Previous Page  5 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 44 Next Page
Page Background

P

A K K R A C H T

N R

1 2 0 1 6

I

N H O U D

5

P.42 NIEUWE MANIER VAN VERPAKKEN

MET BULK TUBES

Jonge aanstormende verpakkingsontwerpers krijgen de kans om zich te pre-

senteren in Pakkracht. Hun kracht schuilt in de frisse blik op verpakken. De

ontwerpers willen graag hun handtekening zetten met een exclusief ontwerp.

De vruchten van hun creativiteit zijn verrassend.

P.31 ILAPAK INTRODUCEERT EEN OPEN-FRAME VERPAK-

KINGSMACHINE MET ULTRASOON SEAL TECHNIEK

Sarco uit Gameren is gespecialiseerd in het AGF segment. Men kent het bedrijf

bijvoorbeeld van het verpakken van uien, aardappelen en wortelen. Echter, ook

de fragiele producten hebben de focus bij Sarco. “We schromen niet om ook

moeilijke producten te verpakken, bijvoorbeeld sla en spinazie. Sla is licht,

blijft plakken, valt niet lekker en verdort snel. Dat betekent dat het ook een

slimme manier van verpakken nodig heeft”, vertelt Mark van der Kamp van

Sarco Packaging.

42

P. 24 WAGENINGEN BRENGT INNOVATIEVE VERPAKKINGSLIJN

PicknPack is een Europees onderzoeksproject gecoördineerd door Wageningen UR (WUR), waarbinnen een innovatieve verpakkingslijn wordt ontwikkeld.

Knappe staaltjes ervan zijn robots die kunnen omgaan met gevarieerde producten, snelle omsteltijd, computergestuurde kwaliteitsmodule, etiketprinters

met actuele in plaats van voorgedrukte informatie. “Over acht maanden is er een eindpresentatie”, verklapt WUR-onderzoeker computer vision en robotica

Gert Kootstra.

31