De Beautysalon 2 2023 online editie

Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY DERMABOOST DE NIEUWSTE NANOVEZELTECHNOLOGIE 30 LAGEN COLLAGEENDRADEN IN 1 PAD Waxing & Zomerproducten Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | M e i 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 2 | P r i j s € 1 0 , 5 0

Loved by: Tiany Kiriloff info@anubiscare.be +32(0)3 647 3612 Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Gezien op SBS6: deschoonheidsspecialist.tv Wil je meer info of een proefbehandeling? Bezoek superboost.nl of neem contact op via: Get your face in shape. Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Zie de successen van onze klanten op: @anubiscare Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: • Huidverjonging • Verminderen van (fijne) rimpels • Oog- en wenkbrauwlift • Haarverbetering (versterking +30%) • Onregelmatige huid • Grove poriën • Pigmentatie • Acné • En nog veel meer ‘Met de Superboost-methode dringen de verschillende medische AnubisMed cocktails pijnloos door tot in de diepste zones van het haarzakje en zweetkliertje’ Geef jouw gelaat de ultieme workout. Natuurlijk mooi op elke leeftijd. Bezoek superboost.nl voor meer informatie, foto’s en ervaringen.

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 3 Colofon en De Visie Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY DERMABOOST DE NIEUWSTE NANOVEZELTECHNOLOGIE 30 LAGEN COLLAGEENDRADEN IN 1 PAD Waxing & Zomerproducten Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | M e i 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 2 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Sabine Weller (hoofdredacteur) s.weller@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Na een wat grauw en regenachtig begin van de lente, verlang ik stiekem heel erg naar de zon. Het contrast tussen het koude, donkere winterweer en het heerlijke vrolijke lentezonnetje, maakt voor mij de lente mijn favoriete seizoen. De vogels weer horen fluiten, genieten van de kleurrijke bloemen in elk perkje en de warmte van de zonnestralen voelen op mijn voorhoofd. Van de vogeltjes en bloemetjes heb ik al wel kunnen genieten, maar die zon is op het moment dat ik deze Visie schrijf helaas nog niet écht doorgebroken. Mijn vrij gevoelige huid heeft dus nog niet veel kunnen wennen, zoals wel vaak wordt geadviseerd; de blootstelling rustig opbouwen aan het begin van het seizoen. Mijn moeder is daar bij mij altijd streng op geweest, omdat ik heel snel verbrand. ‘Niet te lang in de zon blijven, vooral niet rond het middaguur én altijd goed smeren.’ Dit heb ik al van jongs aan af goed in mijn oren geknoopt. Ik ben mijn moeder daar heel dankbaar voor want onlangs benadrukte ook Marijne Landman, directeur van het Huidfonds, tijdens een interview dat je bij uv-kracht 3 al kunt verbranden wanneer je slechts tien minuutjes in de zon bent. Dat is iets waar volgens mij lang niet iedereen weet van heeft. Bovendien, zo vertelde Marijne, wordt het DNA van je huidcellen aangetast wanneer je bent verbrand, waardoor er onherstelbare schade kan ontstaan. Hiermee vergroot je de kans op huidkanker. Ook dát is lang niet bij iedereen zo top of mind, zelfs niet in de lente- en zomermaanden. Met verschillende campagnes wil het Huidfonds een verschuiving teweegbrengen in de manier waarop we met de zon omgaan. Lees op pagina’s 30 en 31 het interview waarin Marijne en projectmanager Susan Mohamad vertellen over het Huidfonds en haar belangrijke missie. NIET TE LANG IN DE ZON BLIJVEN, VOORAL NIET ROND HET MIDDAGUUR ÉN ALTIJD GOED SMEREN: DIT HEB IK AL VAN JONGS AF AAN GOED IN MIJN OREN GEKNOOPT Ik heb me er zelf al láng bij neergelegd dat ik van nature niet bruiner wordt dan een bescheiden beige gloed. En toch kan een kleine teint-oppepper soms veel doen voor mijn zelfverzekerdheid. Maar dan kies ik wel het liefst voor een veilig alternatief. En samen met mij vele anderen, zo maak ik op uit het succes van Marc Inbane. Wij spraken met eigenaar Bart Engel over het bedrijf dat toonaangevend is op het gebied van tanningcosmetica. Hij vertelt honderduit over het bedrijf, de producten en zijn visie. Benieuwd? Blader gauw door naar het Groot Interview op pagina’s 10 en 11. Een oplettende lezer heeft misschien al opgemerkt dat niet Charlotte, maar ík met mijn foto en naam onder deze Visie sta. Begin vorig jaar, tijdens Charlottes zwangerschapsverlof, hebben jullie mij al een paar keer voorbij zien komen, maar deze keer is het van duurzamere aard. Vanaf deze editie heeft Charlotte het hoofdredacteurschap namelijk aan mij overgedragen. Maar achter de schermen werkt ze nog steeds net zo hard en graag mee aan de redactionele inhoud van De Beautysalon. Samen hebben wij ons best gedaan een mooie zomerproductenspecial samen te stellen voor jullie. Veel leesplezier! Sabine Weller Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon s.weller@gpmedia.nl

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW MARC INBANE ‘Tanning 2.0’, zo noemt Bart Engel, mede-eigenaar van Marc Inbane, hun high-end tanningcosmetica. Sinds 2012 zet Marc Inbane in op ontwikkeling, verbetering en innovatie van luxe zelfbruiningsproducten. We spreken Bart over de afgelopen elf jaar en de toekomst van het mooie bedrijf. P. 16 NABESCHOUWING BEAUTY TRADE SPECIAL Drie dagen lang waren de drie grote beurshallen in Jaarbeurs Utrecht het decor voor Beauty Trade Special. Terwijl buiten de eerste lentezon scheen, zorgden binnen ruim 180 standhouders voor een oase aan vakinspiratie. Nieuwe merken, innovatieve producten en de laatste trends waren verdeeld over de drie beurshallen. P. 22 WINNAARS PROFESSIONAL BEAUTY PRODUCT OF THE YEAR Tijdens een gezellige borrel na afloop van de tweede beursdag tijdens Beauty Trade Special zijn de winnaars voor de verkiezing van Professional Beauty Product of the Year 2023 bekendgemaakt. In de categorieën Gezichtsverzorging, Groene Cosmetica, Make-up en Apparatuur zijn er vier winnaars gekozen door een vakkundige jury. P. 26 COVERSTORY DERMABOOST DermaBoost heeft de grenzen binnen de skincare verlegd door een innovatieve, gepatenteerde methode uit Nieuw-Zeeland: de nanovezeltechnologie. Deze wetenschappelijk bewezen technologie zorgt voor een echte collageenboost in de huid. In deze coverstory legt distributeur Anja van Osch er alles over uit. 10 16 22 26

