Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | September 2024 | 20e jaargang no. 4 | Prijs € 10, 50 Supplementen & Skincare for men Special COVERSTORY SCKIN NUTRITION ‘KWALITEIT EN ZUIVERHEID BEPALEN HET SUCCES, ONZE TRAININGEN MAKEN VERVOLGENS HET VERSCHIL’
Profiteer van een winstgevend verdienmodel! Boost je business Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: Huidverjonging Verminderen van (fijne) rimpels Oog- en wenkbrauwlift Haarverbetering (versterking +30%) Onregelmatige huid Grove poriën Pigmentatie Extra spiervolume Ontspanning na samentrekking spier Herwonnen spiertonus Resultaat op lange termijn Communicatie tussen brein en huid verbeteren V-vorm gezicht herstellen Oogleden openen Mondhoeken krullen omhoog Meer spierspanning meer hefkracht Acné ‘Met de Superboost-methode verbeteren we de huid op een niet-invasieve manier, verjongen en ontspannen we de gelaats- en halsspieren met als resultaat een jeugdige uitstraling en verbeterde spiertonus. We richten ons op een multi-level approach.’ Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Reeds +130 locaties actief in de Benelux! Meer info of een proefbehandeling? Bel: +32(0)3 647 3612 Mail: info@anubiscare.be Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Kijk ook op www.superboost.be. Heb je hulp nodig met content voor je socials? Volg ons via @ anubiscare Loved by: Wij helpen je kosteloos met het creëren van content voor Instagram en Facebook. Zie de voorbeelden van onze klanten. Word partner en laat je gegevens achter: www.superboost.nl
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 3 Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Maroessia Karpenko (redacteur) m.karpenko@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinter ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Ik heb een vrije actieve vriendengroep. Met grote regelmaat pikken we een terrasje, barbecueën we samen of gaan met z’n allen naar het voetballen. Een onderwerp dat tijdens zo’n gezellige middag of avond niet voorbij komt, is huidverzorging voor mannen. Maar toch. Veel van mijn vrienden hebben kinderen en zodra de zon doorkomt, komt de tube onder uit de tas. De kinderen worden (uiteraard) regelmatig ingesmeerd om beschermd te blijven tegen de zon. Wat er dan vervolgens overblijft aan zonnebrandcrème op de vingers wordt meestal nog op de eigen huid gesmeerd. Hierbij chargeer ik een beetje, want de kale mannen in ons gezelschap – en dat zijn er na ons veertigste levensjaar stiekem best wel veel – zijn vaak iets scheutiger met de zonnebrandcrème. Laten we het erop houden dat de meesten van ons vooral door schade en schande wijs zijn geworden. Fiftyfifty Zonnebescherming wordt door mannen niet beoordeeld als skincare. Hetzelfde geldt voor aftershave. Dat gezien wordt als after shave. Maar als je dan toch eens de stoute schoenen aantrekt en vraagt wie er nu allemaal (ook nog) een dag- of nachtcrème gebruiken of andere verzorgingsproducten smeren, dan valt het antwoord me eigenlijk nog reuze mee: de helft van mijn vriendengroep gebruikt dagelijks een crème of serum. En degenen die regelmatig scheren, gebruiken daarbij ook nog een crèmeachtige aftershave. In vrijwel alle gevallen kwam de toevoeging: ‘Die neemt mijn vrouw mee als ze naar de salon gaat of gooi ik in het mandje van de supermarkt als ik nieuwe deodorant of tandpasta haal.’ Los van de kwaliteit die in het mandje verdwijnt, is het natuurlijk een goede zaak dat veel mannen huidverzorgingsproducten gebruiken. En dan woon ik ook nog eens in een plattelandsgemeente, waar barbecues nog met vlees zijn en de cappuccino wordt aangemaakt met koeienmelk. Ik wil er maar mee zeggen: in de stad ligt het percentage nog hoger dan 50 procent. Het maakt alvast duidelijk dat u als salon mogelijk een doelgroep mist. Want ook als mannen uw salon niet bezoeken, is het een doelgroep waar u zich gerust op kunt focussen. Door producten (mee) te verkopen aan hun vrouw, die elke zes tot acht weken in uw stoel ligt. Bovendien zijn mannen vaak merktrouw (geen zin in gedoe), dus een herverkoop is al bijna op voorhand gegarandeerd. Skincare for Men is, zoals u wellicht al geraden had, één van de twee thema’s van deze editie. De andere is Supplementen, want een goede verzorging aan de binnenkant is immers net zo belangrijk. Bovendien is suppletie al jaren een productgroep die groeiende is in de professionele schoonheidsbranche. Heel veel leesplezier gewenst met deze uitgave van vaktijdschrift De Beautysalon. Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl OOK ALS MANNEN UW SALON NIET BEZOEKEN, IS HET EEN DOELGROEP WAAR U ZICH GERUST OP KUNT FOCUSSEN
4 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW: VITAKRUID BEAUTY “Wij zijn als merk mede groot geworden dankzij schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten die onze producten gericht adviseren aan hun klant. Om beautyprofessionals nog beter te kunnen helpen, zijn we bezig met restyling van onze Vitakruid Beauty-lijn”, vertelt Rogier Nederlof van Vitakruid. P. 16 BEDRIJFSPROFIEL: BEAUTYLEVERANCIER.NL Wat ooit begon als een kleinschalige praktijk aan huis, is inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf dat vele beautyprofessionals bedient: Francie Group. Onder de paraplu van deze groep vallen verschillende bedrijfsactiviteiten, waarvan Beautyleverancier.nl de grootste is. P. 20 INSENTIALS SUPPLEMENTS In navolging van België is Insentials Supplements vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland. Het merk, ontwikkeld door voedingswetenschapper Amandine de Paepe, voorziet in kwalitatieve supplementen. “De chemische vorm is belangrijk om de opneembaarheid te garanderen”, waarschuwt Amandine. P. 26 COVERSTORY: SCKIN NUTRITION De rustieke omgeving waar ScKIN Nutrition sinds 2019 kantoor houdt, staat in allerlei opzichten symbool voor waar het suppletiemerk van Caroline de Haas voor staat: natuurlijk, eerlijk en zuiver. “De kwaliteit en zuiverheid van onze supplementen bepalen het succes. Daarin doen we geen concessies.” 10 26 20 16
