Previous Page  3 / 54 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 54 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

2 2 0 1 6 3

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Simone Vos (redacteur)

s.vos@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Beautysalon heeft

het HOI Keurmerk. Dit betekent

dat de oplage is gegarandeerd en

gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Beautysalon besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade, van

welke aard ook, die is ontstaan als gevolg

van handelingen en/of beslissingen die

gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

De beautybranche stond in de afgelopen maanden volop in de belangstelling. Zo werden op

21 maart in Hilversum de Beauty Awards 2016 uitgereikt aan de beste schoonheidssalons van

Nederland. Een paar dagen ervoor waren de Beauty Astir Awards 2015 al uitgereikt aan de

beste cosmeticaproducten van het afgelopen jaar.

Daarnaast maakte het CBS onlangs bekend dat de omzet van kappers en schoonheids-speci-

alisten is gestegen tot ruim 2,1 miljard euro. Dit is de grootste stijging sinds 2007. Uiteraard

is dat goed nieuws voor de schoonheidsbranche!

Door dit nieuws en de grote evenementen rondom de schoonheidsbranche, is het weer heel

duidelijk hoeveel hardwerkende en gepassioneerde mensen er in de sector werken. Voor de

‘Ondernemers’-special sprak ik bijvoorbeeld met Marie-José Putman. Zij won in 2015 de

Beauty Award en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt op zowel persoonlijk als

zakelijke gebied. In deze ‘Ondernemers’-special geeft ze tips aan de startende ondernemer

en vertelt ze over haar eigen salon. ZZP-expert Pierre Spaninks reikt in de special een aantal

handvaten aan de startende ondernemer aan om zowel op financieel als op privégebied

vooruit te kunnen.

Tijdens de Beauty Awards 2016-uitreiking in Studio 21 in Hilversum had de jury voor alle

winnaars mooie en lovende woorden. De salons die wonnen waren stuk voor stuk onderne-

mers die een duidelijke, eigen visie hebben en die voor honderd procent gaan voor hun eigen

salon. Ik denk dat de nominaties en de uitreiking een stimulans is geweest voor velen, om te

laten zien wat ze kunnen en waar ze staan. Een mooi initiatief dus.

Eén van de winnaars van de Beauty Award 2016 is Beaute Huidinstituut in Grave. Eigenaars

Vincent en Michael wonnen de Beauty Award voor de Beste Schoonheidssalon van het Jaar

(met minder dan drie medewerkers) en vertellen in Salon X hoe ze hun salon hebben opge-

bouwd. “ We werken allebei vanuit onze eigen kracht en dat heeft ons nu uiteindelijk dus de

Beauty Award opgeleverd”, vertelt Vincent.

In de afgelopen periode vonden ook twee beautybeurzen plaats: de Beauty Trade special in

Den Bosch en de

Beautyspot.nl

trade edition in Utrecht. In deze uitgave van De Beautysalon

vindt u twee nabeschouwingen van de beurzen, zodat u nog even terug kunt blikken op uw

bezoek aan de beurs en de hoogtepunten terugziet in een mooi beursverslag.

Voor inspiratie is in dit nummer ook volop ruimte: in een interview met beautyfotograaf

Richard Monsieurs vertelt hij over zijn vak en de inspiratie die hij vindt in de beautybran-

che. En de eigenaars van de B&B Bunnik Zo Heerlijk Rustig vertellen over hun B&B en de

wellness-ruimte die erbij zit én hebben een leuke win-actie opgezet voor de lezers van De

Beautysalon. De special in deze uitgave

is ‘Groen & Gezond | zomerproducten’,

zodat u alvast in de stemming komt voor de

komende zomer en helemaal op de hoogte

bent van de laatste trends op het gebied van

‘groen en gezond’. Kortom: genoeg nieuws,

inspiratie en achtergrond voor u.

Ik wens u veel leesplezier!

De Visie

Simone Vos

‘GOED NIEUWS VOOR

DE BEAUTYBRANCHE’

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche

|

Mei 2016

|

12e jaargang no. 2

|

Prijs

10,50

de beautysalon

S

PECIAL

ZOMERPRODUCTEN

GROEN &GEZOND

COVERSTORY

UNG COSMETICS

UITGELICHT

DE WERELD VAN CENZAA

INTERVIEW

ESTHÉ-CARE COSMETIEK

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)