Previous Page  23 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

A G A Z I N E

N R

4 2 0 1 6 23

een grote vraag naar nieuwe producten met toegevoegde waarde op basis

van originele grondstoffen en verrassende smaken”, zo vertelden Ralph en

Joep van Iersel vorig jaar dus al.

VOORGEBAKKEN EN DIEPGEVROREN

De nieuwe productielijn is een volledig geautomatiseerde, hoge capaci-

teit productielijn voor voorgebakken en diepgevroren broodproducten.

“Deze lijn is uniek in de wereld”, zo vertelt Bernhard Vis. “We hebben

een Italiaanse deegmakerij van Sancassiano, een ‘stress free’ lijn van het

Duitse Fritsch, we gebruiken de ovens van het Franse Mecatherm en tot

slot worden de producten verpakt op een verpakkingslijn van Hartmann.

Dit alles is met Nederlands vernuft gecombineerd om tot een nieuwe

productielijn te komen die voldoet aan alle eisen die wij vooraf hadden.”

DANVO 2.0

Met de ingebruikname van de nieuwe productielijn is er ook een andere

manier van werken geïntroduceerd bij Danvo Bakeries. “We wilden graag

meer nieuwe en vooral innovatieve producten maken, waarmee we pro-

actief de markt kunnen bedienen”, aldus Bernhard Vis. “Onze focus ligt

meer op deeg, omdat we verwachten dat klanten veel meer met deegpro-

ducten gaan werken om een hoger ambachtelijk karakter in de winkel te

creëren. Daarnaast richten we ons ook op hoge potentie producten, echte

trendproducten, zoals quinoa-brood. Maar we willen ook het biologische

brood populariseren. Onze bakkerij heeft alle certificaten ontvangen om

biologisch brood in grote getalen te produceren en met de nieuwe pro-

ductielijn hebben we de capaciteit drastisch verhoogd. We kunnen nu

vijfduizend kilogram deeg per uur meer produceren, wat neerkomt op een

volle trailer per uur.”

INTERNATIONAAL

Het is duidelijk dat Danvo Bakeries met de enorme investering die gedaan

is ook de omzetmogelijkheden heeft verbreed. Niet alleen op productge-

bied toont het bedrijf zich vooruitstrevend, ook globalisering behoort tot

de te realiseren ambities. “We bieden kant-en-klare retailconcepten die

we breed kunnen vermarkten, ook richting het buitenland. We hebben al

een breed netwerk aan distributeurs opgebouwd, waardoor we onze producten

onder meer in China, Engeland, Duitsland, België, Frankrijk en Dubai verkopen.

De wens is om dat nog verder uit te bouwen.”

AMBACHT

De internationale ambities van Danvo Bakeries zorgen er zeker niet voor dat de

Nederlandse markt vergeten wordt. De nieuwe concepten volgen elkaar in rap

tempo op en Danvo wil haar positie in de markt nog verder verstevigen. “De bak-

kersbranche is nog steeds heel belangrijk voor ons. We zien grote mogelijkheden

om het ambachtelijke karakter op de winkelvloer terug te brengen en daarop

inspelend introduceren wij deegplakken in 2,8 en 4,8 kilogram die makkelijk te

bewerken zijn. Diverse broden kunnen in een Paneotrad gevormd worden en het

grote voordeel is natuurlijk een lagere investering, minder ruimte-inname in de

winkel en dat je niet hoeft te beschikken over personeel met een enorme praktijk-

ervaring. Iedereen kan hiermee werken.”

TRENDSETTER

Een ander concept dat interessant kan zijn voor bakkers is het sportbrood. “Binnen

anderhalf uur na het eten van dit zorgvuldig samengestelde brood, optimaliseer

je je sportprestaties. De Nederlandse sportploegen en sporters gebruiken al sport-

brood en dat wordt nu beschikbaar voor consumenten. Sportbrood wordt op lan-

delijke schaal uitgerold als totaalconcept, met speciale verpakkingen. Iets anders

dat we aanbieden bij ambachtelijke bakkers zijn onze Joepies: een hommage aan

Joep van Iersel. Joepies zijn een vervanger van snacks, lekker op alle momenten

van de dag en een perfecte aanvulling voor het huidige assortiment van de bakker.”

Met het ontwikkelen van concepten denkt Danvo Bakeries mee met de retailer en

speelt het bedrijf in op de vraag vanuit de consument. “Consumenten willen graag

wat te kiezen hebben en dus bieden we een breed assortiment aan. Daarbij wil-

len we niet een zogenaamde ‘dozenschuiver’ zijn, maar een sterke partner voor

onze klanten, waarop ze terug kunnen vallen met vragen. Zoals gezegd zijn we

meer en meer trendsettend geworden de afgelopen jaren en we hebben veel geld

geïnvesteerd om ons te blijven ontwikkelen. We hebben een proefbakkerij waar

we klanten kunnen ontvangen en het bedrijf is geweldig gegroeid de afgelopen

jaren. We hebben grootse plannen voor de toekomst en zijn klaar om deze uit te

voeren”, besluit Bernhard Vis.

Meer informatie:

Danvo Bakeries

Tel.: +31 (0)13 518 2302

www.danvo.nl

Een nieuwe product van Danvo Bakeries: quinoa-brood