Previous Page  43 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 43 / 52 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5 43

Nieuwe ontwikkelingen bij Prisma

“Zowel onder consumenten als onder juweliers heeft Prisma nog altijd een

geweldige naamsbekendheid. Uiteraard is het hierdoor gemakkelijker om daad-

werkelijke groei van het merk te realiseren. Dit blijkt ook duidelijk uit de cijfers.

Toen we een jaar geleden met Prisma van start gingen, beschikte het merk in

Nederland over honderdvijftig verkooppunten. Inmiddels zijn dit er alweer ruim

vierhonderd, dus daarover ben ik heel tevreden. Daar voeg ik echter onmiddel-

lijk aan toe dat het onze ambitie is om in Nederland weer over achthonderd

verkooppunten te beschikken. In mijn ogen is dit zeker niet onrealistisch, want

in het verleden is dit aantal al eens gehaald en bovendien zijn er verschillende

nieuwe ontwikkelingen die Prisma een verdere impuls gaan geven. Hierbij mag

je denken aan een vernieuwing van de collecties, maar bijvoorbeeld ook aan

nieuwe presentatievormen. Volledig nieuw bijvoorbeeld is een presentatiecon-

cept waarbij de breedte van de display variabel is en in feite door de juwelier zelf

wordt bepaald. Daar komt bij dat de display een prachtig design heeft, waardoor

de Prisma-collectie echt op een professionele manier gepresenteerd worden.”

“Behalve Prisma heeft Excellent nog twee eigen merken, waarvan we over de

wereldwijde verkooprechten beschikken. Dit zijn het sieradenmerk Claudio Calli

en het horlogemerk Coolwatch. De merken Lars Larsen en Sekonda vertegen-

woordigt Excellent in de hele Benelux en met Royal London, Q&Q, Attractive en

Smile Solar bedienen we uitsluitend de Nederlandse markt.”

Elysee

“De nieuwste aanvulling op ons portfolio betreft het Duitse horlogemerk Elysee,

dat we sinds deze zomer vertegenwoordigen. Elysee is opgericht in 1960 en

combineert ‘Made in Germany’-behuizingen met Zwitserse uurwerken. Het

merk richt zich zowel op heren als op dames. Andere belangrijke kenmerken

van het merk zijn de focus op automaten, de doorgaans klassieke uitstraling van

de horloges en het brede prijsbereik dat varieert van € 250,- tot circa € 2000,-

winkelverkoop.”

Slimme Prisma-modellen

“Zoals gezegd is Prisma hard bezig om de collecties te vernieuwen en ook op

technologisch gebied met innovaties te komen. Een voorbeeld hiervan is de

Prisma Note, die afgelopen voorjaar werd gepresenteerd. Dit is een horloge

waarin een zogeheten Narrow Field Communication-chip is ingebouwd. Deze

maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een persoonlijke tekst, foto’s of zelfs video-

beelden toe te voegen. De chip kan afgelezen worden met ieder type smartpho-

ne. In het eerste kwartaal van 2016 wordt een tweede horloge met smartwatch-

achtige kenmerken geïntroduceerd en daar kijk ik uiteraard vol enthousiasme

naar uit. Precieze details kan ik op dit moment nog niet geven, maar wel kan

ik alvast onthullen dat het horloge communiceert door middel van Blue Tooth.”

Voor aanvullende informatie: Excellent

Middelweg 8d

4147 AV Asperen

Tel. 0345-631776

www.excellentwebshop.nl

Sterk vertegenwoordigd in

het Prisma-assortiment

zijn ultraplatte horloges met

rekbanden

Made in Germany, voorzien van

Zwitserse uurwerken en volledig nieuw

bij Excellent is het merk Elysee

Prisma Note werd afgelopen voorjaar

geïntroduceerd en heeft smartwatch-

achtige features door de toepassing van

een NFC-chip

Fotografie: Maaike van Esch