Previous Page  112 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 112 / 116 Next Page
Page Background

R

E P O R T A G E

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 5

110

Hoe lang werkt u al met Hirsch?

Ronald:

“Wij werken sinds de start van onze winkel in 1976 samen met

Hirsch.”

Theo:

“Ook wij werken al heel lang met Hirsch, namelijk sinds 1975.”

Karin en Frans:

“We werken nu alweer 25 jaar met de producten van Hirsch.”

Johan:

“Wij werken met Hirsch sinds de oprichting van ons bedrijf in 2010. Wij

hebben een bestaand bedrijf overgenomen waar Hirsch ook al onderdeel was

van het merkenpakket.”

Waarom heeft u gekozen om met Hirsch samen te werken?

Ronald:

“Toen mijn ouders startten met Hirsch was het nog onderdeel van JPC,

wat voor ons een vertrouwd adres was. Zodoende hebben zij destijds gekozen

om Hirsch op te nemen.”

Theo:

“JPC was ook voor ons een belangrijke partner waar wij veel zaken mee

deden en daarom hebben Hirsch in ons assortiment opgenomen.”

Karin en Frans:

“Wij zijn eveneens met Hirsch in aanraking gekomen toen het

nog onder de vlag van JPC viel. Door onze goede band met de firma hebben

we Hirsch dan ook opgenomen.”

Johan:

“Wij hebben voor Hirsch gekozen vanwege de kwaliteit van de horloge-

banden, de snelheid van leveren vanuit Oostenrijk en de handige presentatie.”

Wat vindt u de kracht van Hirsch?

Ronald:

“De kracht van Hirsch is wat mij betreft de hoge kwaliteit, de uitge-

breide collectie en natuurlijk de goede service vanuit het bedrijf.”

Theo:

“Als ik de kracht moet benoemen dan kies ik voor het brede assortiment,

de innovativiteit van Hirsch en de snelle leveringen.”

Karin en Frans:

“Wat wij heel erg waarderen in Hirsch is de diversiteit in het

aanbod qua horlogebanden en de zeer hoge kwaliteit van de producten.”

Johan:

“Hirsch is een sterke basis voor horlogebanden, die goed kunnen wor-

den verkocht naast horlogebanden van de merken zelf. Je moet natuurlijk niet

vergeten dat een aantal Zwitserse horlogemerken hun horlogebanden laten

produceren bij Hirsch. Deze informatie geeft een consument het vertrouwen

dat ze met een Hirschband een goed product aanschaffen.”

Hoe is de kwaliteit ten opzichte van de prijs?

Ronald:

“De prijs-kwaliteitverhouding is goed, alhoewel we nu toch echt wel

de banden moeten ‘verkopen’ in de Performance collectie. De kwaliteit van

deze banden is zeer hoog, maar de prijs is natuurlijk ook hoger daardoor. Dat

vergt uitleg, want de klant wil weten waarom hij voor die band €75- moet beta-

Vorig jaar rond deze tijd wees de redactie van vaktijdschrift De Juwelier u al

op een ondergeschoven kindje in uw winkel, die toch echt een omzetmaker

kan zijn: horlogebanden. Als een vooraanstaande partner op het gebied van

horlogebanden is Hirsch goed vertegenwoordigd in Nederland. Een groot aan-

tal juweliers maken al gebruik van de producten van de horlogebandenspeci-

alist en dus vroegen wij een aantal van hen naar hun ervaringen met Hirsch.

Waarom hebben ze gekozen voor Hirsch? Wat is de kracht van het merk?

En waar zou het bedrijf zich eventueel nog kunnen verbeteren? Allemaal

vragen waar wij van Ronald Reijersen van Buuren van Juwelier Reijersen van

Buuren, Karin en Frans Zwinkels van Juwelier Zwinkels, Johan Leyendijk van

Ha-Juweliers en Theo Copini van Copini Juwelier antwoorden op kregen.

Juweliers spreken over hun ervaringen

met de horlogebanden van

Hirsch

Ronald Reijersen van Buuren