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 5 P. 29 INTERVIEW P&B COSMETIX P&B Cosmetix is in 2012 ontstaan uit een passie voor cosmetica en het verlangen om producten op de markt te brengen die écht verschil maken. Onlangs nam P&B Cosmetix het merk Phyto Naturelle over. De Beautysalon sprak erover met eigenaresse Bianca Moscoso-Koenders. P. 36 INTERVIEW COSMENTIS De tijd dat mannen stiekem de nachtcrème van hun vrouw opsmeren als hun partner naar bed is, ligt gelukkig alweer enige tijd achter ons. De mannenhuid vergt dan ook een heel ander soort verzorging. Katleen Vrombaut van CosMENtis was twintig jaar geleden één van de pioniers op dit vlak. P. 42 ONDERNEMEN Onze panelleden geven in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden de stelling voor: “Te veel schoonheidsspecialisten hebben onvoldoende kennis van de mannenhuid.” P. 48 SALON X: BEAUTÉ DE PRESTIGE Beauté de Prestige won in 2018 de Beauty Award als ‘Beste Schoonheidsspecialist’. De salon werd vijftien jaar geleden opgericht door Rianne Smits. Haar passie voor natuurlijke huidverzorging is van begin af aan de kern van haar bedrijf. “Ik merkte al snel dat ik mijn eigen weg wilde gaan.” 42 48 29 36
6 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 BRANCHENIEUWS Divaderme staat bekend om zijn natuurlijke producten voor wenkbrauwen en wimpers. Enkele populaire producten zijn: • D ivaderme Brow Extender: Dit wenkbrauwpoeder met vezels geeft niet alleen kleur aan de wenkbrauwen, maar maakt ze ook voller met behulp van natuurlijke vezeltjes. • Divaderme Lash Extender: Deze wimpervezels zorgen voor spectaculaire lange en volle wimpers. De Divaderme producten zijn volledig natuurlijk en hypoallergeen. Ze bevatten geen parabenen of gluten en zijn dermatologisch en oftalmologisch getest. Daarnaast zijn alle producten dierproefvrij. VIVA DONNA: NIEUWE LEVERANCIER VAN DIVADERME VOOR NEDERLAND, BELGIË EN DUITSLAND Onlangs heeft beautywebshop Viva Donna aangekondigd dat het de nieuwe leverancier is van Divaderme voor Nederland, België en Duitsland. Sandra van Leeuwen, eigenaresse van Viva Donna, deelt haar verhaal: “Ik verkocht al jaren als beautysalon- en webshopeigenaar de producten van Divaderme, maar ineens waren ze van de markt verdwenen. Na enig speurwerk kwam ik bij het hoofdkantoor in Florida uit en heb ik me ingezet om Divaderme weer naar Nederland te halen. Dat is gelukt.” Om u kennis te laten maken met de hernieuwde Divaderme collectie, biedt Viva Donna een speciale introductiekorting aan. Op uw eerste bestelling ontvangt u 10% korting met kortingscode #Divadermeinjouwsalon. Meer informatie: Viva Donna Tel. 06-24190976 | info@vivadonna.nl | www.vivadonna.nl Met meer dan honderd exposanten biedt de beurs diverse producten en diensten die onmisbaar zijn voor salons en studio's. Van de nieuwste beauty-apparatuur en lasers tot accessoires voor wimperstylisten. Eén van de hoogtepunten van dit jaar is de introductie van de nieuwe, verlichte ‘Panorama’-speakerlounge van Quickspace. Deze moderne ruimte biedt plaats aan lezingen over actuele thema's zoals social media, business en innovatieve technieken. Het biedt bezoekers niet alleen de kans om meer te leren over deze onderwerpen, maar ook om te netwerken met andere professionals en experts. Gratis bezoeken Vakbezoekers bestellen hun toegangsbewijs gratis voor zichzelf en een extra persoon via www.beautylive.eu. Elk bedrijf kan twee tickets voor Beauty Live Kalkar bestellen. Drankjes en snacks zijn bij deze tickets inbegrepen. ONTDEK NIEUWSTE COSMETICATRENDS BIJ BEAUTY LIVE KALKAR Beauty Live Kalkar – net over de Duitse grens bij Nijmegen - presenteert de nieuwste en hipste cosmeticaproducten en diensten die de markt te bieden heeft. Het evenement biedt een ideale mix van creativiteit, een informele sfeer en het beste advies. Ook dit jaar geven zo’n 100 exposanten op zaterdag 23 en zondag 24 november in Messe Kalkar weer uitgebreide inkijkjes in hun beautycases. Meer informatie: Beauty Live Kalkar | Tel. +49 (0)2824 910 124 | www.beautylive.eu
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 7 SKINCARE FOR MEN CENT PUR CENT HOMME: ‘NO-NONSENSE SKINCARE’ VOOR ELKE MAN “Uit de vele berichten in de Facebook-community van Cent Pur Cent - goed voor bijna 30.000 volgers - bleek dat heel wat mannen met hun vingers in de verzorgingspotjes van hun vrouwen of vriendinnen zitten”, lacht Caroline Rigo. “Mannen zijn meer en meer bezig met verzorging. Het was dus een logische stap om ook met producten voor mannen op de markt te komen. Het basisprincipe van onze lijn is om de huid gezond en goed verzorgd te houden en dat met een minimale inspanning. Onze huidverzorging is gericht op eenvoud, effectiviteit en praktisch gebruik. Dit betekent dat er aandacht wordt besteed aan de basisstappen van reiniging, hydratatie en bescherming. Daarom bestaat de collectie voorlopig uit slechts vier makkelijke producten, verpakt in een handige, stijlvolle gentlebag. Met deze lancering maken we cosmetica dus nog toegankelijker voor alle mannen.” No-nonsense skincare Uit een aanvullend veldonderzoek bij een 100-tal mannen blijkt dat er een stijgende interesse is in huidverzorging, het voor hen een middel is om het zelfvertrouwen op te krikken en de voorkeur uitgaat naar gemakkelijk te gebruiken producten die snel absorberen. Een ‘no-nonsense’ verzorgingslijn voor mannen uitbrengen, was voor Caroline Rigo dus een logische stap. Het basisprincipe is om de huid gezond en verzorgd te houden met een minimale inspanning. Er wordt daarom vooral aandacht besteed aan drie belangrijke basisstappen in de huidverzorging: reiniging, hydratatie en bescherming. Caroline Rigo wil met Cent Pur Cent Homme cosmetica nog toegankelijker maken voor mannen en focust om die reden op slechts vier makkelijke maar zeer belangrijke verzorgingsproducten: een Face Cream, een Eye Cream, een Face Wash en een Body Wash. Ze zitten samen verpakt in een ‘gentlebag’, een handig en stijlvol luxe etui. Cent Pur Cent Homme “Dankzij Kamille-extracten (Azuleen), bekend om zijn ontstekingsremmende eigenschap, richten we ons met de ‘Face Cream’ op het verzachten, verlichten en herstellen van een al dan niet geïrriteerde huid”, vervolgt Caroline. Goed nieuws voor mannen, want de succesvolle beautyonderneemster Caroline Rigo (RiGorgeous), bekend van