C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
2 2 0 1 6 3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Simone Vos (redacteur)
s.vos@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Beautysalon heeft
het HOI Keurmerk. Dit betekent
dat de oplage is gegarandeerd en
gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
De beautybranche stond in de afgelopen maanden volop in de belangstelling. Zo werden op
21 maart in Hilversum de Beauty Awards 2016 uitgereikt aan de beste schoonheidssalons van
Nederland. Een paar dagen ervoor waren de Beauty Astir Awards 2015 al uitgereikt aan de
beste cosmeticaproducten van het afgelopen jaar.
Daarnaast maakte het CBS onlangs bekend dat de omzet van kappers en schoonheids-speci-
alisten is gestegen tot ruim 2,1 miljard euro. Dit is de grootste stijging sinds 2007. Uiteraard
is dat goed nieuws voor de schoonheidsbranche!
Door dit nieuws en de grote evenementen rondom de schoonheidsbranche, is het weer heel
duidelijk hoeveel hardwerkende en gepassioneerde mensen er in de sector werken. Voor de
‘Ondernemers’-special sprak ik bijvoorbeeld met Marie-José Putman. Zij won in 2015 de
Beauty Award en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt op zowel persoonlijk als
zakelijke gebied. In deze ‘Ondernemers’-special geeft ze tips aan de startende ondernemer
en vertelt ze over haar eigen salon. ZZP-expert Pierre Spaninks reikt in de special een aantal
handvaten aan de startende ondernemer aan om zowel op financieel als op privégebied
vooruit te kunnen.
Tijdens de Beauty Awards 2016-uitreiking in Studio 21 in Hilversum had de jury voor alle
winnaars mooie en lovende woorden. De salons die wonnen waren stuk voor stuk onderne-
mers die een duidelijke, eigen visie hebben en die voor honderd procent gaan voor hun eigen
salon. Ik denk dat de nominaties en de uitreiking een stimulans is geweest voor velen, om te
laten zien wat ze kunnen en waar ze staan. Een mooi initiatief dus.
Eén van de winnaars van de Beauty Award 2016 is Beaute Huidinstituut in Grave. Eigenaars
Vincent en Michael wonnen de Beauty Award voor de Beste Schoonheidssalon van het Jaar
(met minder dan drie medewerkers) en vertellen in Salon X hoe ze hun salon hebben opge-
bouwd. “ We werken allebei vanuit onze eigen kracht en dat heeft ons nu uiteindelijk dus de
Beauty Award opgeleverd”, vertelt Vincent.
In de afgelopen periode vonden ook twee beautybeurzen plaats: de Beauty Trade special in
Den Bosch en de
Beautyspot.nltrade edition in Utrecht. In deze uitgave van De Beautysalon
vindt u twee nabeschouwingen van de beurzen, zodat u nog even terug kunt blikken op uw
bezoek aan de beurs en de hoogtepunten terugziet in een mooi beursverslag.
Voor inspiratie is in dit nummer ook volop ruimte: in een interview met beautyfotograaf
Richard Monsieurs vertelt hij over zijn vak en de inspiratie die hij vindt in de beautybran-
che. En de eigenaars van de B&B Bunnik Zo Heerlijk Rustig vertellen over hun B&B en de
wellness-ruimte die erbij zit én hebben een leuke win-actie opgezet voor de lezers van De
Beautysalon. De special in deze uitgave
is ‘Groen & Gezond | zomerproducten’,
zodat u alvast in de stemming komt voor de
komende zomer en helemaal op de hoogte
bent van de laatste trends op het gebied van
‘groen en gezond’. Kortom: genoeg nieuws,
inspiratie en achtergrond voor u.
Ik wens u veel leesplezier!
De Visie
Simone Vos
‘GOED NIEUWS VOOR
DE BEAUTYBRANCHE’
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
Mei 2016
|
12e jaargang no. 2
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
S
PECIAL
ZOMERPRODUCTEN
GROEN &GEZOND
COVERSTORY
UNG COSMETICS
UITGELICHT
DE WERELD VAN CENZAA
INTERVIEW
ESTHÉ-CARE COSMETIEK
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)