Previous Page  3 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 68 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 6 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708158)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

November 2016

|

16e jaargang no. 6

|

Prijs

10,50

de juwelier

SPECIAL:

Feestdagen

COVERSTORY

CLUSE BLIJFT

HARD GROEIEN

BEURSOVERZICHT 2017

Als de verhalen die ik hoor op waarheid berusten, is er een stijgende lijn in de

verkopen bij juweliers waar te nemen. Gelukkig, zeg ik er ook meteen bij, want de

afgelopen jaren zijn zwaar geweest. Laten we hopen dat deze stijgende lijn zich

ook komend jaar doorzet en in ieder geval zorgt voor extra omzet in de komende

decembermaand.

Als het goed is heeft u de afgelopen maanden uw collecties en voorraden weer op

peil gebracht voor de feestdagen. Goud is weer helemaal hot en dat vraagt natuurlijk

om grote investeringen van uw kant. Dat brengt echter ook weer omzetmogelijkheden

met zich mee, want de verkoop van een mooi gouden sieraad levert u onder de streep

meer op dan de verkoop van een trendproduct. Vooral de verkoop van sieraden is dit

jaar aangetrokken, maar de vraag naar horloges neemt ook weer toe. Het is dan ook

van essentieel belang dat uw horlogecollecties een divers beeld geven van wat er op

de markt is. Consumenten komen namelijk zéér geïnformeerd uw winkel binnen, dat

is geen nieuws meer, maar om deze consument met veel voorkennis te blijven verras-

sen, moet u zich blijven onderscheiden en vernieuwen.

We zien veel nieuwe merken op de markt. De tijden dat trends een aantal jaren aan-

hielden zijn niet meer. Trends zijn vluchtig en u moet steeds sneller inspelen op de

vraag van consumenten. Dat vraagt om oplettendheid van uw kant. Social media spe-

len een steeds grotere rol bij het vaststellen van trends. Kijk alleen al naar het succes

van een merk als Cluse. Online is het al een paar jaar enorm succesvol en populair

onder consumenten, dus zien we nu ook meer en meer verkooppunten in de juwe-

liersbranche. Het toont aan dat de manier van werken verandert en dat vergt van u

als ondernemer ook een andere denkwijze. U zult zich meer dan ooit online moeten

oriënteren én profileren, want uw doelgroep en uw concurrent is daar ook aanwezig.

Het is echt aanhaken of afhaken, hoe hard dat ook klinkt. U zult ook wel zien hoe een

online platform als Brandfield zich de laatste tijd op tv profileert…

Gelukkig staat u er niet alleen voor, want uw leveranciers zullen u met alle liefde

willen helpen om deze online activiteiten te ontplooien. Vraag er eens naar, laat u

informeren en kijk goed hoe andere ondernemers dit aanpakken. Het is alleen maar

in uw voordeel, maar voor de meesten van u zal dit geen nieuws zijn. Concurreren

met een platform als Brandfield is niet reëel, maar vergeet niet dat u als specialist wel

een groot voordeel heeft ten opzichte van dergelijke webshops. U kunt de sieraden en

horloges ‘live’ laten zien en meteen meegeven bij verkoop, de consument persoonlijk

informeren mocht dat nodig zijn en hen bij

eventuele aftersales service helpen. Dat blijft

uw toegevoegde waarde.

Veel leesplezier gewenst met deze laatste

uitgave van 2016 van De Juwelier!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

‘ALS SPECIALIST HEEFT U EEN

GROOT VOORDEEL TEN

OPZICHTE VAN WEBSHOPS’