Previous Page  35 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 52 Next Page
Page Background

Waterbeschermingszone

De panty’s hebben in dit stadium nog dezelfde kleur als het garen op de

machines, wit. De ‘Dyeing department’ zorgt dat de panty’s een prachtige

kleur krijgen. Wolford kent vier verschillende kleurtechnieken. Welke er

wordt toegepast is afhankelijk van het materiaal, het aantal deniers en de

gewenste kleurencombinatie. Elke panty wordt eerst gewassen, daarna

geverfd en vervolgens afgewerkt en verzacht. Dit proces neemt naar schat-

ting zo’n twaalf uur in beslag. Iedere dag gaat dit gepaard met zo’n 700 tot

900m³ water uit eigen waterbron. Dit water wordt teruggewonnen en de

restwarmte wordt gebruikt voor verwarming en koeling. Aangezien Wolford

is gevestigd in een waterbeschermingszone wordt het bedrijf onderworpen

aan strenge voorschriften ter bescherming van het milieu, hier wordt volledig

aan voldaan.

Aluminium Legs

Na het verven worden de panty’s gedroogd, maar ze bezitten dan nog niet

over de mooie vorm zoals wij ze kennen. Dit wordt gerealiseerd op de

‘Shaping and Forming department’. De panty’s worden hier op ‘aluminium

legs’ geschoven en gaan de oven in. Afhankelijk van het garen en het aantal

deniers is de oven gemiddeld tot 100 C° verwarmd. Na twee minuten worden

de panty’s eruit gehaald en zijn ze in goede vorm.

Manicure

Een Wolford-product wordt gemiddeld zo’n achttien keer gecheckt voordat

het in de winkels ligt. Zo wordt elke bovenstaande stap opgevolgd door een

handmatige kwaliteitscontrole en is er een zogenaamde ‘pre quality control’.

Hier wordt de panty gecheckt op twintig zorgvuldig gedefinieerde criteria

waaraan de panty moet voldoen, waaronder elasticiteit en lengte. Uiteraard

waakt het merk er ook voordat er in dit proces geen schade wordt berok-

kend aan de panty’s. Vroeger kwam hiervoor een manicure langs, maar nu

gebruiken medewerkers zo’n twintig keer per dag een speciale handcrème.

Wanneer alles goed is, volgt de ‘Packaging department’. 120 medewerkers

verwerken per persoon 650 panty’s of 280 body’s. Als de producten zijn

verpakt, worden deze opgeslagen in een magazijn van 21.000m². Hier zijn

45 medewerkers aanwezig die in drie shifts werken om alles goed te kunnen

distribueren naar zo’n tachtig landen wereldwijd. De grootste markten zijn

Amerika, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk.

Iedere vrouw een stijlicoon

Na de rondleiding door de fabriek volgde een diner waar tegelijkertijd de

prachtige collectie van herfst/winter 2015/2016 werd geshowd. Voor het 65e

jubileum van Wolford zijn de iconic pieces in een nieuw jasje gestoken.

Een verklaarbare keuze als je bedenkt dat het merk een jongere doelgroep

wil aanspreken. De ‘Image Tights’ en de ‘Image String Body’ zijn volgens

het merk de perfecte personificatie van verleidelijke elegantie, comfort en

het spel tussen opaque en transparant. Met deze twee ‘master pieces’ wordt

iedere vrouw een stijlicoon, jong en oud.

De collectie laat zich kenmerken door een samenspel van sensueel minima-

lisme, moderne vitaliteit en klassieke, vrouwelijke elegantie. Het veelzijdige

karakter van Wolford wordt met deze lijn verder uitgebreid. Fotograaf en

psycholoog Cliff Briggi diende hiervoor als inspiratiebron. Zijn foto’s laten

een harmonieuze fusie zien tussen water, kleur en ijs. Wolford neemt licht

doorschijnend materiaal, delicate designs en pasteltinten als uitgangspun-

ten. Deze worden gecombineerd met functionaliteit, duidelijke structuur en

gedempte kleuren, maar dat niet alleen. Ze versterken elkaar en creëren een

nieuwe dynamiek die zowel ‘easy going’ als verleidelijk is.

De ‘Lilie’-lijn uit de ‘Sensitivity’-collectie is een prachtige combinatie van

kant en kleur zonder dat het ‘too much’ is. Deze verrassende combinatie

zal naar verwachting de jongere dames aanspreken, en in dat geval bereikt

Wolford haar doel. Uiteraard waren de Limited Edition Tights ook echte eye-

catchers. Deze ‘Glam Rock Style’ panty’s uit de ‘Elegance’-lijn schitterden

op de catwalk en ook de sociale media kanalen van het label zullen ervoor

zorgen dat deze showstelers niet aan de aandacht van de jongere doelgroep

ontsnappen. De volledige herfst-/wintercollectie van 2015/2016 waarborgt

zonder twijfel de kwaliteit, luxe en sensualiteit die Wolford zo nauw aan het

hart liggen.

Voor aanvullende informatie:

Wolford Benelux

Tel. +31 (0)20 6641840 (Nederland)

Tel. +32 (0)3 4513931 (België)

www.wolford.com

Nieuwe CEO en Creative Director

Ashish Sensarma is op 7 januari gestart als nieuwe CEO van Wolford en

wordt verantwoordelijk voor marketing en sales, evenals de coördinatie

van de nieuwe, corporate strategie van Wolford. De heer Sensarma heeft

al meer dan dertig jaar ervaring in de branche en bouwde het merk

MEXX in tien jaar van ‘scratch’ op tot een waarde van 400 miljoen. In

2006 verliet hij het bedrijf en blies hij als COO nieuw leven in het luxe

swimwear-merk Vilebrequin. Nu staat hij aan het roer van Wolford en is

klaar om er de wereld mee te veroveren. De waarden waar hij voor staat?

Eerlijkheid en transparantie. “Wees nooit tevreden, speel geen politieke

spelletjes en handel altijd vanuit collectief gedachtengoed, er is geen

ruimte voor ego’s”, aldus Ashish Sensarma.

Grit Seymour is de nieuwe Creative Director bij Wolford en geen onbe-

kende naam in modeland. Ze ontwierp voor Donna Karan, MaxMara en

ging als creative director aan de slag bij Daniel Hechter. Daarna gooide

ze hoge ogen met de veelgeprezen damescollectie voor Hugo Boss. Ze

adviseert labels en ontwerpt ook onder een eigen merk, genaamd ‘Tape’.

Mevrouw Seymour geeft aan dat ze tijdens het ontwerpen voor Wolford

de waarden design, technologie, luxe, elegantie en seks appeal centraal

zet. “Ik kan de toekomst ontwerpen en een grote impact hebben op een

groot publiek”, aldus Grit Seymour.

35

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5