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 5 P. 30 INTERVIEW MET HET HUIDFONDS Huidkanker is de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland en het aantal mensen met huidkanker blijft exponentieel groeien. Daarom wil het Huidfonds de bewustwording een boost geven. “Weren, kleren, smeren, roepen wij altijd”, zegt Huidfonds-directeur Marijne Landman wanneer we haar en projectmanager Susan Mohamad spreken. P. 36 TERUGBLIK BEAUTY DÜSSELDORF BEAUTY Düsseldorf 2023 heeft zich opnieuw gemeld als een ontmoetingsplek voor de internationale beautybranche. Met tienduizenden bezoekers uit meer dan zeventig landen, kan de organisatie terugkijken op een weer succesvolle editie. Wat was er allemaal te beleven? Tijd voor een terugblik! P. 47 COSMO AVENUE OVER GRAFISCH ONTWERP Met een vernuftig staaltje DIY-marketing kun je voor je salon al een heel eind komen; het bespaart budget en je kunt in ieder geval vooruit. Maar kost het je ook veel energie? Is het resultaat het nét niet helemaal en verlies je de eenheid in het geheel? Als dat herkenbaar is, heb je zeker wat aan de volgende tips van een art director die reeds twintig jaar in het vak zit. P. 48 SALON X - L’EEF BEAUTY Eva van Moergastel straalt van trots als ze ons naar haar eigen salon begeleidt, dat zich in een gezellig bedrijvencentrum bevindt. Op het moment dat je dit artikel leest, heeft de jonge onderneemster nét het eenjarig bestaan van haar salon gevierd. Hoe pakt zij het aan in de salon en hoe kijkt ze terug op het afgelopen jaar? Lees het in deze nieuwe editie van Salon X! 30 36 47 48

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 6 KORT NIEUWS Schoonheidssalons door heel Nederland deden graag mee met de actie van Look Good Feel Better: “Mensen met kanker worden vaak onzeker door de uiterlijke veranderingen als gevolg van de behandelingen. Het mooie van dit ontspanningsmoment is dat je tijdens de behandeling het vertrouwen ziet groeien. Soms zijn een paar tips al genoeg om ze weer te laten stralen. Dat is precies waarom ik graag meedoe. Met de vaardigheden die ik heb iemand blij maken. Mooier kan niet!” Janna en Simone vertellen over hoe zij de behandeling bij de schoonheidsspecialist hebben ervaren. Janna: “Het voelt zo goed om even geen patiënt te zijn, ik heb me sinds de diagnose geen moment zo ontspannen gevoeld als tijdens de behandeling” Maria: “Niet medisch, maar liefdevol aangeraakt worden zonder pijn voelt goed, er is aandacht voor mij als persoon en niet als patiënt.” Over ‘Geef een glimlach cadeau’ De campagne ‘Geef een glimlach cadeau’ werd dit jaar voor de zevende keer georganiseerd door Stichting Look Good Feel Better en haar partners: hannah, Comfort Zone, Maria Galland, Esthé-Care Cosmetiek, Ik Skin Perfection, Cenzaa en Gatineau. Stichting Look Good Feel Better zet zich in om mensen met kanker te ondersteunen bij hun uiterlijke verzorging. Dit doen ze onder andere door het geven van online workshops, workshops in ziekenhuizen en persoonlijk advies en behandelingen door heel Nederland. Meer informatie via www.lookgoodfeelbetter.nl. MEER DAN 800 GRATIS ONTSPANNINGSMOMENTEN VOOR MENSEN MET KANKER Look Good Feel Better organiseerde, in samenwerking met haar partners uit de cosmeticabranche, de maand februari 2023 voor de zevende keer de landelijke actie ‘Geef een Glimlach Cadeau’. Na het startsein op Wereldkankerdag, 4 februari, hebben ruim 160 schoonheidsspecialisten/ huidcoaches door het hele land meer dan 800 gratis ontspanningsmomenten aan mensen met kanker gegeven. VIBRA-B helpt bij esthetische imperfecties en bij energetische ongemakken. Denk aan cellulite, bodycontouring, afslanken en anti-aging als ook aan symptomen als stress, slecht slapen, laag energielevel, hormonale disbalans, vochtretentie, slechte doorbloeding en een disbalans in het metabolisme. Afhankelijk van de doelstelling kan je kiezen uit geautomatiseerde of manuele protocollen – behandeldoelstellingen. De VIBRA-B werkt met voorgeprogrammeerde protocollen en elke protocol heeft zijn eigen doelstelling. Heel fijn is dat elke behandeling optimale ontspanning biedt. Een half uur ervaring met de VIBRA-B staat gelijk aan twee uur sporten of yoga-meditatie, wederom afhankelijk van de doelstelling. WERKEN OP BODY & MIND IS DE NIEUWSTE TREND Partner in Lifestyle heeft op de Beautybeurs in Utrecht een innovatief body &mind-apparaat geïntroduceerd voor de Nederlandse en Belgische markt; de VIBRA-B. Met deze vibratietechnologie kan je naast huidverbeterende Face & Body behandelingen ook ontspannings-, energetische-, balans- en resetbehandeling aanbieden. De VIBRA-B heeft een body & mind-oplossing vanuit een holistische visie op een volledig natuurlijke manier. Tijdens de behandeling lig je ontspannen en heb je een koptelefoon op met bijpassende, bewezen, binaural beats. Binaural beats ondersteunen de behandeling van de VIBRA-B in het synchroniseren van de hersengolven voor de body & mind balans en reset. De VIBRA-B verbetert het fysieke en mentale welzijn op een onderbouwde, effectieve en aangename wijze. Meer informatie of een demonstratie kun je aanvragen via www.partnerinlifestyle.nl.

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 7 ZOMERPRODUCTEN De serie bevat twee zonbeschermingsproducten, voor het gezicht en het lichaam. Voor de gevoelige zones kan men een beroep doen op de Fluide Protecteur Zones Sensibles SPF 50. Dankzij de hoge SPF-factor beschermt deze crème voor extra bescherming voor het gezicht en de meest gevoelige zones. De Lait Protecteur Visage et Corps SPF 30 is een handige 2-in-1 emulsie voor gezicht en lichaam en voor alle huidtypes. Beide zonbeschermingsproducten bevatten organische filters die beschermen tegen uv-A- en uv-B-straling. Ook bevatten ze verkalkte algen als ingrediënt om de huid te beschermen tegen infraroodstraling. Zonnebloemextract wapent de huid tegen vrije radicalen en beperkt het verschijnen van zonnebrandcellen. Een bijzonder ingrediënt is Celligent™: een synergetische combinatie van natuurlijke actieve moleculen, afkomstig van rijst, rozemarijn, suikerriet en suikerbiet. Celligent™ beschermt de stamcellen van de epidermis en dus het DNA. Het optimaliseert daarnaast de celwerking van de huid, waardoor de jeugdige uitstraling van de huid behouden blijft. SOTHYS’ ESSENTIALS OM VEILIG VAN DE ZON TE GENIETEN Sothys heeft een serie zonneproducten ontwikkeld om de huid te beschermen en haar natuurlijke afweerkrachten tegen zonnestraling, die de huid vroegtijdig veroudert, te versterken. De diverse producten van de serie met sensoriële texturen en bloemen- en vanilleparfum zijn niet alleen een genot voor de huid, maar bieden haar vooral bescherming. Zo profiteer je de hele zomer optimaal van al het goede dat de zon te bieden heeft… En van een stralend bruine teint. Herstellen van de zon Lait Après-Soleil Corps Régénérant is door Sothys ontwikkeld om de huid te laten kalmeren na blootstelling aan de zon. De huid wordt gevoed, voelt weer soepeler en vertoont een langdurige en stralende bruine tint. Een extract van de Indiase plant ‘Boerhavia diffusa’ verlaagt de activiteit van inflammatoire mediatoren en de gevoeligheidsdrempel van de huid. Het vermindert bovendien roodheid en heeft een onmiddellijk en langdurig kalmerend effect. Een extract van de vrucht van de kuisboom en Acetyltyrosine. Dit werkt in op de synthese van melanine in de melanocyten en stimuleert bruinen zonder de huid bloot te stellen aan de zon. Ook deze lait bevat Celligent™ om de stamcellen te beschermen en de huid er jong en gezond uit te laten zien. Meer informatie: Sothys Nederland B.V. Tel. 0182-381 005 www.sothys.nl

