D
E
J
U W E L I E R
N R
4 2 0 1 5 111
len. Ik draag de Performance banden zelf ook en leg uit dat ze zeer comfortabel
zijn. Prettig is ook dat de Performance collectie een uitstekend product is met
dertig maanden garantie. Uniek op het gebied van horlogebanden. Daarnaast
zorgt het voor ons ook voor een aanzienlijk hogere gemiddelde omzet.”
Theo:
“De verhouding tussen de prijs en de hoge kwaliteit van de banden van
Hirsch ervaar ik als uitstekend.”
Karin en Frans:
“Ook wij zijn heel erg tevreden over de prijs-kwaliteitverhou-
ding van de producten van Hirsch.”
Johan:
“De prijs-kwaliteitverhouding is goed. Een mooie kalfslederen band kost
€ 29,50 en een London Alligator band, van het mooiste stuk buikleer van de
alligator, kost € 219,- Voor een alligatorband van een merkenleverancier betaal
je altijd meer, soms het dubbele.”
Zijn horlogebanden een belangrijke productgroep in uw winkel?
Ronald:
“Het presentatiesysteem van Hirsch staat midden in onze winkel op
een zeer prominente plek, dus je mag wel stellen dat we veel waarde hechten
aan de productgroep horlogebanden. Daarnaast zorgt horlogebandenverkoop
voor extra omzet en traffic in de winkel. Wij attenderen de klant bij horloge-
reparatie op zijn bijna versleten band, of leuke kleuren die in het assortiment
zijn.”
Theo:
“Dat mag je wel stellen, want horlogebanden genereren bij ons maar
liefst zeven procent van de omzet.”
Karin en Frans:
“De horlogebanden van Hirsch zijn in ieder geval een goede
aanvulling op de andere producten in onze winkel.”
Johan:
“Natuurlijk zijn horlogebanden een belangrijke productgroep in onze
winkel. Horlogebanden zorgen voor traffic in de winkel en iedere klant is een
kans. Ook al komt men alleen voor een goed advies voor een horlogeband, we
komen vaak in de gelegenheid om iets nieuws in ons assortiment te laten zien.
Dat leidt niet altijd direct tot een verkoop, maar we grijpen elke kans met beide
handen aan om onze klanten te inspireren. En als we de band aan het horloge
monteren terwijl de klanten er op wachten, dan kunnen zij zelf op hun gemak
even in onze vitrines kijken. Wij sturen klanten nooit weg om een boodschapje
te doen als er een band moet worden gemonteerd.”
Wat vindt u van het presentatiesysteem (Sette) van Hirsch?
Ronald:
“De mooie presentatie is overzichtelijk, werkt snel en doeltreffend.
Mensen gaan er echt door ‘bladeren’. Het systeem is zeer compact en mensen
kunnen snel een passende band vinden.”
Theo:
“We werken heel fijn met de Sette als presentatiesysteem. Het voldoet
aan al onze wensen.”
Karin en Frans:
“De handigheid van het presentatiesysteem mag wat ons betreft
wel verbeterd worden. Het is niet eenvoudig om een horlogeband er snel uit te
pakken of terug te plaatsen. Dat is een kanttekening van onze kant.”
Hoe is de ondersteuning vanuit Hirsch geregeld?
Ronald:
“Onze vertegenwoordigster Christel komt iedere zes weken langs om
aan te vullen waar nodig, praat ons bij over nieuwe modellen, en eventuele
vragen of garantiegevallen worden snel opgelost. In alle opzichten zijn wij
tevreden over de ondersteuning vanuit Hirsch.”
Theo:
“Ik heb geen aanmerkingen op de ondersteuning vanuit Hirsch. De ser-
vice is goed geregeld.”
Karin en Frans:
“De service vanuit Hirsch is prima. Michel is een goede verte-
genwoordiger die ons op alle vlakken ondersteunt.”
Johan:
“Wij worden zeer regelmatig bezocht door de accountmanager van
Hirsch en vanuit het verkoopkantoor in Amsterdam wordt de nodige assistentie
verleend voor de speciale bestellingen. Bovendien worden de horlogebanden
ingevoerd in het Jupa-systeem waardoor we zicht hebben op onze voorraad en
de verkoopresultaten.”
Waar liggen wat u betreft nog verbeterpunten voor Hirsch?
Ronald:
“Wat mooi is om te introduceren, is een snel wisselsysteem met bij-
voorbeeld een pushpin in de banden, zodat de consument zelf zijn banden
kan wisselen. Wij merken dat veel van onze klanten het leuk vinden om zelf
de banden te verwisselen, bijvoorbeeld met de seizoenen en daarnaast is het
prettig voor de omzet! Daar ligt echt nog een kans voor Hirsch. Daarnaast vind
ik dat ze in de basiscollectie niet te hoog moeten gaan met de prijzen. Recent
is er een prijsverhoging geweest, maar daar moet het bij blijven. Het is verder
gewoon heel prettig werken met Hirsch.”
Theo:
“De promotie van Hirsch horlogebanden zou beter kunnen. Bijvoorbeeld
via social media zoals Facebook liggen er nog mogelijkheden om de herken-
baarheid bij het publiek te
vergroten. Dat lukt niet via vakbladen.”
Karin en Frans:
“Zoals gezegd zouden ze vanuit Hirsch het presentatiesysteem
wat kunnen verbeteren vanuit ons oogpunt. Daarnaast zien wij graag meer
brede banden voor dameshorloges, vooral in lengte M. Ook zouden wij graag
een modernere horlogebanden collectie zien, bijvoorbeeld ter aanvulling op
de Performance collectie.”
Meer informatie:
Hirsch Benelux
Tel. 020-4037340
www.hirschag.com