de
beautysalon
3
B L A D W I J Z E R
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
+31 (0)24 3246146
Fax:
+31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
e.vervaet@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlEmiel Bruning (media-adviseur)
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter grif-
fie van de Arrondissementsrechtbanken
en bij de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar in Nederland € 42,- Per jaar in Europa € 51,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: Studio Intensive Telefoon: +31 (0)24 3246140 info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever. De Beautysalon besteedt
de grootst mogelijke aandacht aan de
juistheid van de informatie die in het
vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten
zijn echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
de
Beautysalon
C O L O F O N
Inhoud De Beautysalon nr. 1, 2015
p. 10-11 p. 28-29 p. 31 p. 21 Interview: OPI Nederland Al 23 jaar zijn Anja Happé – Lensen en haar man Paul eigenaar van OPI Nederland. In Helmond staat hun grote OPI-magazijn en van hieruit distribu- eren zij producten door heel Europa. Het stel laat zich kenmerken doordat ze niet van hun doel afwijken en dat is volgens Anja ook de kern. “Door uit te gaan van onze eigen kracht is er een heel sterk merk ontstaan, maar uiteraard sluiten we onze ogen niet. We kijken vooral naar wat de markt doet. Ik denk dat het merk sterk is omdat we niet snel van ons pad afwijken. Natuurlijk luisteren en kijken we naar anderen maar we onderscheiden ons in het feit dat we voorop lopen.” De hoogste tijd dus voor een betere kennismaking met dit wereldbe- kende nagellakmerk. Interview met Pascale Swerts, eigenaresse Pascale S. Cosmetics Voor de meeste mensen staat Pandhy’s bekend om de suikerontharing en de bijbehorende therapeutische nabehandelingsproducten die volledig natuurlijk zijn. Dit is volgens eigenaresse Pascale Swerts dan ook de rode draad door het concept: “Vorig jaar bestond Pandhy's tien jaar en werd elk product voorzien van een nieuw jasje. Ook het logo werd ge-update en het assortiment werd uitgebreid met nieuwe producten. Het merk zit dus zeker niet stil!” Genomineerden Beauty Award Op 2 maart 2015 worden de winnaars bekend gemaakt van de Beauty Award. Er zijn zes categorieën met ieder drie tot vijf genomineerden. De winnaar per categorie draagt een jaar lang de titel ‘Beautysalon van het Jaar’ of ‘Schoonheidsspecialist van het Jaar’. Vaktijdschrift De Beautysalon laat dit eve- nement zeker niet onbesproken voorbij gaan en spreekt enkele genomineerde salons. Interview met Jean-Paul Goossens, Premium Beauty Group Premium Beauty Group (PBG) is opgericht vanuit de overtuiging dat alle schoonheids- en huidspecialisten recht hebben op hoogwaardige ondersteu- ning en een leverancier die duidelijk, betrouwbaar en transparant opereert. Drijvende kracht achter Premium Beauty Group is Jean-Paul Goossens, wiens uitgebreide vakkennis, enthousiasme en passie voor de schoonheidsbranche leiden tot een voortdurende zoektocht naar manieren om de sector naar een hoger plan te tillen. Vaktijdschrift De Beautysalon sprak met hem, om meer te weten te komen over de merken van dit groeiende bedrijf uit Sittard.DE VISIE
Bij de voorbereidingen voor het maken van het eerste nummer van dit jaar kwam ik vele initiatieven tegen die de beau-
tybranche naar een hoger niveau tillen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Beauty Awards, de hoogst haalbare onderscheiding
voor schoonheidsspecialistes. Op 2 maart worden de winnaars bekend gemaakt, maar op pagina 28 en 29 kunt u alvast
lezen hoe enkele genomineerden zich wisten te onderscheiden en wat hun plannen zijn voor de toekomst.
Natuurlijk vergeten we ook de Beauty Press Innovation Awards niet. Dit initi-
atief komt aan bod op pagina 25. Op zaterdag 7 maart om 11.00 uur maakt
de jury op de beursvloer van Beauty Trade Special een persronde langs de
tien genomineerde merken. Uit het juryrapport volgt een top drie; de namen
worden om 18.00 uur op het podium bekendgemaakt.
Natuurlijk staat het team van Vaktijdschrift De Beautysalon ook weer op
Beauty Trade Special, ditmaal met een vernieuwde stand. Lees hier meer
over op pagina 34. U kunt ons vinden in hal 8 op stand F.066. Kom langs
voor een gezellig praatje want we vinden het hartstikke leuk om kennis te
maken met onze lezers!
Tot snel en veel leesplezier!
Esther Vervaet
Hoofdredacteur
e.vervaet@gpmedia.nl