Previous Page  109 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 109 / 116 Next Page
Page Background

ALS DISTRIBUTEUR VAN ONDER MEER DE MERKEN CHRONOSWISS, FORTIS, ROLF CREMER, BRISTON, MANU SCHMUCK, KOOS JEWELS, SIF

JAKOBS EN MANUELA CARL IS NIKO FRAGKOS VAN TAKEMEHOME WATCHES & JEWELLERY DAGELIJKS ONDERWEG EN BEZOEKT HIJ JUWELIERS.

ALS GEEN ANDER WEET HIJ WAT ER SPEELT IN DE BRANCHE, WAAR EVENTUELE PIJNPUNTEN ZITTEN EN WAAR MOGELIJKHEDEN LIGGEN VOOR

U ALS ONDERNEMER. ZIJN BEVINDINGEN DEELT HIJ GRAAG IN ZIJN TERUGKERENDE COLUMN IN VAKTIJDSCHRIFT DE JUWELIER.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Het voorjaar brengt ons weer nieuwe kansen. Februari tikt alweer

langzaam weg en maart roert niet alleen z’n staart, maar opent ook

het inkoopseizoen. De uitverkoop is voorbij en de nationale- en

internationale beurzen staan alweer bijna op punt van beginnen of

zijn zelfs al geweest. Het ‘gevoel’ gaat dus als het goed is weer krie-

belen. Actieve ondernemers zijn namelijk weer op zoek naar nieuwe

collecties en modellen om hun klanten mee te verrassen en dus gaan

juweliers en edelsmeden weer op zoek naar dè trends van 2017.

Dit voorjaar is het voor u als ondernemer mogelijk om uw ‘jachtter-

rein’ verder uit te breiden als het gaat om het spotten van de laatste

trends. Ons kleine landje is namelijk een nieuwe beurs rijker met

Out of the Box in Amersfoort. Dit nieuwe initiatief komt op het juiste

moment als je het mij vraagt en zal zijn bestaansrecht naast het oude

en vertrouwde Jewels & Watches in Utrecht ook zeker gaan bewij-

zen. Er is namelijk meer dan genoeg ruimte voor twee beurzen, waar

een verschillend aanbod te zien is.

Persoonlijk merk ik dat het enthousiasme weer terugkomt in de win-

kels. Dat komt niet alleen omdat de economische seinen weer op

groen staan, maar ook omdat we er allemaal weer positiever in het

leven staan en dat uitstralen. Dat laatste is misschien wel belangrij-

ker dat het eerste. Want een klant met koopwensen ziet en voelt of

het gekozen bedrijf positiviteit uitstraalt en zal daar eerder zijn of

haar inkoop willen doen.

Winkelen, en zeker in onze branche, moet een feestje zijn en blijven

en daar ligt ook voor ons distributeurs en agenten een belangrijke rol

weggelegd. Wij moeten ons enthousiasme kunnen overbrengen aan

ons klanten en samen collecties samenstellen. Wij staan iets eerder

in de keten en hebben al een belangrijk deel van ons werk gedaan.

Wij zijn immers al maanden bezig om onze collecties in te kopen,

nieuwe keuzes te maken en soms afscheid te nemen. Dat geldt voor

alle bedrijven en daarom is het bezoeken van een beurs ook zo

belangrijk. Er is altijd wel wat nieuws te zien.

Onze merken presenteren zich de komende tijd onder andere tij-

dens de toonaangevende internationale beurzen zoals Inhorgenta

in München of BaselWorld. Deze beurzen zijn ook zeker voor

de Nederlanders een bezoek waard. Voor degenen die liever in

Nederland blijven: wij poetsen onze oude en nieuwe stand(s) op en

vanzelfsprekend hopen wij u daar weer te ontmoeten of natuurlijk

tijdens een van onze bezoeken aan uw winkel. En zo hoort het ook

te gaan.

TakeMeHome Watches & Jewellery

Niko Fragkos

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

109

C

o l u m n