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 8 ZOMERPRODUCTEN Sun Lotion SPF 20 en Protecting Lotion Outdoor zijn beschermende crèmes die in meerdere lagen kunnen worden aangebracht voor een hogere beschermingsgraad. Sun Protecting Oil SPF 15 en Protecting Oil Outdoor zijn producten op oliebasis en daardoor meer waterbestendig dan de crèmes. Zowel de crème als olie is geschikt voor lichaam en gezicht en te gebruiken voor het hele gezin. Lipbalsem Lip Care Outdoor is een voedende lippenbalsem die de lippen gehydrateerd houdt, maar ook droge en gebarsten lippen voorkomt, fijne lijntjes rond de mond vermindert en beschermt tegen de zon. Aftersun Na een dag in de zon kan de huid heerlijk verkoeld worden met Aloë Vera Barbadensis, After Sun Lotion en Calming Gel. Ook Serum C is perfect als after sun-product, zeker in combinatie met Night Cream die natuurlijk gefermenteerd melkzuur bevat. NATUURLIJKE ZONBESCHERMING VOOR HET HELE GEZIN Het assortiment van MARIA ÅKERBERG heeft niet alleen pure, verzorgende huidverzorgingsproducten, maar ook verschillende zonproducten om de huid optimaal te beschermen en te verzorgen. Deze zonproducten bevatten het fysische, natuurlijke zonnefilter Titaandioxide, dat zich als een laagje op de huid legt en de schadelijke straling van de zon weerkaatst. Titaandioxide is als veilig ingrediënt geclassificeerd, voor zowel de gezondheid als voor het milieu. Bruin-zonder-zon Ter voorbereiding van de zomer, is de Tan in a Tube ontwikkeld, om de witte huid van de winter alvast kleur te geven. Dit is een lichte zelfbruiner voor een natuurlijke zongebruinde tint. Meer informatie: LaCasaMia Beauty | Tel. 06-53757003 | www.lacasamia.nl Onbeschermde blootstelling aan de uv-straling van de zon kan de huid en het onderliggende bindweefsel ernstig beschadigen. In het gezicht kan zelfs tot negentig procent van de huidveroudering, zoals fijne lijntjes, rimpels en ouderdomsvlekken, worden toegeschreven aan de schadelijke effecten van de zon. Smeren is daarom heel belangrijk. Wat de meeste mensen echter nog niet weten, is dat je van binnenuit een extra niveau van bescherming kunt toevoegen door sterke antioxidanten als vitamine E en C in te nemen. Vitamine E zorgt voor betere bescherming tegen uv-schade en beschermt de huidbarrière. In combinatie met vitamine C zorgt het voor een versterkend effect. Deze twee vitaminen kunnen samen ook effectief pigmentvlekken verminderen. Meer informatie: Blend New Day Tel. 085-2737447 | www.blendnewday.nl ZONBESCHERMING VAN BINNENUIT In de zomer is het belangrijk om je huid goed te beschermen tegen uv-straling van de zon. Het is daarom evident om goed te smeren, maar wat als je van binnenuit deze bescherming kan versterken? Blend New Day komt met twee producten die bijdragen de huid extra te beschermen tegen zonschade, want een huid die gezond is en genoeg antioxidanten bevat, kan zich beter weren en verbrandt minder snel.

Je collega’s zeggen: ”Rosalique gun je mensen!” Online is het al een hit, nu verovert Rosalique de salons. Jouw collega’s zijn zo enthousiast over dit product dat zij het hun klanten gunnen. Rosalique is er voor iedere klant met roodheid in het gezicht, van de dame met rosacea tot het meisje met puistjes en vlekjes. Rosalique is onzichtbaar en geschikt voor elke huidskleur en -type. Rosalique camoufleert, verzorgt en kalmeert. Het is gebaseerd op vijf actieve ingrediënten met bewezen werkzaamheid voor de gevoelige huid: a-bisabolol, ureum, zeolliet, panthenol en sheabutter. Groene microcapsules van suiker zijn gevuld met huidkleurige pigmenten die bij het aanbrengen versmelten met de natuurlijke teint. Een breedspectrum SPF 50 zorgt voor langdurige bescherming. Importeur Rosalique voor de schoonheidssalons en detailhandel in Nederland: voor na Echte mensen. Echte resultaten. Voor deze mensen het eerste en enige product dat aan hun verwachtingen voldoet en hen zelfvertrouwen geeft! De snelste, veiligste en meest effectieve oplossing voor roodheid in het gezicht. voor na voor na ZELF UITPROBEREN? Voor wie het effect van Rosalique zélf wil ervaren, heeft Vricos gratis samples. Gewoon even aanvragen op rosalique-professional.nl voor na voor na voor na

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 10 GROOT INTERVIEW MARC INBANE “MET KWALITATIEVE TANNINGCOSMETICA BIEDEN WIJ EEN LUXE EN VEILIG ALTERNATIEF VOOR ZONNEBADEN” ‘Tanning 2.0’, zo noemt Bart Engel, mede-eigenaar van Marc Inbane, hun high-end tanningcosmetica. Sinds 2012 zet Marc Inbane in op ontwikkeling, verbetering en innovatie van luxe zelfbruiningsproducten. Als inmiddels toonaangevende speler liggen de producten van Marc Inbane vandaag de dag wereldwijd in 45 landen. We spreken Bart over de afgelopen elf jaar en de toekomst van het mooie bedrijf. “Wij ontwikkelen iconische producten, die over tien jaar nog steeds vooruitstrevend zijn.”

