Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

49

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

4 2 0 1 6

PROFIEL SCHOONHEIDSSALON MOMENTS

BESTAAT SINDS:

1999

TYPE SALON:

EENMANSZAAK AAN HUIS

BELANGRIJKSTE BEHANDELINGEN: BEHANDELING VAN ACNE/

COUPEROSE/OVERBEHARING

(ELEKTRISCH ONTHAREN),

(BINDWEEFSEL)MASSAGE,

VISAGIE, PERMANENTE MAKE-UP,

MANICURE, ANTI-AGEING EN DE

SEIZOENSBEHANDELINGEN VAN

MALU WILZ

MERKEN:

MALU WILZ, DR. RIMPLER,

AQUATONALE

biedt voor ieder huidprobleem een passende productlijn, deze zijn onderling

uitstekend met elkaar te combineren, het prijsniveau is afgestemd op een brede

doelgroep en er zijn zeer regelmatig introducties die inspelen op nieuwe ont-

wikkelingen. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat Malu Wilz en leverancier

Haparko echt met je meedenken, wat voor mij als ondernemer bijzonder prettig

werkt."

ELEKTRISCH ONTHAREN VERSUS IPL

Op de vraag wat de specialiteit van Schoonheidssalon Moments is, antwoordt

Carla: "Ik bied vele behandelingen aan, variërend van anti-ageingbehandelingen

tot bestrijding van couperose en van bindweefselmassage tot manicurebehan-

delingen. Ook behandeling van acne, visagie en de seizoensbehandelingen

van Malu Wilz zijn populair bij mijn klanten. Waarmee Moments zich ook

onderscheidt is elektrisch ontharen. Dat is vele malen arbeidsintensiever dan

het ontharen met IPL, maar in mijn ogen is het ook veel effectiever. Daar komt

nog bij dat ik het verwijderen van pigmentvlekjes door middel van IPL niet

verantwoord vind. Als schoonheidsspecialist ben je per slot van rekening geen

arts. Behandelen met IPL is iets waar ik niet achter sta en mijn klanten dus ook

niet aanbied. Ik heb al vaak van gedachten gewisseld met leveranciers van IPL-

apparatuur, maar zij hebben mij nooit kunnen overtuigen van de toegevoegde

waarde."

KLANTENWERVING

"Eerlijk is eerlijk: ik werk hard en veel. Werkweken van zestig uur zijn geen uit-

zondering, maar dat is niet erg want ik ben zeer gepassioneerd over het vak. Dit

is denk ik ook de reden dat ik vrijwel altijd een volgeboekte afsprakenagenda

heb zonder hiervoor te adverteren. De werving van klanten gebeurt grotendeels

door mond-tot-mondreclame. Daar komt wel bij dat ik een overzichtelijke web-

site heb en actief ben met Facebook. Het verbaast me soms weleens hoe goed

het posten van nieuwe behandelingen of producten werkt. Het gebeurt regel-

matig dat klanten weken of zelfs maanden nadat het bericht op Facebook is

geplaatst hiernaar informeren. Een vorm van professionaliteit in het gebruik van

Facebook is dat ik het Moments-account uitsluitend gebruik voor professionele

zaken die verband houden met de salon. Ik gebruik dit account bijvoorbeeld

nooit om berichten te liken van mensen die ik privé ken. Net als in de 'echte'

wereld is het verstandig om ‘zakelijk’ en ‘privé’ ook in de digitale wereld

gescheiden te houden. Ook dat is in mijn ogen een vorm van professionaliteit

en dat is uiteindelijk toch de basis van een succesvolle salon."

Meer informatie:

Schoonheidssalon Moments

Tel. 0493-691620

www.schoonheidssalonmoments.com

“IK VERKOOP

GEEN SPROOKJES,

MAAR DOE WAT

IK BELOOF”