Previous Page  15 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 116 Next Page
Page Background

CLIC BY SUZANNE

Maar ook op sieradengebied is de Weisz Group zich steeds meer aan het

specialiseren. “Sieraden zijn een belangrijk onderdeel aan het worden

van ons aanbod. Kijk alleen al naar CLIC by Suzanne. Een onderschei-

dend Nederlands sieradenmerk met allure dat zich bewezen heeft de

afgelopen jaren. Wij zien nog heel veel mogelijkheden voor CLIC by

Suzanne en dan niet alleen in Nederland. Na Duitsland en Amerika wil-

len we internationaal stappen gaan zetten met CLIC by Suzanne en dat

gaan we alvast waarmaken tijdens BaselWorld, waar het sieradenmerk

met B.75 een eigen stand heeft in Hall 2.1.”

GOUD

Dit voorjaar heeft de Weisz Group zich ook versterkt met Max Fröhlich.

Met dit Duitse sieradenmerk begeeft de Weisz Group zich ook weer in

de wereld van gouden sieraden. “Door de stijgende vraag naar goud is

het tijd om het aanbod te verruimen. Met Max Fröhlich kunnen we juwe-

liers een zeer uitgebreid aanbod sieraden van hoogwaardige afwerking

aanbieden in goud en zilver, waar de sieradencollectie Mio Fallegro echt

de topkwaliteit sieraden herbergt”, aldus Ronen.

MOVADO

Het mag dus duidelijk zijn dat de Weisz Group zich meer en meer

opwerpt als totaalleverancier voor de juweliersbranche. Nieuwe merken

worden opgenomen om klanten beter van dienst te kunnen zijn, met als

recente succes natuurlijk Movado. Het afgelopen half jaar is Movado

door de Weisz Group geherintroduceerd in Nederland en dat heeft

geleid tot een hervonden liefde onder juweliers. Ronen: “We hebben

veel leuke reacties gehad en een aantal klanten mogen verwelkomen

met Movado. Ons doel voor 2017 is om een goede landelijke spreiding

te realiseren en het dealerbestand verder uit te bouwen. Movado is een

mooi merk waarin wij veel vertrouwen hebben en we merken dat vanuit

de branche ook met veel goedkeuring wordt gereageerd op de herintro-

ductie van het Zwitserse horlogemerk.”

Movado is opgericht in 1881 in Zwitserland en heeft zich altijd van haar

innovatieve kant laten zien, met een sterke drang naar onderscheidend

design. Movado heeft vooral bekendheid verworven met haar zoge-

naamde Museum Watch: een zeer minimalistisch vormgegeven horloge

met een eenvoudige wijzerplaat waar een stip op twaalf uur staat voor

de zon. Met dit model vestigde Movado haar naam in de horlogewereld.

Een icoon was geboren en leeft nog steeds voort, ingegeven door het

tijdloze karakter van het model.

OPMARS

Met Movado heeft de Weisz Group dus wederom een krachtige naam

én een zeer bijzondere collectie modellen toegevoegd. Movado heeft

zich in het verleden ruimschoots bewezen en is momenteel sowieso

aan een wereldwijde opmars bezig. In Amerika heeft moederbedrijf

MGI Luxury Group (waaronder ook de Movado Group valt) met het

horlogemerk een twintig procent aandeel in de prijsklasse waar Movado

zich in bevindt en de komende tijd gaat de focus voor wat betreft Europa

op Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en dus ook Nederland.

Dat belooft in ieder geval veel goeds, gekeken naar de kracht van MGI

Luxury Group in combinatie met de Weisz Group.

PROFILERING

Allereerst is het doel dus om het dealerbestand voor Movado verder uit

te breiden, maar gelijktijdig wordt er ook al sterk ingezet op marketing

en online profilering. “Sowieso hebben we de marketinguitingen van al

onze merken de afgelopen tijd hoger op de agenda gezet en dat werpt

zijn vruchten al af. We gaan nu ook stappen maken om onze merken

online en zeker ook Movado onder de aandacht te brengen. Je moet

dan denken aan social media marketing, maar ook exposure via consu-

mentenbladen en dergelijke. Wij doen er in ieder geval vanuit ons alles

aan om onze partners te ondersteunen, niet alleen op marketinggebied,

maar ook als het gaat om bijvoorbeeld after sales en het aanbieden van

trainingen, om maar een paar voorbeelden te geven. We maken als

bedrijf zijnde een grote groei door en dat vergt van onze organisatie ook

het nodige, maar we weten wat er gevraagd wordt”, zo besluit Ronen.

Voor meer informatie: Weisz Group

Tel. 020-6794633,

www.weiszgroup.com facebook.com/weiszgroup, instagram.com/weiszgroup

J&W-stand: D.444 t/m D.451

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

15

Movado Friend Kerry Washington, onder andere bekend van

de hitserie Scandal