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 11 Martin, Corry, Ingo, Bart en Nele: stuk voor stuk belangrijke namen als je het hebt over Marc Inbane. “Mijn ouders, zakenpartner, ikzelf en mijn vrouw, tevens mede-eigenaar van het bedrijf. Daar is de merknaam op gebaseerd”, vertelt Bart. Hij legt ons uit hoe jaren geleden het idee ontstond om te gaan werken met tanningcosmetica. “Nele en ik werkten destijds samen bij Fatboy. Het was tussen ons liefde op het eerste gezicht en ook zakelijk gezien klikte het goed. Samen hadden we toen al de droom voor onszelf te beginnen. Zo hebben we ook een tijdje een bedrijf in designartikelen gerund, als agent. Maar we voelden ons eigenlijk meer thuis in de rol van merkeigenaar.” Tanning 2.0 Na het missen van een vlucht zaten Bart en Nele samen met Ingo een tijdje te wachten op Schiphol en hadden ze tijd om voorbijgangers te observeren. Het contrast in uitstraling en houding tussen vertrekkende en terugkerende reizigers viel hen meteen op: “De mensen die terugkwamen van vakantie, lekker bruin en energiek, tegenover degene die nog moesten vertrekken, vaak gestrest en bleekjes. Het verschil was zo duidelijk, daar moesten we iets mee doen. Zo ontstond het idee van het eerste product; de Natural Tanning Spray”, licht Bart toe. “Het moest een verbeterde versie worden van de bestaande tanningproducten: tanning 2.0 noem ik het. We wisten namelijk goed wat we níet wilden: tijdrovend gedoe, vlekken, vieze geurtjes en een oranje gloed. Samen met een chemicus en een bevriende spraytechnoloog die net een vernieuwende aerosol bus had ontwikkeld zonder drijfgas, hebben we de formule ontwikkeld en het product op een beurs geïntroduceerd. Zowel het product als het merk werd vanaf het begin supergoed ontvangen!” Passie voor het product In 2015 nam Ingo afscheid van het bedrijf om terug de sportwereld in te gaan. “Maar we zijn nog altijd goed bevriend en als het nodig is, helpt hij mee tijdens beurzen en evenementen. Daar zijn we heel dankbaar voor”, aldus Bart. “Nele en ik zetten sindsdien het succesverhaal van Marc Inbane wereldwijd voort, samen met ons fijne team van een drietal heren en vooral veel gedreven dames. Hoe gepassioneerd en betrokken zij zijn, vind ik prachtig om te zien. Het gaat namelijk om passie, en bij onszelf en binnen ons team zit dat wel goed. Daar zoeken we ook naar bij onze ingrediëntenleveranciers en distributeurs. De neuzen dezelfde kant op: gevoel voor de producten en streven naar kwaliteit; dat vinden wij belangrijker dan omzet.” Kwaliteit staat voorop Bart houdt zich voornamelijk bezig met de creatieve kant, waar Nele vooral het commerciële en administratieve op zich neemt. “Ik zou daar te slordig voor zijn, dus we vullen elkaar heel mooi aan”, lacht Bart. “Ik hou me het liefst bezig met productontwikkeling. Wat dat betreft gaat Marc Inbane niet per se mee met de markttrends, maar zetten we juist in op iconische producten. Ik wil producten op de markt brengen die over tien jaar nog steeds vooruitstrevend zijn en op dat gebied doen we dan ook echt geen concessies. Door deze aanpak zijn we wereldwijd de eerste die vijf ingrediënten heeft gevonden en gebruikt om bruin te worden. Ook in het gebruik van hyaluronzuur in zelfbruiners, waren wij de eerste. Marc Inbane biedt hoge kwaliteit op diverse vlakken maar zeker qua ingrediënten. We hebben niet perse meer budget dan de grote jongens maar met name door creativiteit en innovatie hebben we menig award gewonnen. Geen concessies doen blijkt toch een goede keuze te zijn.” “Dankzij de kwaliteit en de puurheid van onze ingrediënten en producten hebben we door de jaren heen veel positieve klanten gekregen die dit maar al te graag doorvertellen richting vrienden en kennissen”, aldus Bart. Naast de kwaliteit, is ook service richting salons een belangrijke pijler bij Marc Inbane: “Dat is voor ons heel vanzelfsprekend. We geven trainingen – ondanks dat het geen heel ingewikkeld product is, blijft training belangrijk om het product goed te leren kennen – en we denken mee op het gebied van verkoop in de salon en social media. Een essentiële tip die we altijd meegeven aan salons is om het sprayen voor te doen. Je klanten zien metéén wat het resultaat is en veel van hen zullen de spray bij je willen kopen. Het is echt een commerciële kans en het enige wat je moet doen is even demonstreren. Bij salons die deze tip ter harte nemen, zien wij de omzet direct stijgen.” Compleet assortiment Daarnaast heeft Marc Inbane, om het aanbod ook qua verkoop voor salons heel aantrekkelijk te maken, het gamma uitgebreid naar een steeds completere lijn producten. Bart: “Ooit zijn we begonnen met één product maar inmiddels hebben we een compleet assortiment aan skincare, SPF/suncare, tools, accessoires en mooie giftsets. Dat is een kwestie van naar de klanten en consumenten luisteren. Al doende leren we. En ondanks dat we marktleider zijn, proberen we te doen alsof we op de tweede plaats staan, zodat we scherp blijven in de productontwikkeling en voorop blíjven lopen. Zo houden we ook onze salons tevreden, dat is natuurlijk het allerbelangrijkst want zij zijn in feite onze ambassadeurs.” Bart gaat verder over het assortiment aan zelfbruinings- en zonbeschermingsproducten: “Naast de spray hebben we een Tanning Mousse en Tanning Drops ontwikkeld. De drops kunnen mensen eenvoudig toevoegen aan hun favoriete dagcrème, zodat ze hun eigen crème zelf kunnen omtoveren tot een luxe getinte dagcrème. Dat is onze best-seller waar we vele awards mee hebben gewonnen. Ook hebben we een Sunstick ontwikkeld waarmee mensen gemakkelijk gevoelige plekjes of pigmentvlekjes extra kunnen aanstippen. Voor kinderen brengen we deze in verschillende kleurtjes uit, om zonbescherming voor hen ook leuk te maken. Momenteel zijn we bezig met het ontwikkelen van een product waarmee je minder lang in de zon hoeft te zitten, maar wel hetzelfde resultaat krijgt. Ook zijn we bezig met een product die ervoor zorgt dat je tan nog langer blijft zitten en de collageen- en melanineaanmaak een boost geeft. Een geweldig nieuwe doorbraak in de ontwikkeling van tanning. Het product zijn we nu grondig aan het testen en komt natuurlijk pas op de markt wanneer wij er volledig achter staan. Ik verwacht dat dit over een paar maanden zal zijn, dus stay tuned for more!” Huidkankerpreventie Met haar producten werkt Marc Inbane ook mee aan belangrijke doelen, zoals huidkankerpreventie. “De bewustwording omtrent de risico’s van uv-straling groeit enorm”, merkt Bart. “Daar werken we aan mee in samenwerking met dermatologen en ziekenhuizen. Zo bieden wij een dankbaar product, voor bijvoorbeeld mensen die een chemokuur hebben gehad en hun teint een oppepper willen geven maar te gevoelig of kwetsbaar zijn om de zon in te gaan. Voor hen – maar eigenlijk voor iedereen – zijn onze producten een veilig alternatief voor zonnebaden. Het belang daarvan wordt steeds meer bekend, wat een zeer positieve ontwikkeling is. Ik ben ook van mening dat je wanneer het goed gaat, je succes moet delen. Daarom hebben we gul gedoneerd aan onder meer de actie van Radio 538 voor het Prinses Máxima Centrum, aan KIKA en aan Make a Wish; dit zijn mooie doelen waar we graag aan bijdragen.” De toekomst voor Marc Inbane In de toekomst droomt Bart nog van toffe samenwerkingen met grote vooraanstaande merken. “In Amerika zijn we onlangs benaderd door een onderdeel van de Louis Vuitton Moët Hennessy groep voor een bepaald product”, verklapt Bart. Hij besluit tevreden: “Dat is voor mij echt een droom. Het voelt sowieso als een groot compliment wanneer zo’n partij naar je toekomt. Dan doe je blijkbaar iets heel goed.” Meer informatie: MARC INBANE Tel. 013-8897150 | marcinbane.com DE BEWUSTWORDING OMTRENT DE RISICO’S VAN UV-STRALING GROEIT ENORM. DAAR WERKEN WE AAN MEE IN SAMENWERKING MET DERMATOLOGEN EN ZIEKENHUIZEN “ “

