Previous Page  42 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 42 / 52 Next Page
Page Background

E

V E N E M E N T

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5

42

Excellent werd bijna twintig jaar geleden opgericht door Teus van Ekeren.

“Ik ben gestart met de verkoop van designlampen en ook anno 2015 is

dat een activiteit die nog steeds bestaat. In ’98 gingen we met een eerste

juweliersmerk van start, te weten de Q&Q-horloges van Citizen. Met dat

merk hebben we ook een periode een eigen showroom gehad op de zesde

verdieping van de Trademart. Tijdens de afgelopen voorjaarsbeurs beschik-

ten we over een concept store in het centrum van Utrecht. Dat was leuk en

vernieuwend, maar voor veel juweliers bleek het toch te ingewikkeld om

hun beursbezoek te combineren met een bezoek aan deze concept store.

Om die reden hebben we er dit jaar voor gekozen om ons te presenteren

in Restaurant Ruig, dat gevestigd is tussen het Beatrixgebouw en Jaarbeurs

Utrecht.”

Hard bezig

“De meeste juweliers weten natuurlijk dat ons hoofdmerk Prisma tot vorig

jaar geproduceerd en vertegenwoordigd werd door Aurum. Toen dat verhaal

fout liep, hebben wij de wereldwijde rechten van het merk overgenomen

en dit is inmiddels een jaar geleden. We zijn zowel in Nederland als inter-

nationaal hard bezig om onze plek in de markt opnieuw te veroveren en

vooralsnog lukt dat heel behoorlijk, ook omdat juweliers weten dat zij onze

exclusieve retailpartner zijn. Met andere woorden: Prisma wordt uitsluitend

aangeboden aan de vakhandel en niet aan grootwinkelbedrijven. Verder

hebben de Prisma-collecties een mooie klassieke uitstraling en is de ‘Slim

Line’ met ultraplatte horloges erg populair, zowel bij mannen als vrouwen.”

Naast het hoofdmerk Prisma bestaat het portfolio van Excellent uit een

groot aantal andere merken, te weten Lars Larsen, Sekonda, Elysee, Royal

London, Q&Q, Attractive, Smile Solar, Claudio Calli en Coolwatch. Op 31

augustus en 1 september presenteerden Managing Director Teus van Ekeren

en zijn team het volledige gamma tijdens een eigen event, dat plaatsvond

op een steenworp afstand van het Beatrixgebouw waar op dat moment de

Najaarsbeurs werd gehouden. De redactie van De Juwelier sprak met Teus

van Ekeren over de nieuwste ontwikkelingen.

Restaurant Ruig, gelegen tussen het Beatrixgebouw en de Jaarbeurs, vormde het

decor voor het Excellent-event

Het presentatieconcept van Prisma is volledig vernieuwd, waardoor de horloges

uitstekend tot hun recht komen

Teus van Ekeren: “In het afgelopen jaar is het aantal Prisma-verkooppunten weer

fors toegenomen. We bieden het merk uitsluitend aan de vakhandel aan en dus niet

aan grootwinkelbedrijven, waardoor juweliers onze exclusieve retailpartner zijn”

Excellent

zet Prisma in de spotlights

tijdens drukbezocht portfolio-event