Previous Page  14 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 116 Next Page
Page Background

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

14

C

o v e r s t o r y

W

e i s z

G

r o u p

Weisz Group

HET MERKENPORTFOLIO VAN DE WEISZ

GROUP HEEFT DE LAATSTE JAREN NOG

MEER VORM GEKREGEN. IN ALLE SEG-

MENTEN HEEFT HET BEDRIJF PRACHTIGE EN

EIGENTIJDSE HORLOGE- ÉN SIERADENMER-

KEN IN HET ASSORTIMENT WAARMEE DE

JUWELIER OP ALLE FRONTEN BEDIEND KAN

WORDEN. GROTE PIJLERS BINNEN DE POR-

TEFEUILLE ZIJN NATUURLIJK DE EIGEN MER-

KEN DANISH DESIGN, JACOB JENSEN EN

GARONNE (INCLUSIEF EEN BREDE COLLEC-

TIE KINDERHORLOGES EN OOK GOUDEN

HORLOGES VAN 14 ÉN 18 KARAAT), MAAR

DAARNAAST ZIEN WE PRACHTIGE HORLO-

GEMERKEN ALS EDOX, RAYMOND WEIL,

MOVADO, JUNGHANS, ROAMER, SWISS

MILITARY HANOWA, CLAUDE BERNARD

ÉN SIERADENMERKEN ZOALS CLIC BY

SUZANNE TERUG. MEER EN MEER TOONT

DE WEISZ GROUP ZICH ALS TOTAALLE-

VERANCIER VOOR DE JUWELIER EN DAT

HEEFT EEN DUIDELIJKE REDEN: KLANTEN

NOG MEER ONTZORGEN EN VOORZIEN

VAN GOEDE MERKEN WAARMEE OMZET

GEDRAAID KAN WORDEN.

Niet alleen nationaal is de Weisz Group een solide speler, ook internationaal is het bedrijf

stevig aan de weg aan het timmeren. “We hebben eigen vestigingen in bijvoorbeeld

Amerika, India, Israël en Spanje. Vooral met onze eigen merken Danish Design en Jacob

Jensen hebben we internationaal grote stappen gemaakt. Zo is Danish Design intussen

in meer dan zeventig landen vertegenwoordigd en heeft Jacob Jensen al veertig landen

veroverd. Dit jaar hopen we dat verder uit te breiden door onze jarenlange deelname aan

BaselWorld in hal 2.0 stand A71. Dat geeft aan dat we over de grens ook zeer actief zijn,

maar dat betekent zeker niet dat de focus niet op de Benelux ligt. Sterker nog, we zijn altijd

op zoek naar vernieuwing om onze klanten in die markten optimaal te ondersteunen”, zo

horen wij van Ronen Weisz, Marketing Directeur Weisz Group.

WEISZ-PIRAMIDE

Om aan de vraag vanuit de branche te kunnen voldoen hebben ze bij Weisz het merken-

portfolio opgebouwd als een piramide. Per segment heeft de Weisz Group één of meerdere

hoogwaardige merken met een eigen identiteit en uitstraling om als juwelier de consument

mee te verrassen. “In het lagere segment zie je dat we met Garonne, Orient en ons nieuwe

horlogemerk Sixties - dat inspeelt op de retrotrend - een zeer mooi aanbod hebben”, zo zet

Ronen uiteen. “In het lage- tot middensegment zijn we sterk vertegenwoordigd met onze

eigen merken Danish Design en Jacob Jensen, maar ook met Claude Bernard, Roamer,

Movado en Swiss Military Hanowa. In de top van onze piramide en dus ook in het hogere

segment vind je de merken Junghans, Edox en Raymond Weil terug. Op horlogegebied kun-

nen we juweliers dus van een geweldig assortiment voorzien.”

WORDT MEER EN MEER EEN TOTAALLEVERANCIER