Claim nu je kenningsmakingskorting! Actie geldig op het vol ledige Azure Tan assortiment tot 4.06.2023 en niet cumuleerbaar met andere promoties. Lieven Bauwensstraat 19 | 8200 Brugge shop@asap-nails.com | +32(0)50 32 15 82 www.asap-nails.com Skincare-infused tanning products for a healthy glow! asap_nails_beauty asapnailsbeautysupply asap_nails_beauty asap_nails_beauty GET YOUR DISCOUNT AZURE Gebruik deze online code:

HUIDVERBETERING Sinds 1979 is Utsukusy Cosmetics één van de pioniers in huidverbeterende behandelingen gebaseerd op een uitgebreid gamma aan fruitzuren peelings, cocktails voor mesotherapie en microneedling alsook hydradermabrasie oplossingen. Dit steeds verwerkt in professionele esthetische behandelingen zoals je van een vakbekwame speler in de esthetische cosmetica en huidverbetering verwacht. Hierbij worden de Japanse roots van het merk (Utsukusy betekent kortweg ‘schoonheid’ in het Japans) niet vergeten tijdens de diverse behandelprotocollen en biedt het juist daarom ruimte voor het uitwerken van manuele behandelingen, die toch resultaatsgericht blijven en niet louter een wellnessgevoel nastreven. Vanuit deze filosofie ontwikkelde Utsukusy Cosmetics dan ook zijn meest luxueuze signatuurbehandelingen tot nu toe. De Aurum-behandeling die zich richt op de rijpere, minder vitale huid met oneffenheden, droogtelijntjes en rimpels door een samenspel vanmet gouddeeltjes verrijkt serum en crème die zich richten op het voeden van en het progressief hydrateren van de huid. De Platinum-behandeling die inzet op ouderdomsvlekken en een ‘whitening’- effect gaat creëren door middel van platinumpartikels die op de huid inwerken en een zeer sterke antioxidantwerking hebben. LUXE SALONBEHANDELING HAALT KRACHT UIT GOUD EN PLATINA Het is niet al goud wat blinkt, luidt het spreekwoord. Maar bij Utsukusy Cosmetics tonen ze dit voorjaar aan dat met hun nieuwe signatuurbehandeling een gezonde huid perfect samengaat met diens innerlijke optimale conditie. Niet toevallig wordt bij deze luxe salonbehandeling gebruik gemaakt van twee van de meest bekende edelmetalen, goud en platina. Hoe werkt het? Tijdens deze behandelingen wordt de crème in de huid gemasseerd met een traditionele kobido-massagetechniek en dient het regenererend en decongestief masker van Utsukusy als laatste onderlaag voor het aanbrengen van een goud dan wel platinumfolie, afhankelijk van de behandeling. De chemische structuur van deze edelmetalen zorgt ervoor dat alle activa in het serum, de crème en het masker optimaal kunnen inwerken op de huid, die door de folie als het ware tijdelijk wordt afgesloten en er geen invloeden van de omgeving kunnen reageren met deze activa. Ideaal in de zomermaanden Met deze twee behandelingen, alsook met de maderotherapie voor het gelaat en lichaam, beschikt Utsukusy Cosmetics op deze manier over een gamma aan signatuurbehandelingen die geschikt zijn tijdens de warmere zomermaanden wanneer peelings en meer invasieve technieken eerder te vermijden zijn. Dit zonder in te boeten op resultaat. Zoals steeds zijn deze behandelingen verkrijgbaar in een voordelige professional kit en wordt de professionele behandeling ondersteund met een complete thuisverzorgingskit voor de consument. Utsukusy Cosmetics wordt in de Benelux exclusief verdeeld door B Professional BV, met hoofdkantoor in België en showroom en trainingsfaciliteiten in de Beauty Cube te Almere. Voor meer informatie neemt u contact op via +31 (0)30-2072620 of kijk op www.b-professional.be. DE BEAUTYSALON NR 2 2023 13

GESCHIKT VOOR DE BEHANDELING VAN ALLE VORMEN VAN ACNE • ADOLESCENTEN MET ACNE • ACNE DOOR HORMONALE SCHOMMELINGEN • ACNE BIJ PROFESSIONELE SPORTERS/ DOOR ZWAAR LICHAMELIJK WERK • DE HUID DIE BLOOTSTAAT AAN VERVUILING • ACNESYMPTOMEN DOOR DE MENOPAUZE • ROSACEA EN ACTIEVE ONTSTEKINGEN ACNON WERKT DOOR MIDDEL VAN HET GEPATENTEERDE RET COMPLEX. DIT IS EEN COMBINATIE VAN: • • • • GRANACTIVE RETINOÏDE: EEN EFFECTIEVE, NIET IRRITERENDE VORM VAN VITAMINE A • • • • WILLOWHERB EXTRACT: WERKT ANTIBACTERIEEL EN ONTSTEKINGSREMMEND • • • • KOLLAREN®: BIOMIMETISCHE PEPTIDE DIE ACNELITTEKENS GENEEST EN VOORKOMT Ben je op zoek naar een e ectieve en laagdrempelige behandeling waarmee je met je klant de strijd aangaat met acne? Informeer naar de mogelijkheden of ontvang extra informatie via INFOMISCOS.NL WWW.MINERALSKINCOSMETICS.NL TEL.: 033 246 45 32 UNI EK INTERNAT IONAAL PATENT | KL INISCH & DERMATOLOGISCH GETEST | BEWEZEN RESULTATEN | Geïnteresseerd? Stuur een e-mail naar info@esthe-care.nl 06-27220709 06-27220709 06-2722 709

