Previous Page  113 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 113 / 116 Next Page
Page Background

B

e u r s v e r s l a g

MEDE DANKZIJ DE INSPANNINGEN VAN DE NIEUWE

BEURSVOORZITTER AUDE LEPERRE WERD DE VAKBEURS

BIJORHCA IN PARIJS (20 TOT EN MET 23 JANUARI)

GEKENMERKT DOOR EEN NIEUWE DYNAMIEK. DIT

UITTE ZICH IN EEN NIEUW DECOR, AANDACHT VOOR

TECHNOLOGIE, GERENOMMEERDE FASHION TRENDS

EN SPECIALE BELANGSTELLING VOOR JONG TALENT.

HIERDOOR ZIJN DE BEZOEKERSAANTALLEN ONDANKS

DE MOEILIJKE TIJDEN GELIJK GEBLEVEN. ONDER DE

NEDERLANDSE BEZOEKERS WAS ER ZELFS EEN INDRUK-

WEKKENDE STIJGING TE ZIEN!

Er was dit jaar sprake van een internationale Bijorhca. 50% van de bijna vierhonderd

exposanten kwam uit het buitenland (dertig verschillende landen). Vooral Brazilië en

Zuid-Afrika waren dankzij hun eigen paviljoen goed vertegenwoordigd. De inkopers

kwamen uit negentig landen, waarvan 30% van buiten Frankrijk. Veel van de bezoe-

kers waren uit België, Spanje en Italië. Van buiten Europa lieten vooral veel Japanners

en Russen zich zien. Maar ook ons kleine kikkerlandje was bijzonder goed vertegen-

woordigd: met een stijging van 18% staat Nederland nu op de negende plaats van de

bezoekerslanden.

PAVILJOENS EN TRENDRUIMTES

Al deze bezoekers hadden genoeg te zien op Bijorhca. Naast de landenpaviljoens was

er bijvoorbeeld een innovatief 3d-paviljoen waar bezoekers terecht konden voor het

ontdekken van creatieve en economische uitdagingen van de huidige technologieën,

zoals 3d-printen. Verder waren er twee trendruimtes, gerealiseerd door stylingbureau

Elizabeth Leriche. Fashion Trends draaide om vier krachtige thema’s, compleet met

advies op het gebied van etaleren. De meest waardevolle juwelen waren te zien op de

Precious Gallery.

NIEUW TALENT

Er was in Parijs ten slotte veel aandacht voor aanstormend talent. Ontwerpen van stu-

denten van LISAA en de Köln International School of Design en de winnaars van de

wedstrijd op het Chall’Angel-platform werden tentoongesteld. Ook konden bezoekers

kennis maken met de nieuwe artistiek directeur van de vakbeurs, Stella Cadente.

Naast een nieuwe artistiek directeur was er dit jaar ook een nieuwe beursmanager,

Aude Leperre. Over haar eerste editie zegt ze: “Ik ben uiterst tevreden over mijn

nieuwe rol als beursmanager en met de resultaten van deze eerste beurseditie. We zijn

alweer actief bezig met de september-editie die ongetwijfeld weer veel veranderingen

met zich zal meebrengen om nog beter op een evoluerende markt te kunnen inspelen.”

Er wordt al een tip van de sluier opgelicht wat betreft die veranderingen: door middel

van rondetafelgesprekken wil Bijorhca nog beter gaan inspelen op vraagstukken uit de

markt. Ook zal het communicatiebeleid worden aangescherpt om een nog groter bereik

te behalen. Er zal een Top Buyers-programma worden gelanceerd en een nieuwe inde-

ling, waarbij nieuwe onderdelen worden toegevoegd aan de sector Elements, moet de

bezoekroute vereenvoudigen.

Voor aanvullende informatie: Promosalons

Tel. +31 (0)20 4620020,

www.bijorhca.com

NIEUWE DYNAMIEK OP

Bijorhca

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

113