D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
14
C
o v e r s t o r y
W
e i s z
G
r o u p
Weisz Group
HET MERKENPORTFOLIO VAN DE WEISZ
GROUP HEEFT DE LAATSTE JAREN NOG
MEER VORM GEKREGEN. IN ALLE SEG-
MENTEN HEEFT HET BEDRIJF PRACHTIGE EN
EIGENTIJDSE HORLOGE- ÉN SIERADENMER-
KEN IN HET ASSORTIMENT WAARMEE DE
JUWELIER OP ALLE FRONTEN BEDIEND KAN
WORDEN. GROTE PIJLERS BINNEN DE POR-
TEFEUILLE ZIJN NATUURLIJK DE EIGEN MER-
KEN DANISH DESIGN, JACOB JENSEN EN
GARONNE (INCLUSIEF EEN BREDE COLLEC-
TIE KINDERHORLOGES EN OOK GOUDEN
HORLOGES VAN 14 ÉN 18 KARAAT), MAAR
DAARNAAST ZIEN WE PRACHTIGE HORLO-
GEMERKEN ALS EDOX, RAYMOND WEIL,
MOVADO, JUNGHANS, ROAMER, SWISS
MILITARY HANOWA, CLAUDE BERNARD
ÉN SIERADENMERKEN ZOALS CLIC BY
SUZANNE TERUG. MEER EN MEER TOONT
DE WEISZ GROUP ZICH ALS TOTAALLE-
VERANCIER VOOR DE JUWELIER EN DAT
HEEFT EEN DUIDELIJKE REDEN: KLANTEN
NOG MEER ONTZORGEN EN VOORZIEN
VAN GOEDE MERKEN WAARMEE OMZET
GEDRAAID KAN WORDEN.
Niet alleen nationaal is de Weisz Group een solide speler, ook internationaal is het bedrijf
stevig aan de weg aan het timmeren. “We hebben eigen vestigingen in bijvoorbeeld
Amerika, India, Israël en Spanje. Vooral met onze eigen merken Danish Design en Jacob
Jensen hebben we internationaal grote stappen gemaakt. Zo is Danish Design intussen
in meer dan zeventig landen vertegenwoordigd en heeft Jacob Jensen al veertig landen
veroverd. Dit jaar hopen we dat verder uit te breiden door onze jarenlange deelname aan
BaselWorld in hal 2.0 stand A71. Dat geeft aan dat we over de grens ook zeer actief zijn,
maar dat betekent zeker niet dat de focus niet op de Benelux ligt. Sterker nog, we zijn altijd
op zoek naar vernieuwing om onze klanten in die markten optimaal te ondersteunen”, zo
horen wij van Ronen Weisz, Marketing Directeur Weisz Group.
WEISZ-PIRAMIDE
Om aan de vraag vanuit de branche te kunnen voldoen hebben ze bij Weisz het merken-
portfolio opgebouwd als een piramide. Per segment heeft de Weisz Group één of meerdere
hoogwaardige merken met een eigen identiteit en uitstraling om als juwelier de consument
mee te verrassen. “In het lagere segment zie je dat we met Garonne, Orient en ons nieuwe
horlogemerk Sixties - dat inspeelt op de retrotrend - een zeer mooi aanbod hebben”, zo zet
Ronen uiteen. “In het lage- tot middensegment zijn we sterk vertegenwoordigd met onze
eigen merken Danish Design en Jacob Jensen, maar ook met Claude Bernard, Roamer,
Movado en Swiss Military Hanowa. In de top van onze piramide en dus ook in het hogere
segment vind je de merken Junghans, Edox en Raymond Weil terug. Op horlogegebied kun-
nen we juweliers dus van een geweldig assortiment voorzien.”
WORDT MEER EN MEER EEN TOTAALLEVERANCIER