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 15 Vitamines, algenextracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten, het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten van een professioneel cosmeticaproduct. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we uit in deze rubriek ‘What’s in it?’. Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Jan Zwoferink van Corrective Cosmetics, distributeur van onder meer Thalion, over de kracht van algen, specifiek Himanthalia elongata. Algen staan de laatste jaren veel in de belangstelling door hun unieke eigenschappen. Ze worden inmiddels gebruikt voor het opwekken van energie, als brandstof, als kunstmest en als voedsel. Daarnaast worden ze al jarenlang toegepast in cosmetica. Omdat de samenstelling van algen heel veel overeenkomsten heeft met de samenstelling van ons bloedplasma zijn het behalve effectieve ingrediënten ook vriendelijke grondstoffen omdat onze huid deze werkstoffen ziet als huideigen stoffen. De kans op een allergische reactie komt daardoor zelden voor. De meeste algen voor cosmetica komen uit Frankrijk. Er zijn verschillende merken die gespecialiseerd zijn in cosmetica op basis van algen, maar er zijn maar weinig merken die zelf de algen oogsten, terwijl het voor de kwaliteit van het product juist van belang is de geoogste algen binnen 24 uur te verwerken. De beste algen voor cosmetica worden geoogst van in de Iroise Zee, een zee die bekend staat om het bijzonder zuivere zeewater door Unesco is geklasseerd als ‘Wereld Reservaat Biosfeer’. Hierdoor kan de beste kwaliteit van de producten worden gegarandeerd. Na de oogst worden de verschillende algensoorten op een lage temperatuur gedroogd, om uiteindelijk te worden verwerkt in de verzorgingsproducten. Er worden verschillende soorten algen verwerkt in de verzorgingsproducten. Iedere alg heeft weer andere eigenschappen. Een van de algen die in cosmetica gebruikt wordt is Himanthalia elongata, ook wel riemwier, zeetong of zeespaghetti genoemd. Het is een bruine alg die bestaat uit twee à drie meter lange groenbruine slierten. Het is één van de meest favoriete algen en wordt gevonden in de wateren van aan wind blootgestelde kustgebieden, die door de getijdestroom worden vernieuwd, zoals de noordoostelijke Atlantische Oceaan en de Noordzee. De soort kan enkel worden geoogst tijdens laagwater bij springtij. De oogst loopt van maart tot het midden van de zomer, zolang de weefsels nog zacht zijn. Himanthalia elongata is van alle algensoorten het meest rijk aan vitamine C. Vitamine C is een antioxidant dat proline transformeert in hydroxyproline, dat een van de essentiële aminozuren is van de collageenvezels in het bindweefsel. Vitamine C beschikt over sterke antioxidant eigenschappen. Deze eigenschappen worden in Himanthalia elongata bovendien nog eens versterkt door de eveneens aanwezige mineralen als koper, zink en mangaan, die ook eigenschappen bezitten om vrije radicalen te neutraliseren. Deze synergetische werking tussen deze mineralen en Vitamine C speelt bovendien een rol bij de bescherming van de fosfolipiden in de celmembraan. Zo behoeden ze de huid tegen vrije radicalen, die ontstaan als gevolg van zonnestraling, warmte, tabak en andere externe factoren. In het algemeen wordt Himanthalia elongata ingezet als ingrediënt bij anti-aging en anti-rimpel producten. HIMANTHALIA ELONGATA WHAT’S IN IT? In deze editie van ‘What’s in it?’ leest u de bijdrage van drs. Jan Zwoferink, apotheker en eigenaar van Corrective Cosmetics, dat onder andere het merk Thalion distribueert. Thalion is een merk met unieke verzorgingsrituelen en producten op basis van algen. Kijk voor meer informatie op www.thalion-benelux.com. INGREDIËNTEN

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 16 NABESCHOUWING BEAUTY TRADE SPECIAL

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 17 OVERWELDIGENDE VOORJAARSBEURS VOL ENERGIE Met vijf (!) kennistheaters vol lezingen, vele demo’s op de stands en heerlijke terrassen om even bij te kletsen met collega’s was het geheel compleet. Exposanten en bezoekers prijzen de high end voorjaarsbeurs om de enorme goede sfeer, kwaliteit en het aanbod, laat de organisatie weten. Drie dagen lang waren de drie grote beurshallen in Jaarbeurs Utrecht het decor voor Beauty Trade Special. Terwijl buiten de eerste lentezon scheen, zorgden binnen ruim 180 standhouders voor een oase aan vakinspiratie. Nieuwe merken, innovatieve producten, gerenommeerde leveranciers, de laatste trends, interessante technieken en diverse lanceringen waren verdeeld over de drie beurshallen. EXPOSANTEN EN BEZOEKERS PRIJZEN DE HIGH END VOORJAARSBEURS OM DE ENORME GOEDE SFEER, KWALITEIT EN HET AANBOD “ “ Op 25, 26 & 27 maart bruiste het in de Jaarbeurs in Utrecht van de activiteiten op het gebied van beauty. Hier vond wederom het groots opgezette high quality event Beauty Trade Special plaats: de meest toonaangevende vakbeurs voor de professionele beauty en uiterlijke verzorgingsbranche. Het evenement had nog meer klasse dan vorig jaar en is breder en completer dan ooit, met maar liefst 25.000 vierkante meter beauty beleving onder een dak. Dit jaar was er ook veel aandacht voor de pedicure en nagelstyliste. Najaarsbeurs De volgende beauty vakbeurs is Beauty2Buy en wordt gehouden van 16 tot en met 18 september 2023 in Jaarbeurs Utrecht. Meer informatie via www.beauty2buybeurs.nl.