onder andere de minerale make-upmerken Cent Pur Cent en i.am.klean lanceerde vorig jaar een nieuwe verzorgingslijn: Cent Pur Cent Homme, bestaande uit vier gemakkelijke en toegankelijke producten. De formule van de ‘Eye Cream’ is gericht op o.a. het verbeteren van de elasticiteit van de huid en het beschermen tegen de bijwerkingen van de alom bekende UV-stralen. De gelcrème geeft een onmiddellijk resultaat met een ‘Tensor Effect’ dat je na vijf minuten na het aanbrengen al ziet. Het verzacht de huid door het aantrekken van water naar het oppervlak, waardoor er een intense hydratatie ontstaat en de huidoppervlakte gladder wordt. De ‘Face Wash’ bestaat uit natuurlijke ingrediënten zoals Multi-Moist. De krachtige formule reinigt de huid effectief. Het verwijdert vuil en onzuiverheden en zorgt voor een gezonde vochtbalans. De ‘Body Wash’ zorgt tot slot voor de algemene verzorging van het lichaam. Meer informatie over Cent Pur Cent vind je op www.centpurcenthomme.com
8 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 SUPPLEMENTEN KRAEM WERKT OOK MET FYTOTHERAPIE Fytotherapie is de wetenschap van de kruidengeneeskunde. De naam fytotherapie is afgeleid van ‘fytos’ dat plant betekent en ‘therapeia’ dat helen betekent. Met fytotherapie ondersteun je jouw gezondheid met planten en kruiden, omdat ze veel belangrijke werkstoffen bezitten. Ze kunnen worden ingezet om bijvoorbeeld organen te versterken of ontgiftingsprocessen te stimuleren. Fytotherapie is duizenden jaren oud. Onze medische voorzieningen waren tot de negentiende eeuw volledig gericht op de werking van planten en kruiden. Maar met de opkomst van de farmaceutische industrie werden ze steeds meer naar de achtergrond verdrongen. Ondanks dat, is fytotherapie zich op de achtergrond blijven ontwikkelen met diverse wetenschappelijke onderzoeken en de populariteit neemt weer toe. Hoe werkt fytotherapie? Planten en kruiden bevatten een breed scala aan werkzame stoffen. Van veel van deze werkstoffen weten we wat het effect is op de gezondheid. Vaak worden planten gecombineerd om bepaalde eigenschappen te versterken. De werking is afhankelijk van het actieve bestanddeel in de plant en bij welke klacht het gebruikt wordt. Voorbeelden van planten die vaak gebruikt worden zijn: • Rode zonnehoed (Echinacea purpurea) is goed voor de luchtwegen* • Zwarte bes (Ribes nigrum) heeft een gunstige invloed op de bloedsomloop* • Citroenmelisse (Melissa officinalis) ondersteunt de nachtrust* • Passiebloem (Passiflora incarnata) ondersteunt in stress-situaties* (* Gezondheidsclaims zijn in afwachting van goedkeuring door de Europese Commissie.) Voor een optimaal resultaat in huidverbetering en de aanpak van huidproblemen, werkt een KRAEM-specialist naast de natuurlijke huidverzorgende cosmetica ook met fytotherapie, bestaande uit de voedingssupplementen en kruidencomplexen van KRAEM. Waarom fytotherapie inzetten bij huidproblemen? Een goede huidverzorging gaat soms verder dan alleen het behandelen van de buitenkant. Zeker bij huidproblemen kan het voorkomen dat er nog andere gezondheidsklachten zijn, of functioneren organen in een disbalans, wat vervolgens van invloed is op het huid(probleem). Onze organen staan namelijk met elkaar in verbinding en werken samen. Treedt er bij één orgaan een verstoring op, dan kan dat van negatieve invloed zijn op het functioneren van een ander orgaan. Bijvoorbeeld, een disbalans in je darmen kan ervoor zorgen dat je huid onzuiver wordt. In zo’n geval is het belangrijk dat je aan de oorzaak van het huidprobleem gaat werken en dat zijn dus de darmen. Een darm is gezond als alle micro-organismen in symbiose met elkaar samenleven. Is deze symbiose verstoort, dan kan het evenwicht worden hersteld met het tijdelijk innemen van een voedingssupplement en/of kruidencomplex. Als je daarnaast de juiste natuurlijke huidverzorgende cosmetica gebruikt, zul je snel merken dat je huid zich gaat herstellen. Toegepaste kinesiologie Een KRAEM-specialist gebruikt toegepaste kinesiologie (spiertesten) als navigatie om energieblokkades op te sporen. Waarom? Het lichaam functioneert met energie en wanneer er ergens een energiebaan blokkeert, kan het zijn dat er een disbalans of lichamelijke klacht ontstaat. Toegepaste kinesiologie is een manier om de energetische samenhang tussen organen enerzijds en spieren en gewrichten anderzijds, zichtbaar te maken. Met spiertesten kan een blokkade in energie worden aangetoond. En dat geldt dus ook voor onze huid, ons grootste orgaan en de spiegel van onze gezondheid. Een KRAEM-specialist werkt met spiertesten om de huid weer in een natuurlijke balans te krijgen en huidproblemen op te lossen. Beter gezegd: om de oorzaak hiervan op te sporen. Door middel van spiertesten kan er worden gemeten welke producten uit ons assortiment een toevoeging kunnen zijn om de energieblokkade in de huid op te heffen, zodat de huid zichzelf weer in evenwicht kan herstellen. Meer informatie: KRAEM | Tel. 045-5778121 | www.kraem.nl
MEDISCHE Q-YAG LASER 3.0 1000mj - 1500mj - 2000mj BODY SHAPING cryo-lipo & ems Uitvoering met 5 filters: (532nm - 1064nm - 1320nm carbon - 1064nm fractional - 755nm focus). Met medische CE. High Performance Beauty Systems for Professionals Beauty & Wellness Beds Bowie Medical BV - Parallelweg 7D - 5349 AD Oss - Tel 0412-690116 - info@bowiemedical.nl - www.bowiemedical.nl Bezoek onze showroom & winkel: open maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 en zaterdag van 10.00 tot 16.00 Professionele apparatuur voor lichaamsbehandeling. Afslanken, figuurcorrectie en vetreductie met de nieuwste technologieën. ELEKTRISCH ONTHAREN blend en diathermie apparatuur High intensity focused ultrasound voor non-invasieve face-lift Voor behandeling van gezicht en lichaam. MEDISCHE MICRO NEEDLING pen voor micro-needling Elektrisch ontharen met Blend apparatuur. Wratjes couperose en andere oneffenheden behandelen met Tele-Gone diathermie. HIFU DYNAMIC apparatuur voor liften en verstrakken Micro-needling systeem en meso-ampullen voor huidtherapie. Met medische CE. Krachtige pen met instelbare snelheid & diepte. SKINSTATION apparatuur voor huidverbetering EMS in combinatie met RF. Liftende en verstrakkende behandeling voor : het gezicht, de nek en de onderkin. CAPTUR PRO+ professionele huidanalyse Uitgebreide resultaten rapporten. Gemakkelijk en snel analyses vergelijken. Inclusief gepersonaliseerd product/behandel advies. Keuze uit: hydro-facial, carboXyneo, RF-lifting, meso-injectie, oxygen-spray, ultrasound, hot/cold therapie en skin scrubber. Diode lasers voor permanent ontharen. Met intelligente huidcamera, ingebouwde CRM klanten database en Android besturingssysteem. EM-JUVENATION TESSA stimuleert spieren & collageen DIODE LASERS ICE+ XT & XTA met triple/quad-wave technologie
