Previous Page  41 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 41 / 68 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

3 2 0 1 6 41

C

O L U M N

STAP EENS UIT UW

‘COMFORT’ ZONE

Door mijn liefde en interesse voor ons prachtige vak ben ik altijd op zoek

naar nieuwe ideeën, inzichten en trends. Graag gaan wij in op verzoeken

van onze relaties om mee te werken aan shows en events buiten hun winkel

en als ik de kans krijg, maak ik graag gebruik van uitnodigingen die ik ont-

vang. De afgelopen tijd heb ik dan ook een aantal bijzondere concepten van

fashion, gastronomische en luxury events mogen bezoeken van een aantal

vooruitstrevende ondernemers uit ons vak en daarbuiten.

Naar mijn mening is er naast de fysieke winkel een ondersteunend platform

nodig voor iedereen die aanvoelt dat er vandaag de dag meer nodig is om

de consument in de juiste sfeer te brengen. Dat kun je doen door lifestyle

evenementen te organiseren met andere ondernemers uit je omgeving die

weliswaar in een andere branche werkzaam zijn, maar perfect aansluiten bij

de doelgroep. Bijvoorbeeld door auto’s, kleding, reizen etc. samen te brengen

met sieraden en horloges en aan te kleden met lekkere wijnen en eten. Als

je hiervoor ook nog een aansprekende locatie kiest, heb je al snel een suc-

cesvolle middag of avond voor het gehele gezin. Niet onbelangrijk is dat het

u beter, dan in uw winkel, de kans geeft om uw vakmanschap te tonen door

middel van bijvoorbeeld demonstraties.

Natuurlijk geen nieuw concept maar wel succesvol en kansrijk om de dage-

lijkse bedreigingen van het internet voor te zijn en een visitekaartje af te

geven aan een breder publiek dan alleen je bestaande klanten. En niet geheel

onbelangrijk, kranten en lokale media zijn altijd geïnteresseerd om er aan-

ALS DISTRIBUTEUR VAN ONDER MEER DE MERKEN CHRONOSWISS, FORTIS, ROLF CREMER, BRISTON, MANU SCHMUCK, KOOS JEWELS

EN MANUELA CARL IS NIKO FRAGKOS VAN TAKEMEHOME WATCHES & JEWELLERY DAGELIJKS ONDERWEG EN BEZOEKT HIJ JUWELIERS.

ALS GEEN ANDER WEET HIJ WAT ER SPEELT IN DE BRANCHE, WAAR EVENTUELE PIJNPUNTEN ZITTEN EN WAAR MOGELIJKHEDEN LIGGEN

VOOR U ALS ONDERNEMER. ZIJN BEVINDINGEN DEELT HIJ GRAAG IN ZIJN TERUGKERENDE COLUMN IN VAKTIJDSCHRIFT DE JUWELIER.

dacht aan te besteden. Ik hoor u al denken ‘ja maar dat kost weer geld’. Dat

klopt, maar er zijn altijd wel leveranciers zoals TMH die willen meewerken

en participeren om zo’n prestigieus evenement te organiseren. De kosten zijn

natuurlijk te verdelen met de andere deelnemers. Samen de schouders eron-

der zetten en vooruit! De zware jaren liggen achter ons en de tijd is aange-

broken om te investeren in de toekomst. We zijn veel sterker dan we denken,

maar we moeten er alleen weer in geloven en het uitstralen door actief de

markt te laten zien dat je er bent en er toe doet.

Ten slotte weet ik uit ervaring dat marketing (veel) geld kost. Dat geld inves-

teer ik vaak liever direct in een klant en zijn of haar klanten en dat is voor

ons veel beter meetbaar. Het gevoel van luxe is niet voor iedereen gelijk,

maar voor mij persoonlijk is het een luxe om te zien dat bezoekers van de

evenementen waar ik aan heb meegewerkt en die ik heb bezocht, zich thuis

voelden en plezier hadden. Uiteindelijk is het belangrijker dat de klant bij u

koopt, dan dat u iets verkoopt. Het gaat om gunnen en door u op een andere

manier te profileren, zorgt u ervoor dat klanten bij u kopen.

Niko Fragkos