Previous Page  22 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

A G A Z I N E

N R

4 2 0 1 6

22

C

O V E R S T O R Y

D

A N V O

B

A K E R I E S

Danvo Bakeries:

BETER

BROOD BLIJFT VERBAZEN

“DANVO BAKERIES IS KLAAR VOOR DE

TOEKOMST.” DIT ZIJN DE WOORDEN VAN

COMMERCIEEL DIRECTEUR VAN DANVO

BAKERIES, BERNHARD VIS. AANLEIDING

VOOR DEZE UITSPRAAK IS DE RECENTE REA-

LISERING VAN EEN SPLINTERNIEUWE EN

HYPERMODERNE PRODUCTIELIJN DIE ERVOOR

ZORGT DAT DE PRODUCTIECAPACITEIT VAN

DE BAKE-OFF SPECIALIST ENORM VERHOOGD

IS. DAARDOOR HEEFT DANVO BAKERIES NU

MEER EN MEER DE ROL VAN TRENDSETTER OP

ZICH GENOMEN EN ROLLEN DE MEEST COM-

PLETE BROODCONCEPTEN UIT DE BAKKERIJ

IN HET BRABANTSE RIEL. DIEPGEVROREN EN

VOORGEBAKKEN WELTEVERSTAAN, WANT

ALLE DANVO-PRODUCTEN WORDEN OP DIE

MANIER GEPRODUCEERD.

Het verhaal van Danvo Bakeries is waarschijnlijk bekend. Vanaf 1992 is Joep van Iersel betrokken

bij het bedrijf en de afgelopen 24 jaar heeft hij het bedrijf laten uitgroeien tot een vooraanstaande

aanbieder in de internationale markt als het gaat om bake-off producten. Zijn zoon Ralph is inmid-

dels Algemeen Directeur bij Danvo Bakeries, waar Joep als Technisch Directeur nog steeds de leiding

heeft over alle technische ontwikkelingen binnen het bedrijf. Zij hebben de afgelopen tijd zich vol-

ledig gestort op de nieuwe productielijn, waar wij ze vorig jaar al over spraken.

“Door deze uitbreiding kunnen wij prima inspelen op de veranderingen in de markt, waarbij er

steeds meer vraag is naar authentieke broodproducten vanuit zowel de nationale- als internationale

markt. De focus zal vooral liggen op nieuwe deegproducten waarbij het ambacht teruggebracht

wordt naar de winkelvloer of naar de keuken van het restaurant. Door deze vraag voelen wij ons

genoodzaakt te innoveren. Daarom zullen er diverse nieuwe producten op de markt gebracht gaan

worden die zich onderscheiden qua smaak, samenstelling en uitstraling. Van groot belang bij de

ontwikkeling van nieuwe producten is dat we vooral kijken naar nieuwe ingrediënten en grondstof-

fen of vergeten grondstoffen die weinig gebruikt worden binnen de bestaande broodmarkt. Wij zien