10 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 GROOT INTERVIEW: VITAKRUID ‘DE DREMPEL VOOR BEAUTYONDERNEMERS OM MET VITAKRUID TE WERKEN IS BEWUST HEEL LAAG’ Vitakruid behoeft qua naamsbekendheid weinig introductie. Wat wellicht wat minder bekend is, is dat het merk graag nauwgezet samenwerkt met beautyprofessionals. “Wij zijn als merk mede groot geworden dankzij schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten die onze producten gericht adviseren aan hun klant. Vitakruid Beauty is een productlijn die aansluit bij hun wensen. Als doelgroep zijn beautyprofessionals voor ons enorm belangrijk. Om hen nog beter te kunnen helpen, zijn we bezig met restyling van deze lijn”, vertelt Rogier Nederlof, coördinator Research & Development bij Vitakruid. Dat Vitakruid zo goed aanslaat bij beautyprofessionals is volgens Alex Daalder, Lead Trade & Media binnen het Nederlandse suppletiemerk, eigenlijk heel logisch. “Wij zijn een merk dat zich bevindt in het adviessegment. Aanvankelijk bij diëtisten en fysiotherapeuten, maar vanaf het moment dat we Collageen Solugel introduceerden, zagen we de vraag toenemen vanuit schoonheidsspecialisten. Vorig jaar maakte een bekende influencer uit haarzelf een TikTok-video over het gebruik van een ander populair supplement van ons: SilSolutions®, voor meer haarvolume, waarna de verkoop van dit product vanuit het niets min of meer explodeerde”, lacht hij. “Dat hadden wij ook niet aan zien komen.” Rogier vult aan: “SilSolutions zorgt voor mooi en glanzend haar, maar ook de huid en nagels worden mooier, zachter en soepeler. SilSolutions en Collageen Solugel behoren tot het standaardassortiment van Vitakruid Beauty. Daar is later Beauty Complex aan toegevoegd. Beauty is één van onze belangrijkste categorieën geworden. Het uiterlijk van deze productlijn was, in zekere zin, enige tijd onderschikt aan de kwaliteit. Het kiezen voor de witte pot was destijds een makkelijke keuze omdat dat onze standaardverpakking was voor bestaande producten. Om de beautyprofessional echter nog beter te kunnen bedienen, ondergaan de producten nu een restyling. De huisstijl voor deze lijn wordt blauw. Waarmee de producten in het display nóg beter tot hun recht komen in de salons.” Trainingen en tutorials Advisering is een belangrijk deel van Vitakruids propositie. “Daarom besteden we hier richting beautyprofessionals ook aandacht aan”, legt Alex uit. “We bieden beautyprofessionals via onze gratis academy de mogelijkheid om kennis op te doen over de rol van voeding en suppletie op uiterlijke kenmerken. Zo vind je bijvoorbeeld korte instructievideo’s over bepaalde gezondheidsdoelen, nutriënten of specifieke producten. Waarom bieden we dit gratis aan? Een consument wil tegenwoordig weten waarom een bepaalt supplement nodig is. Des te meer onderlegd je bent, des te beter het advies naar je klanten. Ieder type beautyprofessional kan bij ons terecht. De kleinste starter met haar eerste klant,
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 11 tot aan een grote keten met meerdere filialen. We zien regelmatig dat beautyprofessionals kiezen voor een lage instap waarbij gebruik wordt gemaakt van ons ‘Affiliate’-systeem of voorschrijfmodule. Later nemen ze meer producten op voorraad zodra ze op productniveau heel duidelijk kunnen uitleggen wat een product doet.” Suppletie is een andere manier om aan beauty te werken. “De buitenkant verbeteren van binnenuit. Voor beautyprofessionals is het daarom belangrijk om goed te begrijpen hoe de kwaliteit wordt bepaald en hoe zij dit kunnen doorgeven aan hun klanten. Alleen dan kunnen ze hun prijs ook prima uitleggen en onderbouwen richting de consument, die wil weten waarom een potje in de salon 29,90 euro kost en de B12-tabletten bij een drogisterij slechts vier euro. Hierbij kan een consument ook eens letten op de vorm van B12. In de drogisterij vind je doorgaans synthetische vitamines, zoals in dit geval cyanocobalamine. De synthetische vorm van een vitamine plas je weer uit, terwijl de natuurlijke vitamines die wij gebruiken echt door het lichaam worden opgenomen.” Formule en kwaliteit Veel kennis van de ingrediënten, een hoogwaardige werking en het juiste advies. Deze drietrap resulteert volgens Rogier in kwaliteit. “Wij werken uitsluitend met gecertificeerde ontwikkelaars, die klinische tests en wetenschappelijke onderbouwing van de werking van ingrediënten kunnen overleggen. Zo gebruiken wij in onze gloednieuwe complete beautyformule, genaamd Beauté® Collageen Complex, een zuivere vorm van gehydroliseerd collageen. Aangevuld met zeven andere hoogwaardige nutriënten, waaronder keratine, hyaluronzuur en een Moldavisch Drakenkop extract”, zegt Rogier. “We gebruiken een gepatenteerde vorm van keratine Cynatine® HNS, wat zorgt voor een effectieve opname. Deze unieke formule bestaat uit biologisch beschikbare keratinepeptiden. Deze kleinere moleculen kunnen gemakkelijker door het lichaam worden opgenomen en efficiënter naar de doelcellen worden getransporteerd. Hierdoor kunnen ze dieper doordringen in de huid, haren en nagels, waar ze hun functie optimaal vervullen.” Hij vervolgt: “Hyaluronzuur hebben we toegevoegd omdat het grote hoeveelheden water vast kan houden. Het speelt vooral een rol in de huid. Het gepatenteerde hyaluronzuur HyaMax® heeft een uitzonderlijk laag molecuulgewicht van tussen de 10.000 en 100.000 dalton, wat zorgt voor een uitstekende opname in de dunne darm.” En een andere nutriënt waarmee Vitakruid zicht onderscheidt – dat bovendien in 2022 de prijs Beauty from within nutrient van het jaar won – is