D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
5 2 0 1 6 41
E
V E N T
VERKOOPPRESENTATIE
FRANK BERGHUIS
TIJDENS
Door actief met de aanwezige schoonheidsspecialisten in gesprek te gaan en hen op een luchtige manier
een spiegel voor te houden, werd in de zaal al snel de conclusie getrokken dat blokkades die een hogere
omzet in de weg staan in veel gevallen door schoonheidsspecialisten zelf worden opgeworpen.
GULDEN MIDDENWEG
Frank Berghuis benadrukte dat het voor iedereen mogelijk is om deze blokkades uit de weg te ruimen*.
Om dit te bereiken is het belangrijk om een zekere afstand te nemen tot het product waarmee je werkt,
maar zelfs tot je klant. Dat klinkt voor jou als serviceverlener in hart en nieren misschien vreemd, maar
Frank Berghuis wist tijdens zijn presentatie duidelijk te motiveren waarom dit belangrijk is: “Een klantge-
richte houding is natuurlijk essentieel, maar wanneer je klantrelatie te empathisch is dan staat deze extra
productverkoop al snel in de weg. Wanneer je je hiervan bewust bent, is een belangrijke eerste stap naar
verandering en hogere verkoopcijfers gezet. De kunst is dus om de gulden middenweg te vinden, waarbij
je klantgericht bent maar tegelijkertijd verkoopgericht bent. En iedere goede verkoper weet dat die twee
elkaar helemaal niet in de weg hoeven te staan.”
CONTACTMOMENTEN
Een ander interessant punt uit Franks presentatie was zijn stelling dat consumenten gemiddeld vier tot vijf
contactmomenten nodig hebben voordat ze tot aanschaf van een product overgaan. “Als je dit weet, dan
weet je ook dat het belangrijk is om contactmomenten te creëren. Wees dus niet bang om producteigen-
schappen regelmatig te herhalen bij je klant, want het kan het verschil maken tussen verkopen of niet
verkopen”, aldus Frank Berghuis.
Meer informatie:
Mineral Skin Cosmetics
Tel. 033-2464532
www.mineralskincosmetics.nl*De Visie op p. 3 van dit magazine gaat ook in op dit thema (en de presentatie van Frank Berghuis)
BEGIN SEPTEMBER ORGANISEERDE MINERAL
SKIN COSMETICS EEN ‘CASH&CARRY’-DAG
IN NIJKERK. EEN INTERESSANT ONDER-
DEEL VAN DEZE DAG WAS DE PRESENTATIE
‘VERKOPEN IS EEN VAK’ DOOR TRAINER
FRANK BERGHUIS.
MINERAL SKIN COSMETICS-DAG
Frank Berghuis
Bernice van der Pijl, marketing manager bij Mineral
Skin Cosmetics