D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 5
10
I
N T E R V I E W
K
U R T
T
H O M A S S E N
,
D I R E C T E U R
G
H A R I E N I
N
E D E R L A N D
B V
Gharieni Nederland BV bestaat ruim vijftien jaar en is toonaangevend op het
gebied van saloninrichting. De Nederlandse afdeling is een onderdeel van
hoofdbedrijf Gharieni Group GmbH dat in Duitsland gevestigd is. Naast het
filiaal met showroom in Nederweert, heeft Gharieni Nederland BV ook een
zelfstandige vestiging in België. “De Belgische vestiging is actief onder de naam
Danielle G. Cosmetics. Het is een showroom waarin klanten kunnen zien wat
wij te bieden hebben. De logistiek regelen we vanuit Nederland en als we
grotere projecten hebben, dan nodigen we de klanten in Nederland uit”, aldus
Kurt Thomassen.
Onderscheidende rol
“De kracht van ons team is dat we allemaal van alle facetten binnen het bedrijf
op de hoogte zijn: service, logistiek, innovaties en de administratie. We vinden
het heel belangrijk om goede technische service te bieden, dus als wij op de
beurs staan en een klant heeft een technische vraag, dan kunnen we deze alle-
maal beantwoorden. De technische dienst heeft dan alle uitgebreide kennis in
huis, die weet vanaf het metalen frame tot aan het eindproduct hoe onze salon-
meubelen in elkaar zitten. We moeten de klant kunnen vertellen hoe onze
producten in elkaar zitten, tot het hele kleine schroefje aan toe. Op logistiek
gebied weten we allemaal van aanpakken. Zelf probeer ik nagenoeg bij elke
oplevering aanwezig te zijn en indien nodig help ik nog met de laatste puntjes
op de i te zetten”, vertelt Kurt Thomassen.
“Daarnaast zijn we onderscheidend in de branche omdat we ons eigen design
en vormgeving hebben en ook daarin klantgericht zijn. Als de klant graag een
eigen logo in de massagestoel wil hebben staan, dan kan dat. We bieden onze
saloninrichting in verschillende kleuren en afmetingen aan en leveren echt
‘custom made’-producten aan. Dat maakt ons uniek. We vinden de reviews van
klanten dan ook belangrijk. Deze reviews bevestigen dat we goede kwaliteit
bieden, tegen een wat hogere prijs. Dat is mooi om te lezen.”
Servicegericht werken
Thomassen vindt het niet alleen belangrijk dat klanten een goed product afge-
leverd krijgen, maar ook dat de service na de aankoop goed is. “Je kunt wel
een mooie massagestoel afleveren bij de klant maar als je service slecht is, kun
je het wel schudden. We horen vaak van klanten dat andere leveranciers niet
altijd alle onderdelen op voorraad hebben, omdat ze als dealer fungeren. Dit
kan uiteraard niet en daarom hebben wij ervoor gekozen om alles op voorraad
te hebben in Nederland. Mochten we een hele specifieke vraag krijgen, dan
moeten we misschien iets bestellen in Duitsland, maar dat is ook binnen een
dag in huis. De fabriek waarin de producten gemaakt worden, heeft alles per
direct beschikbaar.”
“Wanneer een klant een probleem heeft met een stoel, dan bieden we 48-uurs-
service, worst case scenario. We plannen de afspraak dan zo snel mogelijk in of
sturen er gelijk een monteur heen die al onderweg is voor een andere opdracht
in de buurt.”
Investeren in Gharieni
Bij Gharieni Nederland BV staan kwaliteit en service hoog in het vaandel en
Kurt Thomassen stelt ook dat een goede prijs/kwaliteitsverhouding daarin van
belang is. “We zitten in een hoog segment en hechten veel waarde aan eerlijke
prijzen. Als mensen minder willen betalen voor een massagetafel, dan zijn de
Chinese producten misschien wel goedkoper, maar de kwaliteit is ook aanzien-
lijk minder goed. Je ziet het kwaliteitsverschil zo goed; de Chinese massage-
stoelen zijn bijvoorbeeld echt overal op Marktplaats te vinden, terwijl je goed
moet zoeken wil je een stoel van Gharieni ergens te koop aangeboden zien.
Dat zegt toch veel over de kwaliteit en duurzaamheid.”
“Mensen moeten iets meer investeren in onze massagetafels, maar zelfs van
buitenaf is het bewezen dat we goede kwaliteit leveren. Zo hebben we een
TÜV-certificering, waaruit blijkt dat onze producten ook door externe partijen
getest en goedgekeurd zijn. Ook bij de ANBOS kwamen we in de zoektocht
naar de ideale nieuwe massagestoel als beste naar voren.”
Klanten bereiken op de
Beautyspot.nllive edition
Gharieni Nederland BV staat dit jaar op de
Beautyspot.nllive edition met een
selectie van de saloninrichting. “We hebben vijftien jaar lang een goede band
onderhouden met de Jaarbeurs en we zijn ook lid van de branchevereniging
BTP, maar het is nu wel even afwachten wat er met de beurs gaat gebeuren.
Het was niet meer duidelijk wat er nou na de scheiding van Jaarbeurs en BTP
zou verlopen, maar uiteindelijk is het dit jaar de
Beautyspot.nllive edition
geworden.”
“Goede en degelijke Duitse kwaliteit tegen eerlijke prijzen. Dat biedt Gharieni
Nederland BV bij de inrichting van salons en beauty- en wellnesscentra. Onze
massagestoelen, banken en andere producten voor de saloninrichting worden
allemaal in de fabriek van ons moederbedrijf in Duitsland gemaakt. Wij krij-
gen die producten direct in onze showroom geleverd, daar zit geen leveran-
cier tussen”, vertelt Kurt Thomassen, directeur van Gharieni Nederland BV,
die de hele Benelux onder zijn hoede heeft.
‘Na vijftien jaar hebben we een
stevige basis gecreëerd voor
Gharieni Nederland BV en de
komende jaren willen we zorgen
dat ons marktaandeel groeit’
Fotografie: Maaike van Esch