D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
5 2 0 1 6 49
ping bevindt zich een kleedkamer, een ruimte met Amfibia-banken en een
ontspanningsruimte. "Klanten zijn hier echt te gast. Om hen dit gevoel te
geven is het cruciaal dat ze ontvangen worden in een prettige, ontspannen
atmosfeer. De creatie van welbehagen en geborgenheid voor de klant is dan
ook een belangrijke leidraad geweest bij de inrichting van Chamomilla."
GHARIENI
Op de eerste verdieping bevinden zich vier behandelruimtes; een kamer voor
huidverbetering, een ruimte met een Quartzbank, een met een PediSpa-stoel
en een kamer voor duobehandelingen. "Al tijdens m'n opleiding was ik me
aan het oriënteren op het gebied van saloninrichting. Gharieni kende ik vanuit
de vakbladen en na een bezoek aan Gharieni op een vakbeurs was ik volledig
overtuigd. Wat ik vooral als uitermate prettig heb ervaren was de mate waarin
Gharieni met je meedenkt en het serviceniveau. Daar was en ben ik zeer over
te spreken."
ONDERSCHEIDEND
"Het meubilair waarvoor ik gekozen heb, sluit nauw aan op de visie van
Chamomilla en daarnaast draagt het zeker bij aan ons onderscheidend ver-
mogen. De Quartzbank bijvoorbeeld stimuleert de afvoer van afvalstoffen in
het lichaam en tegelijkertijd helpt de massagefunctie bij spierproblemen. Ik
hoor van mijn klanten dat ze zich hierdoor fitter voelen en dat is natuurlijk
een prachtig compliment. Iets soortgelijks geldt voor de PediSpa-stoel. Deze
voorziet bijvoorbeeld in een relax- en een vitaliseerprogramma, waarmee je je
klanten iets kunt aanbieden dat onderscheidend is. Ook dat past bij ons: we
willen klanten iets extra's bieden, dan boven het reguliere uitstijgt."
DUOBEHANDELINGEN
"Wat ik sinds de verhuizing ook als een enorme verbetering heb ervaren is de
cabine voor duobehandelingen. Deze biedt allerlei extra mogelijkheden. Eén
van mijn klanten is bijvoorbeeld een vrouw wiens moeder aan het demen-
teren is en de duokamer zorgt ervoor dat zij allebei kunnen ontspannen en
genieten. Een ander voorbeeld is een moeder wiens dochter last heeft van
acné. Zij komen hier samen, maar in tweede instantie kwam de dochter ook
alleen. De ruimte voor duobehandelingen kan dus drempels wegnemen, wat
een pluspunt is voor de verdere groei van het klantenbestand."
VERTROUWEN
"Het team van Chamomilla bestaat uit drie mensen; Judith is pedicure en
schoonheidsspecialist, Annemiek is allround schoonheidsspecialist en zelf ben
ik schoonheidsspecialist en heb ik bij U-Consultancy de opleiding tot medisch
schoonheidsspecialist gevolgd. Er zijn in mijn ogen twee belangrijke redenen
dat Chamomilla in de afgelopen jaren sterk gegroeid is. Ten eerste weten we
waarover we praten, is ons kennisniveau up-to-date en vinden we het belang-
rijk om te blijven leren. Klanten merken dat en ik ben er zeker van dat het
hen vertrouwen geeft. Ten tweede doen we altijd wat we beloven. We zullen
nooit dingen roepen die we niet kunnen waarmaken. Ook op die manier cre-
eren we vertrouwen, wat uiteindelijk de basis van een succesvolle salon is."
TOEKOMST
"Een belangrijk doel voor de toekomst is dat
Chamomilla zich nog meer dan nu al het geval is
een regiofunctie gaat vervullen. Vaste klanten komen
dus niet alleen uit Vollenhove zelf, maar uit de hele
regio. Verder vind ik het belangrijk om voldoende
middelen te hebben om te kunnen blijven vernieu-
wen en denk ik erover om van Chamomilla een
continubedrijf te maken, dat iedere avond geopend
is om op die manier in te spelen op de wensen van
klanten die overdag drukbezet zijn. Tot slot sluit ik
de opening van een tweede Chamomilla-vestiging
op termijn niet uit. Momenteel heb ik m'n handen
vol aan de vestiging in Vollenhove, maar mocht er
een moment komen dat ik weer een nieuwe stap wil
zetten dan is een tweede vestiging zeker iets waar ik
serieus over wil nadenken."
Meer informatie:
Chamomilla
Tel. 0527-205339
www.chamomilla.nlPROFIEL CHAMOMILLA
Bestaat sinds:
2011
Aantal medewerkers:
3
Merken:
Dalton Marine Cosmetics & Lily Lolo
Meubilair:
Gharieni
Specialiteit:
Huidverbetering