Previous Page  11 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 56 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

4 2 0 1 5 11

“Met het nieuwe concept van

Beautyspot.nl

live edition werd ervoor gekozen

om maximaal zeventig vierkante meter per stand te bieden. Daardoor moeten we

selectief zijn welke producten we meenemen, maar we staan er met een uitge-

breid gamma. Onze saloninrichting leent zich niet om mee te nemen naar klan-

ten door de omvang van de beautyequipment, daarom zijn beurzen zo belangrijk

voor ons. Ieder jaar trekken we toch weer nieuwe klanten aan via de beurs.”

“De versnippering van de beurs is zonde, want dan gaat de BTP uitwijken naar

een andere plek en dan heb je straks vier beurzen. Twee beurzen zijn voor mij

juist genoeg, want zo’n beursdeelname vergt energie en kost geld. Ik vind het

belangrijke evenementen, omdat daar de vakmensen komen die ik graag wil

bereiken.”

Gharieni internationaal

“Naast de filialen in Duitsland, Nederland, België en Frankrijk heeft Gharieni

sinds vorig jaar ook een eigen kantoor met showroom opgericht in Dubai om

het internationale marktaandeel te versterken. In 2020 is daar de World Expo en

voor die tijd moeten er vierhonderd hotels gebouwd worden. Dat zijn echt luxe

hotels, die er ook een wellness bij willen hebben. Wij doen dan de saloninrich-

ting voor ze. En vanuit Dubai is het veel gemakkelijker om contacten te leggen

met andere landen, zoals India. De showroom in Dubai is wel heel anders dan

hier. Het gaat er daar niet om hoeveel het kost, maar om of je kunt leveren wat

de opdrachtgever wenst. Dat is een hele andere manier van werken. En internati-

onaal zijn klanten sneller overtuigd van nieuwe producten. De nieuwe PediSpa,

een superluxe fauteuil waarin je een voetenspa krijgt, loopt internationaal storm.”

Nederlandse projecten

“De hotels die in Nederland zitten, zijn vaak in de handen van buitenlandse

partijen. Daarom is het ook zo belangrijk dat mijn collega’s naar beurzen over

de hele wereld gaan en zo contacten op doen. In Nederland hebben we zo’n

tachtig procent van alle thermen al ingericht en er komen regelmatig hotels bij

die om saloninrichting vragen. Uiteraard werken we ook bij zelfstandige schoon-

heidsspecialisten. Wanneer het gaat om totaalinrichting werken we samen met

interieurbouwers, maar als een klant bij ons een project aanvraagt dan zorgen

wij er ook voor dat het project van A tot Z afgerond wordt. De interieurbouwer is

dus een onderaannemer bij ons. Zo heeft de klant het contact alleen met ons en

zorgen wij ervoor dat alles uitgevoerd wordt naar hun wens.”

Een goede basis

Op de vraag hoe hij de toekomst van Gharieni Nederland BV ziet, antwoordt Kurt

Thomassen: “Ik denk dat we na vijftien jaar kunnen zeggen dat we een stevige

basis hebben gecreëerd voor Gharieni Nederland BV en dat we goede service

bieden, met een ruggensteun vanuit Duitsland uiteraard. De komende jaren

kunnen we marktleider blijven in de beauty- en wellnessinrichting en moeten

we zorgen dat ons marktaandeel groeit. Onze internationale activiteiten moeten

daaraan parallel lopen. We willen ook in het buitenland alleen maar goede en

geschoolde mensen inzetten binnen Gharieni en dat kost tijd. We blijven groeien

en met nieuwe producten komen, waarmee we onze toonaangevende positie

bestendigen.”

Meer informatie: Gharieni Nederland BV, tel. 0495-633036,

www.gharieni.nl