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 18 NABESCHOUWING BEAUTY TRADE SPECIAL

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 19 Het kloppend hart van Beauty Trade Special is de dynamische beursvloer. Gerenommeerde topmerken en veelbelovende nieuwkomers geven daar boeiende demo’s en presenteren er aantrekkelijke beursdeals voor een succesvol voorjaar. Met circa 180 exposanten is de beurs dit jaar nog groter en uitgebreider dan vorig jaar. Actuele vakkennis verbreden, inspiratie opdoen, aantrekkelijke deals sluiten met vooraanstaande leveranciers, interessante collega’s ontmoeten… Er is maar één event waar dat allemaal samenkomt: Beauty Trade Special. De beurs is al jaren een begrip in de branche en daarmee een must voor iedere professional die het vak serieus neemt. GERENOMMEERDE TOPMERKEN EN VEELBELOVENDE NIEUWKOMERS GAVEN BOEIENDE DEMO’S EN PRESENTEERDEN ER AANTREKKELIJKE BEURSDEALS VOOR EEN SUCCESVOL VOORJAAR Veel voetzorg Ook waren er diverse bedrijven die zich bezighoudenmet hand- en voetverzorging. Een van de aanwezigen op de beursvloer was ProVoet, brancheorganisatie voor de pedicure. Daarnaast vond je vele andere leveranciers van hand- en voetverzorging, waaronder Beauty Company, CND, Mega Beauty Shop, MSKPodiamed, Pink Gellac, Urban Nails en meer! Zowel op het Nail Square als het Pedicureplein werden boeiende lezingen gegeven van onder andere Joyce de Wit Coaching en Gorge Nails. Kennisupdate Beauty Trade Special was dan ook dé plek om veel inspiratie en nieuwe kennis op te doen over het vak. In de speciale kennistheaters was gratis een breed aanbod van lezingen te volgen die weden gegeven door toonaangevende experts uit de branche. Meer informatie via www.beautytradespecial.nl. EEN OASE AAN VAKINSPIRATIE

Marktleider in medisch gecertificeerde LED apparatuur MYTHE "Zonlicht werkt verbeterend op acné" WETENSCHAP Zonlicht gaat de huid uitdrogen en hierdoor de productie van talg aanwakkeren met gevolg een broeihaard voor bacteriën. Anderzijds concludeerde onderzoek dat "... blauw en rood LED licht synergetisch kunnen werken bij het verbeteren van acne door een combinatie van antibacteriële en ontstekingsremmende werking, waardoor fototherapie met blauw en/of rood licht een effectieve en veilige behandeling voor acne vulgaris is." VOOR CELLUMA NA* CELLUMA *Celluma werd 2x per week gebruikt gedurende 5 weken zonder bijkomende verzorgingen. Meer weten over onze protocollen voor actieve huidverbetering in jouw salon? Contacteer ons nu en geniet onmiddellijk van de voordelen van lichttherapie op het vlak van acne, huidveroudering, wondheling en pijnbestrijding. Celluma Benelux (NL) 030 207 26 20 (B+Lux) +32 15 621 225 e-mail: hello@celluma.pro www.celluma.pro

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 21 ZOMERPRODUCTEN UVBIO BIEDT BESCHERMING TEGEN DE ZON EN GEEFT VERZORGING ERNA Als leverancier van natuurlijke huidverzorgingsproducten en make-up heeft Maquis het biologische, Ecocert en vegan gecertificeerde Franse merk UVBIO aan haar portfolio toegevoegd. UVBIO heeft een breed assortiment producten om de huid te beschermen tegen de zon. UVBIO heeft vier productlijnen: beschermen tegen de zon, verzorgen na de zon, zonnige teint het hele jaar en haarverzorging. Er is voor iedereen een geschikt product, want je kunt kiezen uit verschillende beschermingsfactoren, verschillende inhoudsmaten en verschillende structuren zoals milks en gels. Ze bevatten minerale filters waardoor de producten direct beschermen tegen uv-straling. Bovendien zijn ze waterproof en laten ze geen witte waas of strepen achter op de huid. Na de zon verzorg je de huid met de Lotion Après soleil of een niet vette anti-aging olie. Voor de haren is er een shampoo met spirulina extract om de gevolgen van chloor en zeezout voor de haren te neutraliseren. Het hele jaar een zongebruinde teint De BB cream SPF10, de Sun Powder SPF30, of de Self tanning lotion zorgt voor een zonnige teint, het hele jaar door. Alle producten zijn (vrijwel volledig) natuurlijk, bevatten minerale filters en een schat aan plantaardige ingrediënten. Meer informatie: Maquis BV Tel. 026-4450799 www.maquis-import.eu Azure-experts beoordelen alle grondstoffen en het productieproces om ervoor te zorgen dat alleen veilige en milieuvriendelijke ingrediënten in hun formules worden gebruikt. Dus geen parabenen, sulfaten, minerale oliën, formaldehyde, styreen & styreenoxide of ftalaten. De vegan en cruelty-free bruiningsproducten zijn een veilige optie voor een mooi gebruinde huid, voor een betaalbare prijs. Colour Correcting Technology Azure Tan zorgt voor een uv-vrije kleur die de huid niet aantast en is het perfecte alternatief voor blootstelling aan de zon. Met de Colour Correcting Technology houdt Azure Tan rekening met de ondertoon van de huid voor een prachtig en glowing resultaat. Kies voor de producten op Violet basis om gele en gouden ondertonen te neutraliseren voor een rijke bruine teint. De mousses met een groene kleurbasis zijn geschikt om roze en rode ondertonen te neutraliseren voor een olijfbruine teint. Zowel koele als warme huidtypes kunnen dus rekenen op een streeploze teint, zonder oranje gloed. De producten van Azure Tan zijn vanaf online verkrijgbaar op www.asap-nails.com of in de ASAP Nails & Beauty winkel te Brugge en binnenkort ook in Antwerpen. Bel voor meer informatie naar het telefoonnummer +32(0)50-321582 of kijk op de website. ASAP NAILS & BEAUTY OMARMT TANPRODUCTEN VAN AZURE TAN Azure Tan staat voor sunless tanning met focus op huidverzorging. Elk ingrediënt heeft een specifieke rol bij het behandelen van huidproblemen, naast het feit dat het een zomers en natuurlijk ogende teint aan de huid geeft. ASAP Nails & Beauty neemt dan ook met trots dit Australische merk op in het assortiment en is hoofdverdeler van Azure Tan voor Europa.

