D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 5 11
“Met het nieuwe concept van
Beautyspot.nllive edition werd ervoor gekozen
om maximaal zeventig vierkante meter per stand te bieden. Daardoor moeten we
selectief zijn welke producten we meenemen, maar we staan er met een uitge-
breid gamma. Onze saloninrichting leent zich niet om mee te nemen naar klan-
ten door de omvang van de beautyequipment, daarom zijn beurzen zo belangrijk
voor ons. Ieder jaar trekken we toch weer nieuwe klanten aan via de beurs.”
“De versnippering van de beurs is zonde, want dan gaat de BTP uitwijken naar
een andere plek en dan heb je straks vier beurzen. Twee beurzen zijn voor mij
juist genoeg, want zo’n beursdeelname vergt energie en kost geld. Ik vind het
belangrijke evenementen, omdat daar de vakmensen komen die ik graag wil
bereiken.”
Gharieni internationaal
“Naast de filialen in Duitsland, Nederland, België en Frankrijk heeft Gharieni
sinds vorig jaar ook een eigen kantoor met showroom opgericht in Dubai om
het internationale marktaandeel te versterken. In 2020 is daar de World Expo en
voor die tijd moeten er vierhonderd hotels gebouwd worden. Dat zijn echt luxe
hotels, die er ook een wellness bij willen hebben. Wij doen dan de saloninrich-
ting voor ze. En vanuit Dubai is het veel gemakkelijker om contacten te leggen
met andere landen, zoals India. De showroom in Dubai is wel heel anders dan
hier. Het gaat er daar niet om hoeveel het kost, maar om of je kunt leveren wat
de opdrachtgever wenst. Dat is een hele andere manier van werken. En internati-
onaal zijn klanten sneller overtuigd van nieuwe producten. De nieuwe PediSpa,
een superluxe fauteuil waarin je een voetenspa krijgt, loopt internationaal storm.”
Nederlandse projecten
“De hotels die in Nederland zitten, zijn vaak in de handen van buitenlandse
partijen. Daarom is het ook zo belangrijk dat mijn collega’s naar beurzen over
de hele wereld gaan en zo contacten op doen. In Nederland hebben we zo’n
tachtig procent van alle thermen al ingericht en er komen regelmatig hotels bij
die om saloninrichting vragen. Uiteraard werken we ook bij zelfstandige schoon-
heidsspecialisten. Wanneer het gaat om totaalinrichting werken we samen met
interieurbouwers, maar als een klant bij ons een project aanvraagt dan zorgen
wij er ook voor dat het project van A tot Z afgerond wordt. De interieurbouwer is
dus een onderaannemer bij ons. Zo heeft de klant het contact alleen met ons en
zorgen wij ervoor dat alles uitgevoerd wordt naar hun wens.”
Een goede basis
Op de vraag hoe hij de toekomst van Gharieni Nederland BV ziet, antwoordt Kurt
Thomassen: “Ik denk dat we na vijftien jaar kunnen zeggen dat we een stevige
basis hebben gecreëerd voor Gharieni Nederland BV en dat we goede service
bieden, met een ruggensteun vanuit Duitsland uiteraard. De komende jaren
kunnen we marktleider blijven in de beauty- en wellnessinrichting en moeten
we zorgen dat ons marktaandeel groeit. Onze internationale activiteiten moeten
daaraan parallel lopen. We willen ook in het buitenland alleen maar goede en
geschoolde mensen inzetten binnen Gharieni en dat kost tijd. We blijven groeien
en met nieuwe producten komen, waarmee we onze toonaangevende positie
bestendigen.”
Meer informatie: Gharieni Nederland BV, tel. 0495-633036,
www.gharieni.nl