Previous Page  10 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 56 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

4 2 0 1 5

10

I

N T E R V I E W

K

U R T

T

H O M A S S E N

,

D I R E C T E U R

G

H A R I E N I

N

E D E R L A N D

B V

Gharieni Nederland BV bestaat ruim vijftien jaar en is toonaangevend op het

gebied van saloninrichting. De Nederlandse afdeling is een onderdeel van

hoofdbedrijf Gharieni Group GmbH dat in Duitsland gevestigd is. Naast het

filiaal met showroom in Nederweert, heeft Gharieni Nederland BV ook een

zelfstandige vestiging in België. “De Belgische vestiging is actief onder de naam

Danielle G. Cosmetics. Het is een showroom waarin klanten kunnen zien wat

wij te bieden hebben. De logistiek regelen we vanuit Nederland en als we

grotere projecten hebben, dan nodigen we de klanten in Nederland uit”, aldus

Kurt Thomassen.

Onderscheidende rol

“De kracht van ons team is dat we allemaal van alle facetten binnen het bedrijf

op de hoogte zijn: service, logistiek, innovaties en de administratie. We vinden

het heel belangrijk om goede technische service te bieden, dus als wij op de

beurs staan en een klant heeft een technische vraag, dan kunnen we deze alle-

maal beantwoorden. De technische dienst heeft dan alle uitgebreide kennis in

huis, die weet vanaf het metalen frame tot aan het eindproduct hoe onze salon-

meubelen in elkaar zitten. We moeten de klant kunnen vertellen hoe onze

producten in elkaar zitten, tot het hele kleine schroefje aan toe. Op logistiek

gebied weten we allemaal van aanpakken. Zelf probeer ik nagenoeg bij elke

oplevering aanwezig te zijn en indien nodig help ik nog met de laatste puntjes

op de i te zetten”, vertelt Kurt Thomassen.

“Daarnaast zijn we onderscheidend in de branche omdat we ons eigen design

en vormgeving hebben en ook daarin klantgericht zijn. Als de klant graag een

eigen logo in de massagestoel wil hebben staan, dan kan dat. We bieden onze

saloninrichting in verschillende kleuren en afmetingen aan en leveren echt

‘custom made’-producten aan. Dat maakt ons uniek. We vinden de reviews van

klanten dan ook belangrijk. Deze reviews bevestigen dat we goede kwaliteit

bieden, tegen een wat hogere prijs. Dat is mooi om te lezen.”

Servicegericht werken

Thomassen vindt het niet alleen belangrijk dat klanten een goed product afge-

leverd krijgen, maar ook dat de service na de aankoop goed is. “Je kunt wel

een mooie massagestoel afleveren bij de klant maar als je service slecht is, kun

je het wel schudden. We horen vaak van klanten dat andere leveranciers niet

altijd alle onderdelen op voorraad hebben, omdat ze als dealer fungeren. Dit

kan uiteraard niet en daarom hebben wij ervoor gekozen om alles op voorraad

te hebben in Nederland. Mochten we een hele specifieke vraag krijgen, dan

moeten we misschien iets bestellen in Duitsland, maar dat is ook binnen een

dag in huis. De fabriek waarin de producten gemaakt worden, heeft alles per

direct beschikbaar.”

“Wanneer een klant een probleem heeft met een stoel, dan bieden we 48-uurs-

service, worst case scenario. We plannen de afspraak dan zo snel mogelijk in of

sturen er gelijk een monteur heen die al onderweg is voor een andere opdracht

in de buurt.”

Investeren in Gharieni

Bij Gharieni Nederland BV staan kwaliteit en service hoog in het vaandel en

Kurt Thomassen stelt ook dat een goede prijs/kwaliteitsverhouding daarin van

belang is. “We zitten in een hoog segment en hechten veel waarde aan eerlijke

prijzen. Als mensen minder willen betalen voor een massagetafel, dan zijn de

Chinese producten misschien wel goedkoper, maar de kwaliteit is ook aanzien-

lijk minder goed. Je ziet het kwaliteitsverschil zo goed; de Chinese massage-

stoelen zijn bijvoorbeeld echt overal op Marktplaats te vinden, terwijl je goed

moet zoeken wil je een stoel van Gharieni ergens te koop aangeboden zien.

Dat zegt toch veel over de kwaliteit en duurzaamheid.”

“Mensen moeten iets meer investeren in onze massagetafels, maar zelfs van

buitenaf is het bewezen dat we goede kwaliteit leveren. Zo hebben we een

TÜV-certificering, waaruit blijkt dat onze producten ook door externe partijen

getest en goedgekeurd zijn. Ook bij de ANBOS kwamen we in de zoektocht

naar de ideale nieuwe massagestoel als beste naar voren.”

Klanten bereiken op de

Beautyspot.nl

live edition

Gharieni Nederland BV staat dit jaar op de

Beautyspot.nl

live edition met een

selectie van de saloninrichting. “We hebben vijftien jaar lang een goede band

onderhouden met de Jaarbeurs en we zijn ook lid van de branchevereniging

BTP, maar het is nu wel even afwachten wat er met de beurs gaat gebeuren.

Het was niet meer duidelijk wat er nou na de scheiding van Jaarbeurs en BTP

zou verlopen, maar uiteindelijk is het dit jaar de

Beautyspot.nl

live edition

geworden.”

“Goede en degelijke Duitse kwaliteit tegen eerlijke prijzen. Dat biedt Gharieni

Nederland BV bij de inrichting van salons en beauty- en wellnesscentra. Onze

massagestoelen, banken en andere producten voor de saloninrichting worden

allemaal in de fabriek van ons moederbedrijf in Duitsland gemaakt. Wij krij-

gen die producten direct in onze showroom geleverd, daar zit geen leveran-

cier tussen”, vertelt Kurt Thomassen, directeur van Gharieni Nederland BV,

die de hele Benelux onder zijn hoede heeft.

‘Na vijftien jaar hebben we een

stevige basis gecreëerd voor

Gharieni Nederland BV en de

komende jaren willen we zorgen

dat ons marktaandeel groeit’

Fotografie: Maaike van Esch