C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 5 3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
+31 (0)24 3246146
Fax:
+31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Simone Vos (redacteur)
s.vos@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlEmiel Bruning (media-adviseur)
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
September 2015
|
11e jaargang no. 4
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)
COVERSTORY
CELLTRESOR: ÉCHTE
NATUUR BIJ
DR. SPILLER
EVENT
25 JAAR MALU WILZ
IN NEDERLAND
INTERVIEW
KURT THOMASSEN
GHARIENI NEDERLAND BV
S
PECIAL
BEAUTYSPOT.NL LIVE EDITIONDe beautybranche is voor mij één grote ontdekking en beleving: het is een wereld op
zichzelf. Als consument ben ik best bekend met de grote make-upmerken, de giganten
op het gebied van crèmes en lotions en de aanbieders van parfums en deodoranten.
Maar de make-up en andere beauty- en wellnessproducten waarmee de vakmensen
in de beautybranche werken, die zijn voor mij nog vrij nieuw. Als kersverse redacteur
voor De Beautysalon, begeef ik me dus op een heel nieuw en redelijk onbekend ter-
rein en dat is spannend!
Ik stel me graag even kort voor aan u. Mijn naam is Simone Vos en ik ben 26 jaar. Ik
ben journalist en ik ben gespecialiseerd in cultuurwetenschappen. In de afgelopen
jaren heb ik gefreelancet voor diverse commerciële en journalistieke bedrijven, zowel
tijdens als na mijn studie.
Al sinds ik begon met mijn opleiding Journalistiek (inmiddels zeven jaar geleden)
heb ik altijd de stiekeme droom gehad om over mode en beauty te mogen schrij-
ven. Die droom is nooit helemaal verdwenen en nu kan ik deze waarmaken bij De
Beautysalon. Sinds ik voor dit magazine werk, ben ik me gaan realiseren hoe groot de
wereld van beauty en wellness is. Hoeveel gepassioneerde mensen hard werken om
hun klanten tevreden te houden, iedere keer een nieuwe lijn op de markt brengen om
up-to-date te blijven en hun klanten uit te dagen. Ik vind het knap.
In de korte tijd dat ik me in de beautybranche heb gestort, heb ik al een groot aantal
ontwikkelingen voorbij zien komen. Bijvoorbeeld de organisaties van de beurzen
die uit elkaar zijn gegaan en nu aparte beurzen organiseren en de overname van
Dermalogica door Unilever en de gevolgen daarvan die nog moeten blijken. De
branche krijgt heel wat te verduren en dat zien onze columnisten ook erg scherp. In
hun bijdragen verwoorden ze de ontwikkelingen duidelijk en deze zijn dan ook zeker
de moeite waard om te lezen.
Ik kijk er erg naar uit om de branche en de lezers van De Beautysalon beter te leren
kennen en me onder te dompelen in de wereld van beauty en wellness. Geniet van
deze Beursspecial, waarin nieuws over een aantal deelnemende bedrijven staat, een
interview met Kurt Thomassen, directeur van Gharieni Nederland BV te vinden is en
u nog veel meer beautynieuws kunt lezen.
Redacteur De Beautysalon
De Visie
Simone Vos
‘De beautybranche heeft veel gepassioneerde mensen
die hard werken om hun klanten tevreden te houden’