C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
Vakblad voor de totale bakkersbranche.
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Coen de Jager (hoofdredacteur)
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseurs:
Bert de Vries,
b.devries@gpmedia.nlEmiel Bruning,
e.bruning@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
NBT Magazine heeft het HOIKeurmerk.
Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
24,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€
5,70
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
NBT Magazine besteedt de grootst mogelij-
ke aandacht aan de juistheid van de infor-
matie die in het vaktijdschrift wordt opge-
nomen. Fouten zijn echter niet volledig uit
te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn
dan ook op geen enkele wijze verantwoor-
delijk voor schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van handelingen
en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708168)
Vakblad voor de totale bakkersbranche
|
December 2016
|
17e jaargang no.6
|
Prijs
€
10,50
Special
BAKKERIJMACHINES
&
VERZEKERINGEN
HOE GAAT DE
KAAK GROEP
ZICH DE KOMENDE
JAREN ONTWIKKELEN?
nbt magazine
Wat is de toekomst van de bakkerij? Ik neem aan dat u hierover al meermaals heeft
nagedacht. Wat wordt in de toekomst van u gevraagd? Hoe heb je als bakker nog
toegevoegde waarde voor de consument? Het antwoord is niet eenduidig en voor
iedereen anders, maar wat je de laatste jaren ziet, is dat beleving en kwaliteit vooral
uw toegevoegde waarde zijn.
Het aantal bakkers dat een nieuw winkelconcept omarmt neemt snel toe. Open bak-
kerijen, mooi interieur, combinatie met horeca en vooral kwalitatief zeer hoogwaar-
dige producten, zonder conserverings- en verbetermiddelen. Deze trend is natuurlijk
al veel langer gaande, maar nu zie je meer en meer ondernemers die hun ideeën
daadwerkelijk omzetten in fraaie winkelconcepten waar de consument op en top
beleving terugvindt en heerlijke producten kan kopen. Een mooie ontwikkeling die de
komende jaren alleen maar meer in het straatbeeld terug te zien zal zijn.
Een bedrijf dat zich ook nadrukkelijk met de vraag ‘wat is de toekomst van de bakkerij’
bezig heeft gehouden, is de Kaak Groep. In een uitgebreid gesprek dat wij hadden
met Aart-Jan Hartman, geeft hij uitleg over de ontwikkelingen die de Kaak Groep
heeft ondernomen om ook de komende jaren een vooraanstaande rol te bekleden
in de bakkersbranche. Zeer interessant om te lezen, want Kaak is zoals altijd zeer
vooruitstrevend in alles. Aart-Jan geeft inzicht in de verschillende strategieën van de
Kaak Groep, maar toont het bedrijf ook haar innovatiedrang. Zo heeft de Kaak Groep
als één van de eerste in ons land de beschikking over een 3D-metaalprinter, wat
misschien heel futuristisch klinkt, maar toch echt de toekomst van veel fabrikanten en
ontwikkelaars gaat worden.
En als we het toch over de toekomst hebben: we mogen ons alweer opmaken voor
2017. Na een geweldig interessant 2016 staan we voor een nieuw jaar vol uitdagingen
en mogelijkheden. Wat we in ieder geval wel mogen constateren is dat brood weer
beter op de kaart staat. Consumenten zijn zeker bereid te betalen voor een lekkere
boterham en dat blijkt ook uit het succes van eerder genoemde winkelconcepten.
Daarbij mag u zich opmaken voor een enorm drukke laatste weken van dit jaar. Uw
productie draait waarschijnlijk overuren, maar dat is een luxe. Dat geeft aan dat uw
klanten zich tijdens de feestdagen graag tegoed doen aan de lekkerste producten en
daarvoor wat extra willen betalen. Zorg dan wel voor dat extra stukje beleving, want
dat is wat de consument toch verwacht.
Rest mij nog u alvast fijne feestdagen, een voorspoedig 2017 en heel veel leesplezier
met deze laatste uitgave van NBT Magazine van 2016 te wensen!
Hoofdredacteur NBT Magazine
De Visie
Coen de Jager
NB T M
a g a z i n e
n r
6 2 0 1 6
3
WAT IS DE TOEKOMST
VAN DE BAKKERIJ?