E
V E N E M E N T
D
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 5
42
Excellent werd bijna twintig jaar geleden opgericht door Teus van Ekeren.
“Ik ben gestart met de verkoop van designlampen en ook anno 2015 is
dat een activiteit die nog steeds bestaat. In ’98 gingen we met een eerste
juweliersmerk van start, te weten de Q&Q-horloges van Citizen. Met dat
merk hebben we ook een periode een eigen showroom gehad op de zesde
verdieping van de Trademart. Tijdens de afgelopen voorjaarsbeurs beschik-
ten we over een concept store in het centrum van Utrecht. Dat was leuk en
vernieuwend, maar voor veel juweliers bleek het toch te ingewikkeld om
hun beursbezoek te combineren met een bezoek aan deze concept store.
Om die reden hebben we er dit jaar voor gekozen om ons te presenteren
in Restaurant Ruig, dat gevestigd is tussen het Beatrixgebouw en Jaarbeurs
Utrecht.”
Hard bezig
“De meeste juweliers weten natuurlijk dat ons hoofdmerk Prisma tot vorig
jaar geproduceerd en vertegenwoordigd werd door Aurum. Toen dat verhaal
fout liep, hebben wij de wereldwijde rechten van het merk overgenomen
en dit is inmiddels een jaar geleden. We zijn zowel in Nederland als inter-
nationaal hard bezig om onze plek in de markt opnieuw te veroveren en
vooralsnog lukt dat heel behoorlijk, ook omdat juweliers weten dat zij onze
exclusieve retailpartner zijn. Met andere woorden: Prisma wordt uitsluitend
aangeboden aan de vakhandel en niet aan grootwinkelbedrijven. Verder
hebben de Prisma-collecties een mooie klassieke uitstraling en is de ‘Slim
Line’ met ultraplatte horloges erg populair, zowel bij mannen als vrouwen.”
Naast het hoofdmerk Prisma bestaat het portfolio van Excellent uit een
groot aantal andere merken, te weten Lars Larsen, Sekonda, Elysee, Royal
London, Q&Q, Attractive, Smile Solar, Claudio Calli en Coolwatch. Op 31
augustus en 1 september presenteerden Managing Director Teus van Ekeren
en zijn team het volledige gamma tijdens een eigen event, dat plaatsvond
op een steenworp afstand van het Beatrixgebouw waar op dat moment de
Najaarsbeurs werd gehouden. De redactie van De Juwelier sprak met Teus
van Ekeren over de nieuwste ontwikkelingen.
Restaurant Ruig, gelegen tussen het Beatrixgebouw en de Jaarbeurs, vormde het
decor voor het Excellent-event
Het presentatieconcept van Prisma is volledig vernieuwd, waardoor de horloges
uitstekend tot hun recht komen
Teus van Ekeren: “In het afgelopen jaar is het aantal Prisma-verkooppunten weer
fors toegenomen. We bieden het merk uitsluitend aan de vakhandel aan en dus niet
aan grootwinkelbedrijven, waardoor juweliers onze exclusieve retailpartner zijn”
Excellent
zet Prisma in de spotlights
tijdens drukbezocht portfolio-event