Previous Page  113 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 113 / 116 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 5 111

len. Ik draag de Performance banden zelf ook en leg uit dat ze zeer comfortabel

zijn. Prettig is ook dat de Performance collectie een uitstekend product is met

dertig maanden garantie. Uniek op het gebied van horlogebanden. Daarnaast

zorgt het voor ons ook voor een aanzienlijk hogere gemiddelde omzet.”

Theo:

“De verhouding tussen de prijs en de hoge kwaliteit van de banden van

Hirsch ervaar ik als uitstekend.”

Karin en Frans:

“Ook wij zijn heel erg tevreden over de prijs-kwaliteitverhou-

ding van de producten van Hirsch.”

Johan:

“De prijs-kwaliteitverhouding is goed. Een mooie kalfslederen band kost

€ 29,50 en een London Alligator band, van het mooiste stuk buikleer van de

alligator, kost € 219,- Voor een alligatorband van een merkenleverancier betaal

je altijd meer, soms het dubbele.”

Zijn horlogebanden een belangrijke productgroep in uw winkel?

Ronald:

“Het presentatiesysteem van Hirsch staat midden in onze winkel op

een zeer prominente plek, dus je mag wel stellen dat we veel waarde hechten

aan de productgroep horlogebanden. Daarnaast zorgt horlogebandenverkoop

voor extra omzet en traffic in de winkel. Wij attenderen de klant bij horloge-

reparatie op zijn bijna versleten band, of leuke kleuren die in het assortiment

zijn.”

Theo:

“Dat mag je wel stellen, want horlogebanden genereren bij ons maar

liefst zeven procent van de omzet.”

Karin en Frans:

“De horlogebanden van Hirsch zijn in ieder geval een goede

aanvulling op de andere producten in onze winkel.”

Johan:

“Natuurlijk zijn horlogebanden een belangrijke productgroep in onze

winkel. Horlogebanden zorgen voor traffic in de winkel en iedere klant is een

kans. Ook al komt men alleen voor een goed advies voor een horlogeband, we

komen vaak in de gelegenheid om iets nieuws in ons assortiment te laten zien.

Dat leidt niet altijd direct tot een verkoop, maar we grijpen elke kans met beide

handen aan om onze klanten te inspireren. En als we de band aan het horloge

monteren terwijl de klanten er op wachten, dan kunnen zij zelf op hun gemak

even in onze vitrines kijken. Wij sturen klanten nooit weg om een boodschapje

te doen als er een band moet worden gemonteerd.”

Wat vindt u van het presentatiesysteem (Sette) van Hirsch?

Ronald:

“De mooie presentatie is overzichtelijk, werkt snel en doeltreffend.

Mensen gaan er echt door ‘bladeren’. Het systeem is zeer compact en mensen

kunnen snel een passende band vinden.”

Theo:

“We werken heel fijn met de Sette als presentatiesysteem. Het voldoet

aan al onze wensen.”

Karin en Frans:

“De handigheid van het presentatiesysteem mag wat ons betreft

wel verbeterd worden. Het is niet eenvoudig om een horlogeband er snel uit te

pakken of terug te plaatsen. Dat is een kanttekening van onze kant.”

Hoe is de ondersteuning vanuit Hirsch geregeld?

Ronald:

“Onze vertegenwoordigster Christel komt iedere zes weken langs om

aan te vullen waar nodig, praat ons bij over nieuwe modellen, en eventuele

vragen of garantiegevallen worden snel opgelost. In alle opzichten zijn wij

tevreden over de ondersteuning vanuit Hirsch.”

Theo:

“Ik heb geen aanmerkingen op de ondersteuning vanuit Hirsch. De ser-

vice is goed geregeld.”

Karin en Frans:

“De service vanuit Hirsch is prima. Michel is een goede verte-

genwoordiger die ons op alle vlakken ondersteunt.”

Johan:

“Wij worden zeer regelmatig bezocht door de accountmanager van

Hirsch en vanuit het verkoopkantoor in Amsterdam wordt de nodige assistentie

verleend voor de speciale bestellingen. Bovendien worden de horlogebanden

ingevoerd in het Jupa-systeem waardoor we zicht hebben op onze voorraad en

de verkoopresultaten.”

Waar liggen wat u betreft nog verbeterpunten voor Hirsch?

Ronald:

“Wat mooi is om te introduceren, is een snel wisselsysteem met bij-

voorbeeld een pushpin in de banden, zodat de consument zelf zijn banden

kan wisselen. Wij merken dat veel van onze klanten het leuk vinden om zelf

de banden te verwisselen, bijvoorbeeld met de seizoenen en daarnaast is het

prettig voor de omzet! Daar ligt echt nog een kans voor Hirsch. Daarnaast vind

ik dat ze in de basiscollectie niet te hoog moeten gaan met de prijzen. Recent

is er een prijsverhoging geweest, maar daar moet het bij blijven. Het is verder

gewoon heel prettig werken met Hirsch.”

Theo:

“De promotie van Hirsch horlogebanden zou beter kunnen. Bijvoorbeeld

via social media zoals Facebook liggen er nog mogelijkheden om de herken-

baarheid bij het publiek te

vergroten. Dat lukt niet via vakbladen.”

Karin en Frans:

“Zoals gezegd zouden ze vanuit Hirsch het presentatiesysteem

wat kunnen verbeteren vanuit ons oogpunt. Daarnaast zien wij graag meer

brede banden voor dameshorloges, vooral in lengte M. Ook zouden wij graag

een modernere horlogebanden collectie zien, bijvoorbeeld ter aanvulling op

de Performance collectie.”

Meer informatie:

Hirsch Benelux

Tel. 020-4037340

www.hirschag.com