMODERNE PRODUCTIELIJN DIE ERVOOR
ZORGT DAT DE PRODUCTIECAPACITEIT VAN
DE BAKE-OFF SPECIALIST ENORM VERHOOGD
IS. DAARDOOR HEEFT DANVO BAKERIES NU
MEER EN MEER DE ROL VAN TRENDSETTER OP
ZICH GENOMEN EN ROLLEN DE MEEST COM-
PLETE BROODCONCEPTEN UIT DE BAKKERIJ
IN HET BRABANTSE RIEL. DIEPGEVROREN EN
VOORGEBAKKEN WELTEVERSTAAN, WANT
ALLE DANVO-PRODUCTEN WORDEN OP DIE
MANIER GEPRODUCEERD.
Het verhaal van Danvo Bakeries is waarschijnlijk bekend. Vanaf 1992 is Joep van Iersel betrokken
bij het bedrijf en de afgelopen 24 jaar heeft hij het bedrijf laten uitgroeien tot een vooraanstaande
aanbieder in de internationale markt als het gaat om bake-off producten. Zijn zoon Ralph is inmid-
dels Algemeen Directeur bij Danvo Bakeries, waar Joep als Technisch Directeur nog steeds de leiding
heeft over alle technische ontwikkelingen binnen het bedrijf. Zij hebben de afgelopen tijd zich vol-
ledig gestort op de nieuwe productielijn, waar wij ze vorig jaar al over spraken.
“Door deze uitbreiding kunnen wij prima inspelen op de veranderingen in de markt, waarbij er
steeds meer vraag is naar authentieke broodproducten vanuit zowel de nationale- als internationale
markt. De focus zal vooral liggen op nieuwe deegproducten waarbij het ambacht teruggebracht
wordt naar de winkelvloer of naar de keuken van het restaurant. Door deze vraag voelen wij ons
genoodzaakt te innoveren. Daarom zullen er diverse nieuwe producten op de markt gebracht gaan
worden die zich onderscheiden qua smaak, samenstelling en uitstraling. Van groot belang bij de
ontwikkeling van nieuwe producten is dat we vooral kijken naar nieuwe ingrediënten en grondstof-
fen of vergeten grondstoffen die weinig gebruikt worden binnen de bestaande broodmarkt. Wij zien