Moldavische Drakenkop. Dit bestanddeel stimuleert de lichaamseigen aanmaak van collageen. En over kruiden en bestanddelen gesproken: “Wij gebruiken uitsluitend extracten en stoffen met een bewezen werking. Als je namelijk extracten zonder standaardisering gebruikt, weet je ook niet in welke mate het werkt. Het maakt nogal wat uit of een supplement 5 of 30 procent werkzame stof van een bepaald nutriënt bevat. Wij willen bewijs waaraan we de werkzaamheid kunnen ontleden. Vervolgens doen we er ook zelf nog 1-op-1 onderzoek mee alvorens we het lanceren. Als wij een nieuw product op de markt brengen, dan werkt het, want het is getest.” Laagdrempelig Laagdrempelig is de wijze waarop beautyprofessionals kunnen starten met Vitakruid, legt Alex uit. “Iedereen moet in staat zijn onze producten te adviseren aan haar klanten. Schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten maken heel gemakkelijk een account aan via zakelijk.vitakruid.nl en kunnen daarna twee wegen bewandelen. Wie de producten nog niet zelf op voorraad kan hebben, kan binnen minuten een commissiecode aanmaken onder ‘Affiliate’. De beautyprofessional bepaalt zelf hoeveel commissie zij ontvangt en hoeveel korting haar cliënt ontvangt op elke productverkoop. Aan het einde van ieder kwartaal wordt het totaal aan verdiende commissie netjes op je bankrekening gestort. Wie de producten direct bij ons inkoopt, krijgt 35% inkoopkorting en extra factuurkorting op basis van een staffel. Een van de nieuwste functies op ons platform is de voorschrijfmodule. Hiermee kunnen klanten gekoppeld worden aan een salon, zodat ondernemers ook bij een herhaalaankoop gegarandeerd zijn van hun commissie.” Vitakruid helpt beautyondernemers graag om succesvol te zijn, vertelt Alex. “Wie zich heeft aangemeld als verkooppunt, komt als adviespunt op Vitakruid. nl te staan, waardoor je iedere maand toegang hebt tot ruim 1 miljoen advies behoevende consumenten. Consumenten die een verkooppunt zoeken, vinden jouw salon dan terug in hun woonplaats. En wie meer modules afrondt in de academy, verhoogt zijn kennisniveau, verdient daarmee punten en komt hoger in de ranking te staan. Kortom, je wordt beter vindbaar voor klanten. Verder zorgen we voor het benodigde promotiemateriaal. Een display en diverse productposters leveren we gratis mee bij een bestelling van meerdere producten. Een display zorgt ervoor dat de producten mooi opvallen in de salon.” Rogier besluit met een belangrijke aanvulling: “Wij vinden het enorm belangrijk dat deze doelgroep succes heeft met onze supplementen.” Meer informatie: Vitakruid Tel. 085-210 43 00 zakelijk.vitakruid.nl (voor professionals) www.vitakruid.nl (voor consumenten)
12 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 HUIDVERJONGING CRYSTAL RETINAL 24: ‘KRACHTIGSTE ANTIAGINGPRODUCT IN DE WERELD’ Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat het serum hardnekkige rimpels zichtbaar verzacht, donkere vlekken verheldert en de huid ontlast en verstevigt zonder te irriteren. Je huidtextuur ondergaat een ware metamorfose, want je poriën worden minder zichtbaar en fijne lijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het serum is geschikt voor dagelijks gebruik en mag eigenlijk niet ontbreken in een goede en gezonde huidverzorgingsroutine. Breng het ‘s avonds aan en laat het ‘s nachts zijn werk doen. Je zult versteld staan van de resultaten. Maak kennis met Crystal Retinal 24, het krachtigste anti-agingproduct in de wereld van huidverzorging. Zo omschrijft Medik8 haar nieuwste retinalserum. Dit onlangs gelanceerde serum bevat vitamine A, het belangrijkste ingrediënt tegen tekenen van huidveroudering en werkt maar liefst elf keer sneller dan retinol. “Met slechts een tube Crystal Retinal onthul je al een jonger uitziende huid. Hiermee zetten we een nieuwe standaard in professionele huidverzorging.” Crystal Retinal 24 biedt nog intensievere resultaten Verschillende opbouwende sterktes Medik8 biedt al een reeks Crystal Retinal-serums aan in verschillende sterktes, van milde formules voor beginners tot krachtigere opties voor de doorgewinterde huidverzorgingsliefhebbers. Voor degenen die net beginnen met retinal, zijn er mildere formules beschikbaar die de huid voorzichtig laten wennen aan de krachtige werking van vitamine A. Maar met de introductie van Crystal Retinal 24 zetten ze een nieuwe standaard in professionele huidverzorging. Deze nieuwste sterkte is ontworpen voor gebruik door professionals en biedt nog intensievere resultaten. Het is bedoeld voor degenen die al bekend zijn met retinal en hun routine naar het hoogste niveau willen tillen. Met deze serumsterkte kun je rekenen op een nog gladder, egaler en jeugdig ogend huidoppervlak. Nieuw: Crystal Retinal 24 Wat maakt Crystal Retinal 24 zo speciaal? Naast het hogere percentage retinal, bevat het ook hydraterende ingrediënten en antioxidanten die helpen om de huid te kalmeren en te voeden terwijl het werkt. Dit betekent dat je niet alleen de voordelen van een krachtigere vitamine A krijgt, maar ook dat je huid gehydrateerd en beschermd blijft. Zo kun je zonder zorgen genieten van de voordelen van een krachtige anti-aging behandeling. “Dus, ben je klaar om je huidverzorging naar een hoger niveau te tillen? Of je nu een professional bent of gewoon je huidverzorgingsroutine serieus neemt, Crystal Retinal van Medik8 is een must-have voor iedereen die zijn huid wil transformeren. Je huid zal je dankbaar zijn.” Meer informatie: Medik8 Tel. 0316-221 518 info@medik8.nl www.medik8.nl
