CLIC BY SUZANNE
Maar ook op sieradengebied is de Weisz Group zich steeds meer aan het
specialiseren. “Sieraden zijn een belangrijk onderdeel aan het worden
van ons aanbod. Kijk alleen al naar CLIC by Suzanne. Een onderschei-
dend Nederlands sieradenmerk met allure dat zich bewezen heeft de
afgelopen jaren. Wij zien nog heel veel mogelijkheden voor CLIC by
Suzanne en dan niet alleen in Nederland. Na Duitsland en Amerika wil-
len we internationaal stappen gaan zetten met CLIC by Suzanne en dat
gaan we alvast waarmaken tijdens BaselWorld, waar het sieradenmerk
met B.75 een eigen stand heeft in Hall 2.1.”
GOUD
Dit voorjaar heeft de Weisz Group zich ook versterkt met Max Fröhlich.
Met dit Duitse sieradenmerk begeeft de Weisz Group zich ook weer in
de wereld van gouden sieraden. “Door de stijgende vraag naar goud is
het tijd om het aanbod te verruimen. Met Max Fröhlich kunnen we juwe-
liers een zeer uitgebreid aanbod sieraden van hoogwaardige afwerking
aanbieden in goud en zilver, waar de sieradencollectie Mio Fallegro echt
de topkwaliteit sieraden herbergt”, aldus Ronen.
MOVADO
Het mag dus duidelijk zijn dat de Weisz Group zich meer en meer
opwerpt als totaalleverancier voor de juweliersbranche. Nieuwe merken
worden opgenomen om klanten beter van dienst te kunnen zijn, met als
recente succes natuurlijk Movado. Het afgelopen half jaar is Movado
door de Weisz Group geherintroduceerd in Nederland en dat heeft
geleid tot een hervonden liefde onder juweliers. Ronen: “We hebben
veel leuke reacties gehad en een aantal klanten mogen verwelkomen
met Movado. Ons doel voor 2017 is om een goede landelijke spreiding
te realiseren en het dealerbestand verder uit te bouwen. Movado is een
mooi merk waarin wij veel vertrouwen hebben en we merken dat vanuit
de branche ook met veel goedkeuring wordt gereageerd op de herintro-
ductie van het Zwitserse horlogemerk.”
Movado is opgericht in 1881 in Zwitserland en heeft zich altijd van haar
innovatieve kant laten zien, met een sterke drang naar onderscheidend
design. Movado heeft vooral bekendheid verworven met haar zoge-
naamde Museum Watch: een zeer minimalistisch vormgegeven horloge
met een eenvoudige wijzerplaat waar een stip op twaalf uur staat voor
de zon. Met dit model vestigde Movado haar naam in de horlogewereld.
Een icoon was geboren en leeft nog steeds voort, ingegeven door het
tijdloze karakter van het model.
OPMARS
Met Movado heeft de Weisz Group dus wederom een krachtige naam
én een zeer bijzondere collectie modellen toegevoegd. Movado heeft
zich in het verleden ruimschoots bewezen en is momenteel sowieso
aan een wereldwijde opmars bezig. In Amerika heeft moederbedrijf
MGI Luxury Group (waaronder ook de Movado Group valt) met het
horlogemerk een twintig procent aandeel in de prijsklasse waar Movado
zich in bevindt en de komende tijd gaat de focus voor wat betreft Europa
op Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en dus ook Nederland.
Dat belooft in ieder geval veel goeds, gekeken naar de kracht van MGI
Luxury Group in combinatie met de Weisz Group.
PROFILERING
Allereerst is het doel dus om het dealerbestand voor Movado verder uit
te breiden, maar gelijktijdig wordt er ook al sterk ingezet op marketing
en online profilering. “Sowieso hebben we de marketinguitingen van al
onze merken de afgelopen tijd hoger op de agenda gezet en dat werpt
zijn vruchten al af. We gaan nu ook stappen maken om onze merken
online en zeker ook Movado onder de aandacht te brengen. Je moet
dan denken aan social media marketing, maar ook exposure via consu-
mentenbladen en dergelijke. Wij doen er in ieder geval vanuit ons alles
aan om onze partners te ondersteunen, niet alleen op marketinggebied,
maar ook als het gaat om bijvoorbeeld after sales en het aanbieden van
trainingen, om maar een paar voorbeelden te geven. We maken als
bedrijf zijnde een grote groei door en dat vergt van onze organisatie ook
het nodige, maar we weten wat er gevraagd wordt”, zo besluit Ronen.
Voor meer informatie: Weisz Group
Tel. 020-6794633,
www.weiszgroup.com facebook.com/weiszgroup, instagram.com/weiszgroupJ&W-stand: D.444 t/m D.451
D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
15
▼
Movado Friend Kerry Washington, onder andere bekend van
de hitserie Scandal