Previous Page  40 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 40 / 52 Next Page
Page Background

B

e u r s n i e u w s

In de loop der jaren heeft Cosmoprof Worldwide vele pieken en dalen gekend. Voor leveranciers uit de kappers- en

schoonheidsbranche was de beurs in de jaren negentig en de ‘zero’s’ een absolute must. Het ging zelf zo goed, dat er

ter aanvulling op de Italiaanse editie van Cosmoprof ook edities in Las Vegas en Hong Kong werden georganiseerd, die

nog altijd belangrijk zijn voor de Amerikaanse en Aziatische hair en beauty business. Tijdens de kredietcrisis echter ging

de beurs hard onderuit. Nu het economisch de goede kant opgaat, lijkt ook de organisatie weer nieuw zelfvertrouwen te

hebben gevonden en wordt alles in stelling gebracht om met de vijftigste editie de goede, oude tijden te doen herleven.

GROEIMARKT

Thema van de komende editie is ‘Tones of Beauty’, waarmee wordt aangegeven dat er speciale aandacht is voor cos-

metica en kappers- en beautyproducten die gericht zijn op consumenten met een niet-westerse huid of black hair, wat

wereldwijd gezien een belangrijke groeimarkt is. ‘Tones of Beauty’ is onderdeel van Cosmoprime, een soort preview

op de beurs zelf die gehouden wordt van 16 tot en met 19 maart.

De keuze voor het ‘Tones of Beauty’-thema is niet zo vreemd wanneer je bedenkt dat de markt voor ‘multicultural’

beauty gigantisch is, zo benadrukt de Cosmoprof-organisatie. “Vrouwen met een niet-westerse achtergrond geven

maar liefst tachtig procent meer geld aan cosmetica en verzorgingsproducten uit dan andere consumentengroepen.

Wereldwijd is deze markt al goed voor honderden miljarden dollars per jaar en dit wordt alleen maar meer”, aldus

Alessandra Allegri, Sales Team Manager van Cosmoprof Worldwide. “Veel producenten spelen hier al op in door

producten te ontwikkelen die geschikt zijn voor een bredere groep haar- en huidtypes. Cosmoprof vind deze ontwik-

keling dusdanig belangrijk, dat we er het hoofdthema van de komende jubileumeditie van hebben gemaakt. Zowel

voor salons, distributeurs en producenten is Cosmoprof 2017 dus de ‘place to be’ om geïnformeerd èn geïnspireerd te

worden over deze opkomende markt en alle bijbehorende ontwikkelingen.”

RECORD

Afgelopen jaar werd Cosmoprof Worldwide bezocht door een recordaantal van 200.000 bezoekers, 2510 exposanten

en waren er 25 landenpaviljoens. Met de aankomende vijftigste editie is er een goede kans dat deze recordcijfers

opnieuw verbroken gaan worden. Op de beursvloer zijn tientallen Nederlandse bedrijven aanwezig en ook is er een

Nederlands paviljoen.

Nieuws over Cosmoprof Worldwide volg je op social media via #cosmoprofww, via de app

en via de website

cosmoprof.com

AL TIENTALLEN JAREN IS COSMOPROF WORLDWIDE IN DE ITALIAANSE STAD BOLOGNA DE BELANG-

RIJKSTE KAPPERS- EN BEAUTYVAKBEURS TER WERELD. KOMEND JAAR (17 T/M 20 MAART 2017) WORDT

DE VIJFTIGSTE EDITIE GEHOUDEN EN DE ORGANISATIE ZET ALLES OP ALLES OM HIER DE BESTE EDITIE

OOIT VAN TE MAKEN.

VOORBEREIDINGEN 50E EDITIE

Cosmoprof

IN VOLLE GANG

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

6 2 0 1 6

40