Previous Page  3 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 44 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie

|

Februari 2016

|

2e jaargang no. 1

|

Prijs

10,50

SPECIAL:

...

pakkracht

SPECIAL

V

ERPAKKINGSMACHINES

&

AUTOMATISERING

COVERSTORY

FLEXIBEL MAATWERK MET

FLEXLINK

EYECATCHER

BARK INNOVATIONS

ONTWERPT

VERPAKKINGEN VANUIT DE KETENGEDACHTE

INTERVIEW

AUTOMATISEREN

OF

MECHANISEREN

?

P

A K K R A C H T

N R

1 2 0 1 6 3

Vakinformatie voor de verpakkings-

industrie in food, non-food, handel

en industrie

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.pakkracht.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Else Witten (hoofdredacteur)

e.witten@gpmedia.nl

Paul de Jager (redacteur)

p.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseur: Jeroen Koebrugge,

j.koebrugge@gpmedia.nl

Emiel Bruning:

e.bruning@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever

Pakkracht besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit

te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook, die is ontstaan

als gevolg van handelingen en/of beslis-

singen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

De eerste uitgave van Pakkracht in het nieuwe jaar is een feit. We zijn trots dat we

de koers die we in 2015 zijn ingeslagen met Pakkracht in 2016 volop voort gaan zet-

ten. We trappen gelijk goed af met het thema automatisering. Een breed begrip in de

branche dat zoiets betekent als ‘de handjes aan de verpakkingslijn wegnemen’. Zo was

ik laatst op een symposium waar iemand het begrip ‘automatisering’ nog mooier wist

te omschrijven: “Wat met lucht- en oliedruk kan, doen we niet met bloeddruk.” Een

mooie metafoor voor een vaak ingewikkeld vraagstuk waar veel bij komt kijken.

Denkt u wel eens na over de toekomst van volledig automatisering van uw produc-

tieproces? Wat gaan veranderingen voor uw bedrijf betekenen? Is er wel financiële

ruimte voor deze investering en wat levert het uiteindelijk op? Op pagina negen geeft

Marc Vulders, directeur van Marvu foodprocessing equipment, machinebouwer uit

Sint-Oedenrode, met als specialisme transportbanden, zijn visie hierop. Maar lees ook

zeker onze Coverstory op pagina 22, waar Hans Vos, General Manager van Flexlink

een kijkje geeft in de keuken van zijn bedrijf en welke oplossingen hij voor de toekomst

verwacht.

Een algemener verhaal waar we dieper ingaan op de toekomst van automatisering treft

u in het artikel van Siemens Industry Software B.V. aan.

Industrie 4.0, Internet of things, big data, smart manufacturing. Dat zijn de begrippen

die hot zijn in de wereld van de automatisering. Siemens Industry Software B.V. profi-

leert zich als één van de wegbereiders op het gebied van innovatieve automatisering-

stoepassingen. Ook voor de verpakkingsindustrie met de steeds verder geautomatiseer-

de verpakkingstoepassingen is dat interessant. Want uiteindelijk zijn al die innovaties

bedoeld om groei in de hand te werken; groei van de productiviteit, verbetering van de

kwaliteit en uiteindelijk groei in omzet.

De mogelijkheden van automatisering voor de verpakkingsbranche zijn groot.

Uiteraard houden wij u ook in 2016 graag op de hoogte!

Veel leesplezier!

Else Witten

Hoofdredacteur Pakkracht

De Visie

Else Witten

“WAT MET LUCHT- EN OLIEDRUK KAN,

DOEN WE NIET MET BLOEDDRUK