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 22 AWARDS 3 4 1 2

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 23 WINNAARS PROFESSIONAL BEAUTY PRODUCT OF THE YEAR 2023 Press & Clear van Medik8 is de winnaar in de categorie Gezichtsverzorging. In de categorie Groene Cosmetica heeft Advanced Rejuvenating Power Treatment van Team Dr. Joseph gewonnen. Winnaar in de categorie Make-up is Full Eyebrow Pencil van Pupa Milano. De PRO Beauty van Relax Sensation, Massagetafel Design was de grote uitblinker en won in de categorie Apparatuur. Onafhankelijke vertegenwoordigers uit de beautybranche De juryleden zijn aansprekende, onafhankelijke vertegenwoordigers uit de beautybranche en het bedrijfsleven. Hun (vak)kennis van het vak en ondernemerschap zorgden voor een evenwichtige beoordeling. De jury voor deze editie bestond uit Carla Uppelschoten van U-consultancy, Sheryl Djadoenath - Vink van Duchess D Design, Joost la Housse van Joost Identities, Wil van Deursen van Beauty Kliniek Asten en Sarah den Boer van Salon Amélior. De juryleden beoordeelden allemaal hun eigen discipline, wat resulteerde in een goed totaalbeeld. Juist het bekijken vanuit verschillende disciplines naar de inzendingen, zorgde voor boeiende gesprekken en discussies en uiteindelijk voor de weloverwogen gekozen winnaars. De jury en de organisatie van Professional Beauty Product of the Year feliciteren de winnaars van harte met hun prijs. Belangrijk platform De afgelopen jaren is de verkiezing van Professional Beauty Product of the Year uitgegroeid tot een belangrijk platform voor leveranciers met innovatieve producten. Ook dit jaar is er weer een groot aantal nieuwe producten ingezonden. De jury had dan ook geen gemakkelijke taak uit al deze prachtige producten een keuze te maken welke tot winnaar uit te roepen. Maar het is gelukt en dit leidde tot de volgende winnaars: Medik8, Team Dr. Joseph, Pupa Milano en Relax Sensation. Meer informatie via beautytradespecial.nl/professional-beauty-product-of-the-year. Tijdens een gezellige borrel na afloop van de tweede beursdag van Beauty Trade Special zijn de winnaars voor de verkiezing van Professional Beauty Product of the Year 2023 bekendgemaakt. In de categorieën Gezichtsverzorging, Groene Cosmetica, Make-up en Apparatuur zijn er vier winnaars gekozen door een vakkundige jury. De jury maakte haar keuze aan de hand van verschillende aandachtspunten, zoals het merk, het product zelf, de productinhoud, de doelgroep, verpakking en elevator pitch. Winnaar in de categorie Gezichtsverzorging: Press & Clear van Medik8 (1) Winnaar in de categorie Groene Cosmetica: Advanced Rejuvenating Power Treatment van Team Dr. Joseph (2) Winnaar in de categorie Make-up: Full Eyebrow Pencil van Pupa Milano (3) Winnaar in de categorie Apparatuur: De PRO Beauty van Relax Sensation (4)

Ook verdeler worden van Advanced Nutrition Programme? Voor meer informatie, contacteer ons op +31 76 808 01 42 of stuur een e-mail naar info@thehappyskin.eu. SKIN BLUE FILTER Nieuw Voordelen: ● Beschermt uw huid tot 60%* tegen de impact van blauw licht. ● Beschermt uw huid van binnenuit dankzij een synergie van celbeschermende voedingsstoffen. ● Extra ondersteuning tegen de zichtbare tekenen van veroudering. ● Fusie van vitamine E**, olijfextract, luteïne, zeaxanthine en biotine*** in spirulina-capsules. ● Geschikt voor vegetariërs. * Gebaseerd op een onderzoek met LipBarvis®-technologie uitgevoerd in 2022. ** Vitamine E helpt cellen beschermen tegen oxidatieve stress. *** Biotine draagt bij aan het behoud van een normale, gezonde huid.

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 25 Pigmentvlekken, aanhoudende roodheid, rimpelvorming, een vervelende onderkin of een vale huid, het zijn voor jou waarschijnlijk veelgehoorde klachten waar je de juiste oplossing voor in huis hebt. Heb jij een mooi resultaat geboekt met een cryolipolyse-kuur, bindweefselmassages, zie je direct verbetering na één microdermabrasie behandeling of heb jij de perfecte wenkbrauwen gecreëerd? Share Your Care! Salon/instituut: De Beautyspecialist Montfoort Huidtherapeut/behandelaar: Stephanie Nagtegaal Wat was de vraag van de klant? “De klant kwam bij mij omdat ze graag iets wilde doen aan haar verslapte huid en rimpels, maar geen Botox of fillers wil gebruiken. Ze wilde graag gezichtsbehandeling gericht op anti-aging.” Voor welke behandeling koos je? “Door middel van een pijnloze behandeling met mijn Zoner anti-aging trilogyapparaat kan ik ervoor zorgen dat de huid van binnenuit weer fibroblasten en huideigen collageen aanmaakt. Het Zoner anti-aging-apparaat werkt met drie technologieën: radiolift, biostimcel en mesoporatie. Deze drie werken perfect samen om de huid direct te verbeteren. Daardoor worden rimpels van binnenuit opgevuld en wordt de huid met maar liefst zeventig procent verstevigd. Daarnaast kan ik met behulp van dit apparaat honderd keer meer werkzame stoffen de huid insluizen waardoor ze ook nog een heel mooie glow krijgt. Bij een behandeling met het Zoner anti-aging trilogy-apparaat gebruik ik de producten van Electra en daarnaast werk ik in mijn salon met Yon-Ka.” Hoe ging je te werk? “Als allereerst bekijken we de huid en stel ik vast welk product het beste bij iemand past. Dan reinig ik het gezicht met de Oxyface cleanser en ga ik starten met de eerste stap van de Zoner anti-aging trilogy, namelijk radiolift. Hierbij doe ik een Radioled geleidingsgel op de helft van het gezicht en maak ik liftende en afvoerende bewegingen over het gezicht gedurende 10 minuten. De Radiolift wordt warm tot ongeveer 40 graden en dit moet prettig aanvoelen anders zet ik hem lager. Dan vervolg ik op de andere helft van het gezicht en de mond. Vervolgens ga ik door met de tweede stap van de trilogie: biostimcel. Deze werkt op infrarood en daarom moet ik hierbij een speciale bril op terwijl ik mijn klant vraag haar ogen dicht te houden. Hierbij gebruik ik een Rivilift serum en ook hierbij maak ik speciale bewegingen over het gezicht voor 15 minuten. Als derde en laatste stap breng ik een Biocellulair lifting mask aan op het gezicht van de klant en gebruik ik de mesoporatie, ook voor 15 minuten. Deze werkt op plus en min stroom dus daarvoor leg ik een stroomgeleidingsplaatje onder het schouderblad van de klant. Door rondjes te draaien over het masker met de mesoporatie zorg ik ervoor dat de werkzame stoffen uit het masker honderd keer meer de huid worden ingesluisd dan bij een normale behandeling. Ik sluit de behandeling af met een anti aging creme van Yon-Ka.” Het resultaat “Na één behandeling is het resultaat bij vrijwel iedereen direct al zichtbaar. Soms is het alleen de mooie glow als iemand nog maar weinig rimpels heeft – bij hen zie je het resultaat minder goed gelijk maar ze komen dan toch allemaal terug omdat ze voelen dat hun huid verbeterd en verstevigd. Bij dames met wat diepere rimpels zie je meteen een flink verschil in huidversteviging. Deze specifieke klant was verbaasd van het resultaat en is sindsdien voor het eerst in haar leven wat meer bezig met de verzorging van haar huid.” Behandeling gebaseerd op Zoner anti-aging trilogy Na Voor SHARE YOUR CARE! Heb jij ook een fantastisch resultaat behaald met één van je klanten? Inspireer anderen met jouw vóór- en na-foto’s en vertel hoe je samen met de klant tot dit eindresultaat bent gekomen. Stuur een mailtje naar s.weller@gpmedia.nl en wie weet staat jouw inspirerende werkwijze in de komende editie van De Beautysalon! RESULTATEN

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4