C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P 918971)
Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie
|
Mei 2017
|
3e jaargang no. 2
|
Prijs
€
10,50
pakkracht
INTERPACK
COVERSTORY
LANTECH
VOORBESCHOUWING
INTERPACK
INTERVIEW
FOOD ASSIST
SPECIAL
P
a k k r a c h t
n r
2 2 0 1 7
3
Vakinformatie voor de verpakkings-
industrie in food, non-food, handel
en industrie
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.pakkracht.bizVerantwoordelijke uitgever België:
GPmedia BV
Postbus 10000
2300 Turnhout (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Charlotte Swagten (hoofdredacteur)
c.swagten@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel,
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseurs:
Bert de Vries,
b.devries@gpmedia.nlJeroen Koebrugge,
j.koebrugge@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
PRinterface
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2017
Niets uit deze uitgave mag worden verveel-
voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-
del van druk, fotokopie microfilm of welke
andere wijze dan ook, zonder voorafgaan-
de toestemming van de uitgever Pakkracht
besteedt de grootst mogelijke aandacht aan
de juistheid van de informatie die in het
vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten
zijn echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook op
geen enkele wijze verantwoordelijk voor
schade, van welke aard ook, die is ontstaan
als gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoelde
informatie.
Het is een drukke tijd voor de verpakkingsindustrie; de agenda staat volgepland met
beurzen en de innovaties die daar gepresenteerd worden, stapelen zich op. Team
Pakkracht bewaart goede herinneringen aan de jubileumeditie van Empack in april,
maar er is weinig tijd om daar lang bij stil te staan nu de volgende grote beurs zich
alweer aandringt. De mondiale verpakkingsindustrie maakt zich namelijk alweer op
voor interpack in Düsseldorf. In aanloop naar de beurs, die van 4 tot 10 mei plaats-
vindt, merkte ik tijdens mijn bedrijfsbezoeken al op dat iedereen druk is met de voor-
bereidingen: ideeën worden ontwikkeld en de nieuwste machines worden gebouwd.
Kortom: de puntjes worden op de i gezet om zoveel mogelijke nieuwe ontwikkelingen
te laten zien tijdens de grootste verpakkingsbeurs op de agenda.
Het gaat goed met de verpakkingsindustrie. Recent onderzoek heeft namelijk uitge-
wezen dat de verpakkingsindustrie een mooie groei blijft doormaken. Volgens een
marktonderzoek van Smithers Pira groeit de wereldwijde markt van verpakkingen op
jaarbasis met 3,5 procent en in 2020 zal een volume van 900 miljard euro bereikt
worden. Deze positieve economische beweging is duidelijk terug te zien in de voor-
bereidingen van de beurs. In de 55 jaar dat de beurs nu bestaat, is er dit jaar meer dan
ooit interesse om als exposant deel te nemen aan interpack. Er is een record bereikt
met aanvragen voor een plaats op de internationale verpakkingsbeurs. Een erg mooie
ontwikkeling die mij alleen maar nieuwsgieriger maakt naar de aankomende editie!
Ook wij zijn al geruime tijd bezig om ons voor te bereiden op de beurs door mid-
del van het samenstellen van deze beursspecial. We verzamelen beursnieuws van
exposanten en blikken vooruit naar wat we allemaal voorgeschoteld krijgen op de
beursvloer bestaande uit negentien hallen. Nieuw dit jaar is dat de oppervlakte van
de parallelle beurs ‘components for processing and packaging’ verdubbeld is en zich
bovendien op een nieuwe locatie heeft gevestigd. Daarnaast wordt er opnieuw uit-
gebreid aandacht besteed aan het initiatief SAVE FOOD, waarbij er een award wordt
uitgereikt aan de meest innovatieve verpakkingsoplossing om voedselverspilling tegen
te gaan. Dit en veel meer over interpack kunt u allemaal lezen in onze voorbeschou-
wing van de beurs.
Na het lezen van deze beursspecial met uitneembare hallenplan met Nederlandse en
Belgische exposanten kunt u goed voorbereid op weg richting Düsseldorf. Ik wens alle
exposanten en bezoekers heel veel plezier en succes op interpack!
Hoofdredacteur Vaktijdschrift Pakkracht
c.swagten@gpmedia.nlDE VISIE
Charlotte Swagten
“IN DE 55 JAAR DAT DE BEURS BESTAAT,
IS ER MEER DAN OOIT INTERESSE OM
DEEL TE NEMEN AAN INTERPACK”