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 13 HUIDVERBETERING “Er was nooit een goede remedie voor deze vervelende putjes. Alweer meer dan twaalf jaar geleden zag ik, op één van mijn reizen in Azië, een silicone cupje. Daar werden ze, hoewel in een andere vorm, alom gebruikt. Dat bracht mij op het idee om hiermee een systeem op de markt te brengen. Dat werd het Bellabaci Massage Systeem”, legt Rochelle uit. Optimaal resultaat behalen Hoe zit het nu eigenlijk? Cellulite wordt ook wel cellulitis genoemd, maar dat is niet juist. Cellulitis is een bacteriële infectie, kenmerken zijn een gezwollen, rode huid, pijn en koorts. Dit is te behandelen met antibiotica. Cellulite ontstaat in de diepere huidlaag en het vetweefsel. Het bindweefsel tussen de vetcellen houdt deze op hun plaats, waardoor de huid glad en strak blijft. Als de vetcellen groter worden, kan het bindweefsel niet meer meerekken. De cellen puilen dan uit en dat is zichtbaar op de huid in de vorm van putjes en kuiltjes. Wil jij in je salon ook deze cellulite behandeling aanbieden? “Meld je vandaag dan nog aan voor één van onze fysieke of online cupping massage-trainingen en ontdek wat je met deze eeuwenoude techniek kunt bereiken. Onze trainingen bieden uitgebreide begeleiding in het gebruik van de Bellabaci-cups, zodat je het optimale resultaat kunt behalen en de gezondheid van je huid kunt verbeteren.” Meer informatie: Bellabaci Benelux Tel. 06-55 34 39 24 info@bellabaci.nl bellabaci.nl academiebellabaci.nl SINAASAPPELHUID… KUSJE EROP! Sinaasappelhuid… Kusje erop! Ging het maar zo gemakkelijk. Helaas gaat een sinaasappelhuid niet zomaar weg. Maar er is wel iets aan te doen. Met de KUSJES van Bellabaci. “Behandelen met de Bellabaci Body-cups is uitermate geschikt voor de behandeling van cellulite. Bijvoorbeeld in kuurvorm aanbieden aan je klanten”, vertelt Rochelle van Doorn van Bellabaci Benelux. Rosalique gun je mensen! Echte mensen echte resultaten! Vricos BV is importeur Rosalique voor de schoonheidssalons en detailhandel in Nederland en België. www.rosalique-professional.nl Voor Na Voor Na Voor Na Want Rosalique werkt voor iedereen met roodheid in het gezicht, van de dame met rosacea tot het meisje met de puistjes en vlekjes. Het camoufleert, verzorgt én kalmeert. ZELF UITPROBEREN? Gewoon gratis samples aanvragen: www.rosalique-professional.nl ADVERTENTIE
14 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 EVENEMENT ERVAAR MOOISTE BEAUTYMERKEN TIJDENS INSPIRATIEDAG IN BEAUTY CUBE Na succesvolle eerdere edities, organiseert de Beauty Cube opnieuw een Inspiratiedag voor ambitieuze en leergierige beautyprofessionals. “Tijdens deze dag heb je de kans om bij iedere showroom binnen te stappen en producten van de mooiste beautymerken te ruiken, voelen én ervaren. Tevens geven onze showroomhouders deze dag diverse demonstraties zodat jij kennis kunt maken met nieuwe innovaties en ontwikkelingen. Het is fantastisch om te horen hoe positief de Inspiratiedag altijd ontvangen wordt. En heel leuk; voor de volgende editie hebben wij iets nieuws op het programma staan! Je krijgt namelijk de kans om aan te sluiten bij diverse workshops, georganiseerd door BeautyOn en Partner in Aesthetics. Wij weten zeker dat 23 september weer een groot succes gaat worden”, vertelt Helen Ypma, manager van Beauty Cube, enthousiast. De Inspiratiedag is gratis te bezoeken. Demonstraties en workshops Om 09.30 uur opent de Beauty Cube haar deuren en van 10.00 uur tot 17.00 uur kunnen bezoekers terecht in de showrooms. “Houd de socialmedia-pagina’s Het is weer tijd voor een nieuwe editie van de hooggewaardeerde Inspiratiedag in de Beauty Cube. Op maandag 23 september zijn alle showroomhouders van de Beauty Cube aanwezig in Almere om jou de mooiste beautyproducten te laten ervaren. Het belooft een inspirerende dag te worden om apparaten te proberen, producten te testen, kennis te maken met de mooiste beautymerken én te netwerken. Wat mag je verwachten van de Inspiratiedag? - Prachtige beautymerken die allen iets unieks bieden voor jouw salon; - Een fantastische beautyomgeving waar je geïnspireerd raakt; - Interessante demonstraties en workshops, waardevolle informatie voor jouw salon; - Rustieke omgeving met persoonlijke aandacht waarbij er écht de tijd voor je wordt genomen in de verschillende showrooms; - Uiteraard een hapje en een drankje van de Beauty Cube in de gaten voor leuke sneak peeks van de Inspiratiedag”, adviseert Ypma. “Alle showroomhouders van Beauty Cube zijn aanwezig op 23 september om jou een onvergetelijke dag te bezorgen.” Een overzicht van de showroomhouders is te vinden op de website van de Beauty Cube. Tevens zijn er diverse gastexposanten aanwezig, die voor belangstellenden klaar staan met een inspirerend programma! Denk aan BeautyOn, ProNails, 247 Cosmetics en Prescription Beauty. Meer informatie en aanmelden via www.beautycube.nl/events of neem contact op via info@beautycube.nl
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 15 Vitamines, algenextracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten… Het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten van een professioneel cosmeticaproduct. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we uit in deze rubriek ‘What’s in it?’ Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Hélène Notebaert, trainster bij Beauty2People, over peptiden. Peptiden zijn tegenwoordig een hot topic in de cosmetica. Hun populariteit is de laatste jaren sterk toegenomen vanwege de veelbelovende voordelen die ze bieden, zoals het stimuleren van collageenproductie en het verbeteren van de huidstructuur. Maar wat zijn peptiden precies en waarom zijn ze zo belangrijk in huidverzorging? Wat zijn Peptiden? Peptiden zijn korte ketens van aminozuren, de bouwstenen van eiwitten. Ze bestaan uit twee of meer aminozuren die door peptidebindingen met elkaar verbonden zijn. Als een keten minder dan 50 aminozuren bevat, wordt het een peptide genoemd; langere ketens worden polypeptiden of eiwitten genoemd. De specifieke volgorde van aminozuren bepaalt de unieke eigenschappen van elk peptide. Functioneel gezien zijn peptiden essentieel voor de communicatie tussen huidcellen. Ze sturen signalen die cellen aansporen om bijvoorbeeld meer collageen te produceren, wat resulteert in een stevigere en elastischere huid. Soorten peptiden in huidverzorging In huidverzorging worden peptiden vaak onderverdeeld in biomimetische en bioactieve peptiden. Biomimetische peptiden bootsen de werking van natuurlijke peptiden na en stimuleren processen, zoals de productie van collageen en elastine. En je hebt bioactieve peptiden, die gaan verder dan nabootsing en dragen actief bij aan de verbetering van huidfuncties. De belangrijkste bioactieve peptiden zijn: • Signaalpeptiden: bevorderen de aanmaak van collageen en elastine, wat helpt