49
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 6
PROFIEL SCHOONHEIDSSALON MOMENTS
BESTAAT SINDS:
1999
TYPE SALON:
EENMANSZAAK AAN HUIS
BELANGRIJKSTE BEHANDELINGEN: BEHANDELING VAN ACNE/
COUPEROSE/OVERBEHARING
(ELEKTRISCH ONTHAREN),
(BINDWEEFSEL)MASSAGE,
VISAGIE, PERMANENTE MAKE-UP,
MANICURE, ANTI-AGEING EN DE
SEIZOENSBEHANDELINGEN VAN
MALU WILZ
MERKEN:
MALU WILZ, DR. RIMPLER,
AQUATONALE
biedt voor ieder huidprobleem een passende productlijn, deze zijn onderling
uitstekend met elkaar te combineren, het prijsniveau is afgestemd op een brede
doelgroep en er zijn zeer regelmatig introducties die inspelen op nieuwe ont-
wikkelingen. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat Malu Wilz en leverancier
Haparko echt met je meedenken, wat voor mij als ondernemer bijzonder prettig
werkt."
ELEKTRISCH ONTHAREN VERSUS IPL
Op de vraag wat de specialiteit van Schoonheidssalon Moments is, antwoordt
Carla: "Ik bied vele behandelingen aan, variërend van anti-ageingbehandelingen
tot bestrijding van couperose en van bindweefselmassage tot manicurebehan-
delingen. Ook behandeling van acne, visagie en de seizoensbehandelingen
van Malu Wilz zijn populair bij mijn klanten. Waarmee Moments zich ook
onderscheidt is elektrisch ontharen. Dat is vele malen arbeidsintensiever dan
het ontharen met IPL, maar in mijn ogen is het ook veel effectiever. Daar komt
nog bij dat ik het verwijderen van pigmentvlekjes door middel van IPL niet
verantwoord vind. Als schoonheidsspecialist ben je per slot van rekening geen
arts. Behandelen met IPL is iets waar ik niet achter sta en mijn klanten dus ook
niet aanbied. Ik heb al vaak van gedachten gewisseld met leveranciers van IPL-
apparatuur, maar zij hebben mij nooit kunnen overtuigen van de toegevoegde
waarde."
KLANTENWERVING
"Eerlijk is eerlijk: ik werk hard en veel. Werkweken van zestig uur zijn geen uit-
zondering, maar dat is niet erg want ik ben zeer gepassioneerd over het vak. Dit
is denk ik ook de reden dat ik vrijwel altijd een volgeboekte afsprakenagenda
heb zonder hiervoor te adverteren. De werving van klanten gebeurt grotendeels
door mond-tot-mondreclame. Daar komt wel bij dat ik een overzichtelijke web-
site heb en actief ben met Facebook. Het verbaast me soms weleens hoe goed
het posten van nieuwe behandelingen of producten werkt. Het gebeurt regel-
matig dat klanten weken of zelfs maanden nadat het bericht op Facebook is
geplaatst hiernaar informeren. Een vorm van professionaliteit in het gebruik van
Facebook is dat ik het Moments-account uitsluitend gebruik voor professionele
zaken die verband houden met de salon. Ik gebruik dit account bijvoorbeeld
nooit om berichten te liken van mensen die ik privé ken. Net als in de 'echte'
wereld is het verstandig om ‘zakelijk’ en ‘privé’ ook in de digitale wereld
gescheiden te houden. Ook dat is in mijn ogen een vorm van professionaliteit
en dat is uiteindelijk toch de basis van een succesvolle salon."
Meer informatie:
Schoonheidssalon Moments
Tel. 0493-691620
www.schoonheidssalonmoments.com“IK VERKOOP
GEEN SPROOKJES,
MAAR DOE WAT
IK BELOOF”