Previous Page  24 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 24 / 44 Next Page
Page Background

P

a k k r a c h t

n r

6 2 0 1 6

24

C

o n g r e s

AIPIA 2016

IN HET TEKEN VAN

SMART PACKAGING

CUSTOMER ENGAGEMENT, INTERACTIVITEIT EN BRAND LOYALTY WAREN DE BELANGRIJKSTE TREFWOORDEN TIJDENS HET

AIPIA CONGRES. HET TWEEDAAGSE EVENT VOND PLAATS OP 14 EN 15 NOVEMBER IN HET MÖVENPICK HOTEL AAN HET

IJ IN AMSTERDAM. HET PROGRAMMA WAS GEVULD MET MEER DAN DERTIG SPREKERS VAN VOORAANSTAANDE BEDRIJVEN.

PAKKRACHT WAS ER OP DE EERSTE DAG BIJ OM VERSLAG TE DOEN VAN DEZE INTERNATIONALE AANGELEGENHEID!

Het congres met ruim driehonderd bezoekers werd geopend door de voormannen van AIPIA, Eef de

Ferrante en Dick de Koning. Daarbij werd het centrale thema gepresenteerd, genaamd ‘Active & Intelligent

Packaging by Design’. Naast dat er veel sprekers een lezing gaven op het congres over dit onderwerp, was

er ook plaats voor ruim twintig exposanten. De line-up van sprekers is een weerspiegeling van de actuele

thema’s die hoog op de agenda staan in de verpakkingswereld.

KEYNOTES

De ochtend stond in het teken van interessante lezingen van internationale sprekers. Andy Hobsbawm van

Evrythng trapte af met een presentatie over de manier waarop een product verbonden is met ‘the inter-

net of things’ door middel van real-time data in combinatie met mobiele apps. Hij beschreef de digitale

transformatie die bedrijven door moeten gaan, waarin verbondenheid, digitalisatie en het benutten van de

nieuwe datastromen belangrijke succesfactoren zijn. Zijn belangrijkste advies: “Don’t do digital, be digital.”

Hobsbawm riep op om de data als het ware te bevrijden en het product interactiever te maken. Het laatste

zie je steeds meer terug door de scanbare verpakkingen, waardoor de klant snel meer informatie krijgt over

het product en het bedrijf.

Larry Logan van Digimarc spreekt over de digitale ervaring van verpakkingen