rimpels te verminderen en de huid steviger te maken. • Transportpeptiden: faciliteren het transport van essentiële mineralen, zoals koper naar huidcellen, wat de collageenproductie bevordert en huidgenezing ondersteunt. • Enzyminhiberende peptiden: remmen enzymen die collageen afbreken, waardoor de huid langer jong en gezond blijft. • Neurotransmissie remmende peptiden: blokkeren de signaaloverdracht tussen zenuwen en spieren, wat leidt tot minder expressielijnen en rimpels. Vergelijkbaar met het effect van botox, maar zonder een injectie. Waar komen peptiden vandaan? Peptiden komen van nature voor in ons lichaam, maar worden ook gevonden in andere organismen, zoals planten. Bij gebruik in huidverzorgingsproducten worden ze door het lichaam herkend zonder een immuunreactie op te wekken, wat ze bijzonder geschikt maakt voor de gevoelige huid. Dit vermindert de kans op irritatie en bijwerkingen. Synthetische peptiden begonnen in de jaren tachtig aan populariteit te winnen toen wetenschappers ontdekten dat ze specifieke signalen naar huidcellen konden sturen om het verouderingsproces te vertragen. Een van de eerste en nog steeds populaire peptiden is Palmitoyl Pentapeptide-4, beter bekend als Matrixyl. Hoe werken peptiden in de huid? Wanneer peptiden op de huid worden aangebracht, dringen ze door in de bovenste lagen en geven signalen aan de onderliggende cellen. Voor optimale PEPTIDEN WHAT'S IN IT? INGREDIËNTEN resultaten moeten peptiden dagelijks worden gebruikt in producten met klinische concentraties, en werken nog beter wanneer de formules synergetisch versterkt worden met hoogwaardige actieve ingrediënten zoals hyaluronzuur, vitamine C, retinol, of antioxidanten. Dit stimuleert de collageenproductie, wat zorgt voor een stevigere, jonger uitziende huid, en versterkt de huidbarrière, wat essentieel is voor vochtbehoud en bescherming tegen schadelijke invloeden van buitenaf. De toekomst van peptiden Peptiden zijn veelzijdige en effectieve ingrediënten in de cosmetica, met talloze voordelen voor de huid. Ze ondersteunen regeneratie, bescherming en algehele huidgezondheid. Door hun bewezen effectiviteit en voortdurende innovatie blijven peptiden een essentieel onderdeel van moderne huidverzorging, met nog meer veelbelovende toepassingen in de toekomst. De technologie achter peptiden blijft zich ontwikkelen. Innovaties zoals het gepatenteerde CELLRENEW-16 zijn ontworpen om de genexpressie van structurele eiwitten, groeifactoren en antioxidanten te stimuleren, vochtretentie te verbeteren en de huid te beschermen tegen oxidatieve stress. Peptiden vormen de basis van de producten van HydroPeptide, het merk dat Beauty2People in Nederland vertegenwoordigt. HydroPeptide kijkt niet naar de leeftijd van een persoon, maar naar de gezondheid van de huidcellen. Of preciezer: naar de markeringen rondom het DNA van deze cellen. Dit wordt epigenetica genoemd. Peptiden zijn epigenetische hulpmiddelen voor huidverzorging en een belangrijk ingrediënt voor de transformerende formules van HydroPeptide. Kijk voor meer informatie op www.hydropeptide.nl.
16 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 BEDRIJFSPROFIEL: BEAUTYLEVERANCIER.NL ‘PRAKTIJKERVARING IS DE BASIS VAN ALLES WAT WE DOEN BIJ BEAUTYLEVERANCIER.NL’ Vijftien jaar geleden is Beautyleverancier.nl opgericht met een duidelijke missie: het leveren van hoogwaardige producten die essentieel zijn voor beautyprofessionals om hun klanten de best mogelijke service te bieden. Martijn licht toe: “We leveren een divers assortiment, van cosmetica, wimper- en wenkbrauwproducten, harsartikelen, tot pedicurematerialen. Allemaal zorgvuldig geselecteerd om aan de specifieke eisen van schoonheidssalons te voldoen. Onze aanpak is grondig praktijkgericht.” Praktijkgericht Ondernemen "De oorspronkelijke schoonheidssalon, waar het vijftig jaar geleden allemaal begon, bestaat nog steeds en wordt succesvol gerund door een team van drie schoonheidsspecialisten”, zegt Martijn. “In deze salon worden alle nieuwe producten uitvoerig getest en beoordeeld voordat ze aan het assortiment van Beautyleverancier.nl worden toegevoegd. Elk product moet onze strenge tests doorstaan. We evalueren alles op uitstraling, kwaliteit, marge en kostprijs, zodat we zeker weten dat wat we aanbieden het beste is voor onze klanten." Francie Cosmetics "Binnen ons assortiment bieden we ook onze eigen cosmeticalijn aan, Francie Cosmetics", vervolgt Linda. Deze lijn is ontworpen met een helder stappenplan voor de optimale verzorging van de huid, aangepast aan de unieke behoeften van elke klant. Het proces begint met RECONNECT, waarbij de huidconditie zorgvuldig wordt bepaald om een gepersonaliseerde aanpak te garanderen. Vervolgens volgt REFINE, waarbij een behandelplan wordt samengesteld met de beste producten die specifiek op jouw huid zijn afgestemd. De derde stap, RENEW, omvat de daadwerkelijke behandeling van de huid naar behoefte, gevolgd door REPEAT, waarbij klanten persoonlijk productadvies krijgen om de resultaten thuis vast te houden. Francie Cosmetics streeft ernaar om niet alleen tijdelijke oplossingen te bieden, maar een blijvende verbetering in huidverzorging te realiseren. De nieuwste innovatie in ons assortiment is het Pure Collagen Beauty Boost, een collageen supplement dat de huidverzorging naar een hoger niveau tilt door van binnenuit te werken. SLA Paris Make-up Eén van de merken die de laatste twee jaar sterk groeien binnen Beautyleverancier, is het merk SLA Paris, een merk dat bekend staat om zijn Franse elegantie en innovatie in professionele make-up. SLA Paris richt zich op beautyprofessionals en make-upartiesten (MUA's) Wat ooit begon als een kleinschalige praktijk aan huis, opgericht door Francien Verschuren, is inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf dat vele beautyprofessionals in Nederland bedient: Francie Group. Onder de paraplu van deze groep vallen verschillende bedrijfsactiviteiten, waarvan Beautyleverancier.nl de grootste is. Dit bedrijf, geleid door Martijn en Linda Verschuren, voorziet schoonheidssalons en andere beautyondernemers van een breed aanbod aan producten, variërend van nagelproducten tot hoogwaardige cosmetica.
