Previous Page  41 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 41 / 52 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

5 2 0 1 6 41

E

V E N T

VERKOOPPRESENTATIE

FRANK BERGHUIS

TIJDENS

Door actief met de aanwezige schoonheidsspecialisten in gesprek te gaan en hen op een luchtige manier

een spiegel voor te houden, werd in de zaal al snel de conclusie getrokken dat blokkades die een hogere

omzet in de weg staan in veel gevallen door schoonheidsspecialisten zelf worden opgeworpen.

GULDEN MIDDENWEG

Frank Berghuis benadrukte dat het voor iedereen mogelijk is om deze blokkades uit de weg te ruimen*.

Om dit te bereiken is het belangrijk om een zekere afstand te nemen tot het product waarmee je werkt,

maar zelfs tot je klant. Dat klinkt voor jou als serviceverlener in hart en nieren misschien vreemd, maar

Frank Berghuis wist tijdens zijn presentatie duidelijk te motiveren waarom dit belangrijk is: “Een klantge-

richte houding is natuurlijk essentieel, maar wanneer je klantrelatie te empathisch is dan staat deze extra

productverkoop al snel in de weg. Wanneer je je hiervan bewust bent, is een belangrijke eerste stap naar

verandering en hogere verkoopcijfers gezet. De kunst is dus om de gulden middenweg te vinden, waarbij

je klantgericht bent maar tegelijkertijd verkoopgericht bent. En iedere goede verkoper weet dat die twee

elkaar helemaal niet in de weg hoeven te staan.”

CONTACTMOMENTEN

Een ander interessant punt uit Franks presentatie was zijn stelling dat consumenten gemiddeld vier tot vijf

contactmomenten nodig hebben voordat ze tot aanschaf van een product overgaan. “Als je dit weet, dan

weet je ook dat het belangrijk is om contactmomenten te creëren. Wees dus niet bang om producteigen-

schappen regelmatig te herhalen bij je klant, want het kan het verschil maken tussen verkopen of niet

verkopen”, aldus Frank Berghuis.

Meer informatie:

Mineral Skin Cosmetics

Tel. 033-2464532

www.mineralskincosmetics.nl

*De Visie op p. 3 van dit magazine gaat ook in op dit thema (en de presentatie van Frank Berghuis)

BEGIN SEPTEMBER ORGANISEERDE MINERAL

SKIN COSMETICS EEN ‘CASH&CARRY’-DAG

IN NIJKERK. EEN INTERESSANT ONDER-

DEEL VAN DEZE DAG WAS DE PRESENTATIE

‘VERKOPEN IS EEN VAK’ DOOR TRAINER

FRANK BERGHUIS.

MINERAL SKIN COSMETICS-DAG

Frank Berghuis

Bernice van der Pijl, marketing manager bij Mineral

Skin Cosmetics