Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P 918971)

Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie

|

Mei 2017

|

3e jaargang no. 2

|

Prijs

10,50

pakkracht

INTERPACK

COVERSTORY

LANTECH

VOORBESCHOUWING

INTERPACK

INTERVIEW

FOOD ASSIST

SPECIAL

P

a k k r a c h t

n r

2 2 0 1 7

3

Vakinformatie voor de verpakkings-

industrie in food, non-food, handel

en industrie

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.pakkracht.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

GPmedia BV

Postbus 10000

2300 Turnhout (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Charlotte Swagten (hoofdredacteur)

c.swagten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel,

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseurs:

Bert de Vries,

b.devries@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge,

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

PRinterface

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2017

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie microfilm of welke

andere wijze dan ook, zonder voorafgaan-

de toestemming van de uitgever Pakkracht

besteedt de grootst mogelijke aandacht aan

de juistheid van de informatie die in het

vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten

zijn echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook, die is ontstaan

als gevolg van handelingen en/of beslis-

singen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

Het is een drukke tijd voor de verpakkingsindustrie; de agenda staat volgepland met

beurzen en de innovaties die daar gepresenteerd worden, stapelen zich op. Team

Pakkracht bewaart goede herinneringen aan de jubileumeditie van Empack in april,

maar er is weinig tijd om daar lang bij stil te staan nu de volgende grote beurs zich

alweer aandringt. De mondiale verpakkingsindustrie maakt zich namelijk alweer op

voor interpack in Düsseldorf. In aanloop naar de beurs, die van 4 tot 10 mei plaats-

vindt, merkte ik tijdens mijn bedrijfsbezoeken al op dat iedereen druk is met de voor-

bereidingen: ideeën worden ontwikkeld en de nieuwste machines worden gebouwd.

Kortom: de puntjes worden op de i gezet om zoveel mogelijke nieuwe ontwikkelingen

te laten zien tijdens de grootste verpakkingsbeurs op de agenda.

Het gaat goed met de verpakkingsindustrie. Recent onderzoek heeft namelijk uitge-

wezen dat de verpakkingsindustrie een mooie groei blijft doormaken. Volgens een

marktonderzoek van Smithers Pira groeit de wereldwijde markt van verpakkingen op

jaarbasis met 3,5 procent en in 2020 zal een volume van 900 miljard euro bereikt

worden. Deze positieve economische beweging is duidelijk terug te zien in de voor-

bereidingen van de beurs. In de 55 jaar dat de beurs nu bestaat, is er dit jaar meer dan

ooit interesse om als exposant deel te nemen aan interpack. Er is een record bereikt

met aanvragen voor een plaats op de internationale verpakkingsbeurs. Een erg mooie

ontwikkeling die mij alleen maar nieuwsgieriger maakt naar de aankomende editie!

Ook wij zijn al geruime tijd bezig om ons voor te bereiden op de beurs door mid-

del van het samenstellen van deze beursspecial. We verzamelen beursnieuws van

exposanten en blikken vooruit naar wat we allemaal voorgeschoteld krijgen op de

beursvloer bestaande uit negentien hallen. Nieuw dit jaar is dat de oppervlakte van

de parallelle beurs ‘components for processing and packaging’ verdubbeld is en zich

bovendien op een nieuwe locatie heeft gevestigd. Daarnaast wordt er opnieuw uit-

gebreid aandacht besteed aan het initiatief SAVE FOOD, waarbij er een award wordt

uitgereikt aan de meest innovatieve verpakkingsoplossing om voedselverspilling tegen

te gaan. Dit en veel meer over interpack kunt u allemaal lezen in onze voorbeschou-

wing van de beurs.

Na het lezen van deze beursspecial met uitneembare hallenplan met Nederlandse en

Belgische exposanten kunt u goed voorbereid op weg richting Düsseldorf. Ik wens alle

exposanten en bezoekers heel veel plezier en succes op interpack!

Hoofdredacteur Vaktijdschrift Pakkracht

c.swagten@gpmedia.nl

DE VISIE

Charlotte Swagten

“IN DE 55 JAAR DAT DE BEURS BESTAAT,

IS ER MEER DAN OOIT INTERESSE OM

DEEL TE NEMEN AAN INTERPACK”