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 17 die afhankelijk zijn van hoogwaardige make-up met een hoge pigmentatie. Het merk biedt een breed assortiment aan producten, van foundations en concealers tot oogschaduw en lippenstift, allemaal ontwikkeld met natuurlijke ingrediënten die zowel huidvriendelijk als milieubewust zijn. Introductie van Faby Nails "Met trots voegden we dit jaar Faby Nails toe aan ons assortiment", kondigt Linda aan. FABY Nails, een innovatief nagelverzorgingsmerk bekend om zijn luxe uitstraling en kwalitatief hoogwaardige producten, is ontworpen om aan de hoogste standaarden van nagelspecialisten en hun klanten te voldoen. "Faby Nails onderscheidt zich door hun toewijding aan cruelty-free nagellak, vrij van 10 schadelijke stoffen en een breed spectrum aan kleuren die aansluiten bij elke persoonlijkheid en stijl”, voegt Martijn toe. Deze lijn omvat alles van nagellak en verzorgingsproducten tot geavanceerde behandelingen voor nagelherstel, waardoor het een favoriet is onder professionals en consumenten die op zoek zijn naar de ultieme nagelverzorging. Hoogwaardige producten en kennisdeling Naast het aanbieden van een breed scala aan producten, ondersteunt Beautyleverancier.nl beautyprofessionals ook op andere manieren. De missie van het bedrijf is om professionals te helpen het beste in hun klanten naar boven te halen, en dit doen ze door een combinatie van hoogwaardige producten en het delen van kennis. Linda vult aan: "Wij beschikken over een eigen digitale academy waar we diverse cursussen en trainingen aanbieden. Deze zijn specifiek ontworpen om de expertise van beautyprofessionals verder te ontwikkelen en te verdiepen. Het is een waardevolle aanvulling voor iedereen die hun kennis naar een hoger niveau willen brengen." "Naast ons digitaal platform, bieden we ook praktijktrainingen en workshops voor onze verschillende merken", zegt Linda. "Deze interactieve sessies stellen onze klanten in staat om hands-on ervaring op te doen, wat essentieel is voor het ontwikkelen van praktische vaardigheden die onmiddellijk in hun werk kunnen worden toegepast. Door directe toegang te bieden tot de nieuwste technieken en producten, kunnen professionals niet alleen hun dienstverlening verbeteren, maar ook hun concurrentiepositie versterken." Beauty Business Theater Een van de hoogtepunten van het jaar is het Beauty Business Theater (op 16 oktober 2024), een evenement dat beautyleverancier.nl organiseert in thuisbasis Terneuzen. “Het is een evenement speciaal voor beautyprofessionals, met als doel hen te helpen hun salon een boost te geven”, aldus Martijn. Dit jaar zijn Tom Sebastian en Samantha Jordaan de gastsprekers, beiden experts in hun vakgebied. Tom Sebastian deelt zijn ervaring over het succesvol runnen van een beautybedrijf, terwijl Samantha Jordaan haar expertise deelt over voeding in relatie tot de huid.” Beautyleverancier.nl heeft in de loop der jaren bewezen dat hun combinatie van praktijkervaring, productkwaliteit en kennisdeling een succesformule is. Martijn en Linda met hun team blijven zich inzetten om hun klanten de beste producten en kennis te geven, zodat zij op hun beurt hun eigen klanten optimaal kunnen bedienen. Meer informatie: Beautyleverancier.nl Tel. 085-4012294 | beautyleverancier.nl Beautyleverancier.nl wordt geleid door Martijn en Linda Verschuren
Er zijn exclusieve salonproducten voor de behandelingen in het instituut van de beautyprofessional. Met gepatenteerde transportsystemen en formules met huidaffiniteit, met maximale effectiviteit en verdraagzaamheid zonder compromissen. Dermophisiologique begrijpt en respecteert de natuurlijke fysiologie van de huid en respecteert ook de omgeving, de natuur en het milieu! De producten worden al 25 jaar ontwikkeld door de Italiaanse arts Carolina Ambra Redaelli die postdoctoraal afstudeerde in esthetische geneeskunde. Zij staat aan het hoofd van een team gepassioneerde R&D-specialisten Voor meer informatie: scan de QR-code! Dermophisiologique is het eerste BCorp gecertificeerde cosmeticamerk en onderscheidt zich door een compleet assortiment hoogwaardige en intelligente cosmetische ‘Clean & Green’-producten, die het huidprobleem op basis van een exclusief 5-stappenplan zeer doelgericht aanpakken! La Valois Cosmetique | www.lavc.nl | info@lavc.nl | 0617248844 VANAF NU IS DIVADERME TE BESTELLEN BIJ: VIVA DONNA VOOR MEER INFORMATIE KUNT U CONTACT OPNEMEN INFO@VIVADONNA.NL 0624190976 WWW.VIVADONNA.NL/DIVADERME/B2B SCAN HIER: DIVADERME IN JOUW SALON?
DE BEAUTYSALON NR 4 2024 19 Iedere nieuwe klant (* die nog niet in ons systeem staat) kan bij ons het gratis kennismakingsdisplay (zie afbeelding) aanvragen via info@omegaflow.nl. Deze display bevat één gratis fles visolie en één pot viscollageen. Waarom ook alweer Omegaflow? • Een no-nonsense merk uit Nederland; • Directe import uit Noorwegen. MSC gecertificeerd; • Omega-3 Index vingerpriktest beschikbaar; • Aantrekkelijke consumentenadviesprijzen; • Goede marge voor wederverkoper; • Niet te koop op internet, maar exclusief bij de therapeut of salon (zonder webshop); • Elk jaar aanwezig op de Beauty Trade Special-beurs in Utrecht voor persoonlijk contact en nieuwtjes. Meer dan 500 salons en therapeuten gebruiken het merk Omegaflow. “We zijn gespecialiseerd in Omega-3 hoog gedoseerde Noorse Visolie en Noors Viscollageen Poeder omdat ze een bewezen effect hebben. Daarnaast hebben we geconcentreerde plantaardige algenolie.” SUPPLEMENTEN OMEGAFLOW VOEDT VAN BINNENUIT Voor de huid zijn twee voedingstoffen bovengemiddeld belangrijk: collageen en Omega-3. Onderzoek wijst uit dat na 8 weken dagelijks 10 gram viscollageen te gebruiken, de hydratatie van de gezichtshuid (+35%) verbetert. Een betere hydratatie laat een huid steviger aanvoelen. Superieur viscollageen Omegaflow bevat het superieure viscollageen omdat het aminozuurprofiel het meest lijkt op menselijk collageen. Het collageen is alleen gemaakt van de huid van 100% Noorse kabeljauw, afkomstig uit duurzame visserij. Het MSC-keurmerk laat zien dat de viscollageen afkomstig is van wilde vis. De viscollageen is er met toegevoegde aardbeismaak, maar ook 100% pure (naturel) variant zonder ook maar één toevoeging. Omega-3 vetzuren zijn voor goed voor allerlei dingen in ons lichaam. Maar ook onze huid wordt blij van omega-3. Onze huid bestaat uit de opperhuid, lederhuid en onderhuids bindweefsel, die samen bescherming, stevigheid en elasticiteit bieden. Omega-3, zoals in visolie, helpt de elasticiteit, zachtheid en normale structuur van de huid te behouden. Bovendien dragen de vetzuren bij aan de hydratatie, wat resulteert in een stralender uiterlijk van de huid. Voor kinderen of ouders van salonklanten biedt Omegaflow nu ook een heel lekkere optie om de Hersenbouwstenen binnen te krijgen: de Omega-3 Gummy. “Omegaflow biedt het allerbeste (maar ook betaalbare) voor jouw klant. Want hoe fijn is het als je klant lekker in zijn of haar vel bij jou vandaan komt? Help jouw klant stralen van binnen en buiten.” Meer informatie: Omegaflow Tel. 06-8288 1783 info@omegaflow.nl www.omegaflow.nl Kennismakingsdisplay Omegaflow
flippingbook.comRkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4