Previous Page  50 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 50 / 52 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

4 2 0 1 6

50

IN IEDERE UITGAVE VAN DE BEAUTYSALON GEEFT DESKA DE VRIES TIPS OP HET GEBIED VAN MARKETING. DESKA IS VIJF JAAR GELEDEN

IN AANRAKING GEKOMEN MET DE COSMETICABRANCHE. ALS SALON- & MARKETINGCOACH HELPT ZE SCHOONHEIDSSALONS MET HET

OPTIMALISEREN VAN HUN MARKETING EN COMMUNICATIE.

Deska de Vries

Jouw salon bovenaan de zoekresultaten van Google? Lees dan deze marketingtip

over Google Places, met een makkelijk stappenplan zodat je dit meteen zelf

kunt inzetten!

De inzet van Google Places is een goede manier om de zichtbaarheid van jouw

salon snel en eenvoudig te vergroten op internet. Google Places is de naam voor

de kaart die je te zien krijgt als je in Google op plaatsnaam zoekt. Bijvoorbeeld

op ''Schoonheidsspecialiste Alkmaar''. Juist voor de wat kleinere bedrijven is dit

een goede manier om de website te promoten en het is een gratis dienst, laat

deze kans dus niet onbenut!

Volgens Google heeft een op de vijf zoekopdrachten te maken met locatie.

Wanneer mensen lokaal zoeken, zijn de eerste resultaten vaak Google Places-

pagina's. Een andere goede reden om een Places-vermelding aan te maken of te

optimaliseren, is dat er bij zoekopdrachten de kaart met lokale bedrijven boven

de advertenties aan de rechterkant verschijnt. Daarbij verschijnen de lokale ver-

meldingen boven veel organische resultaten (resultaten waarvan Google denkt

dat deze het meest interessant zullen zijn voor de lezer).

STAP 1: GA NAAR 'GOOGLE MIJN BEDRIJF'

De eerste stap is om naar Google Mijn Bedrijf te gaan. Klik vervolgens op “Uw

bedrijf op Google”. Als je al gebruik maakt van de diensten van Google (bijvoor-

beeld door een Gmail-account) kun je hier inloggen met jouw gegevens. Als dit

nog niet het geval is, dan kun je hier eerst een gratis account aanmaken.

STAP 2: ZOEK JOUW SALON & VERIFIEER

Je krijgt nu een scherm te zien waarin je kunt zoeken naar jouw salon. Ook

wanneer je nog nooit een vermelding hebt aangemaakt, kan jouw salon er wel

tussen staan. Wanneer je bedrijfsnaam niet voorkomt kun je je bedrijf toevoegen

door te klikken op ‘deze komen allemaal niet overeen’ . Deze knop zie je pas als

je zoekt op je bedrijfsnaam. Vervolgens kun je je account verifiëren, dit is heel

belangrijk, want anders zou iedereen zich als jouw bedrijf voor kunnen doen.

STAP 3: VUL JOUW BEDRIJFSGEGEVENS IN

Vul je bedrijfsgegevens zo accuraat mogelijk in. Houd goed in de gaten dat alles

wat je hier neerzet openbaar gemaakt wordt op het internet. Kijk in het kaartje

of het markeringsbolletje op de juiste plek staat. Je kunt dit eventueel corrige-

ren. Tip: gebruik in je bedrijfsomschrijving bij voorkeur de zoektermen waarop

je graag gevonden wilt worden (schoonheidssalon, schoonheidsspecialiste,

plaatsnaam). Hier kun je verder je openingstijden en welke betaalmethodes je

accepteert invullen.

Je kunt een aantal foto’s toevoegen, de foto die je als eerste toevoegt is de

hoofdfoto van je bedrijfsvermelding. Deze foto is als enige zichtbaar wanneer

je bedrijfsvermelding zichtbaar is in de zoekresultaten van Google of in Google

Maps. Vergeet niet om bij 'Aanvullende details' de dingen te vermelden die jou

bijzonder maken. Als je klaar bent, klik dan op Verzenden.

NOG ENKELE TIPS OM GOOGLE PLACES TOT EEN SUCCES

TE MAKEN:

-

Zorg dat een aantal klanten na bezoek aan jouw salon een recensie

schrijft. Dit zorgt voor een betere ranking (de plek die jouw website

inneemt op Google).

-

Meld je aan als schoonheidssalon 'Stralendmooi' in plaats van alleen

'Stralendmooi'. Mensen zullen namelijk zoeken op 'schoonheidssalon'.

-

Vul de gegevens zo volledig mogelijk in. Ook foto's en openingstijden

zijn belangrijk. Vooral met de foto's kun je een goede impressie geven

van jouw salon aan (potentiële) klanten.

-

Voor de foto's in het Google Places account hanteert Google specifieke

normen en eisen. Om jouw online visuele presentatie en Google Places-

profiel zo succesvol mogelijk te maken kun je het beste gebruik maken

van een Google Trusted Photographer.

Denk je toch hulp nodig te hebben na het lezen van deze tip of wil je gebruik

maken van de Google Trusted Photographer? Neem dan vrijblijvend contact

met ons op, wij helpen je graag verder!

BeautyAlliance Nederland

deska@beautyalliance.nl www.beautyalliance.nl

JOUW SALON

BOVENAAN

de zoekresultaten

VAN GOOGLE?

M

A R K E T I N G T I P S